Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Capsol Technologies ASA - Karbonfangst

Du og den risikokontrollen altså. Kan du arrangere et kurs der du viser oss andre hvordan du har tjent penger i disse aksjene?

Galskap å investere i slike selskaper om man ikke prioriterer den biten først som sist.

Tjent gode penger på NTI, gått i ca 0 på Capsol og har nylig utlignet tidligere tap i DC. Hatt sviende tap i PCIB og Ultimo. Komme seg ut tidlig har jeg en lang lang liste. Som er det viktigste. Uten at det er verdig et kurs. På langt nær.

Dette, side 20, “The company aims to get a license fee of EUR 10-15 per ton of installed capacity. For Stockholm Exergi the company
received a one-time fee of ~NOK20m.” er bekymrede.

10€/t X 0,8mtpa = NOK96m. Og de får 20m.

Hvordan skal de få betalt 5-7x høyre pris fra neste prosjektene?

Godt spørsmål. Er nok mest investeringer på lykke og fromme her

Exergi fikk vel en solid rabatt som first mover. For å spille inn ett moment.

ja, og Capsol nevnte “more favourable terms”; men dette er et enormt rabatt.
Så lenge CCS er dyr - og SE er svindyrt - kan de ikke forsvare 10-15€. Tidligere snakket Capsol om 7-10€. Det blir lenge før de får 7€, synes jeg. Men vi får se om noen år når neste prosjekt er i boks.

1 Like

Ja poenget her er tid. Går hardt utover kursen dessverre

Forresten ser jeg nå at SP1M baserer sin TP på 15€/t…

Har du solgt deg ut?

Ja, helt ute nå. Solgte resten nettopp. Bytter til noe annet

Lagde noen eksempler med SB1M sitt setup med litt justeringer. En kolonne hvor andre inntekter enn selve lisensen (CapsolGO, ingeniørarbeid, after market, etc.) er på høyere nivåer og en hvor marginene er høyere. Nå sier jeg ikke at det blir riktig eller feil, men valuation setupet er veldig sensitivt på bl.a. de variablene. I realiteten kan oppsiden og nedsiden være større, nedsiden via emisjon(er) og oppsiden via vekst også etter 2030 og dertil høyere multipler.

1 Like

Lastet opp en kopi i Drive som man kan kopiere og leke seg med om man vil: Capsol_SB1M oppsettet med andre antagelser - Google Spreadsheets

2 Likes

Selger meg også ut i dag, skulle gjerne sagt at det “var kjekt så lenge det varte” men var bare i 2022 det var gøy. Litt FOMO i dag da det er mange som kjøper fra oss som litt panikkselger, hva er det de vet som jeg ikke vet :sweat_smile:

Noen som vet hvorfor volum og prisstigningen kom på slutten idag?

Fordi noen skulle inn, og det er ikke mange selgere i denne aksjen på disse nivåene.
Som selskapet selv har uttalt, så er de èn FID fra break-even og vel så det.

Disse analysene som meglerhusene kommer med har jeg lært å se 100% bort fra, de stemmer nesten aldri.

Et såkalt «YES! Bingo er ute da slipper vi sutringa-rally»

1 Like

https://newsweb.oslobors.no/message/658510

Ruller på :+1:

5 Likes

Tror dette er langt fra over, tålmodighet er en dyd.

1 Like

Bra å få fylt på backloggen, en CapsolGo til og en eller flere FEED studier innen jul hadde gjort seg.

1 Like

https://newsweb.oslobors.no/message/659274