Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Capsol Technologies ASA - Karbonfangst

Fortsatt jobb med partnerdiskusjoner, 4 FEED studier som forventes snart og flere CapsolGO kampanjer forventes. MNOK 78 i likviditet per Q3.

Mye snakk om CapsolGT, og de hadde et 1 million tonn prosjekt i Q1 tabellen (nedenfor) med estimerte FID tidspunkt for 2026.

1 Like

Sakte men sikkert mot konkurs?

I tider med positivitet på børs og grønt fokus går hopes and dreams aksjer masse opp bare på ren psykologi og fremtidstro
Motsatt går de tilsvarende ned når det snur
Det er brutale tider for denne aksjen nå

Takk for info, kjekt å vite hvordan det funker

For et mareritt av en aksje. De prøver å få dagens oppdatering til å være positiv men så kommer det et nytt krakk i aksjen heller. Denne er helt bunnløs nå slik jeg ser det. Ordrebilde ser helt forferdelig ut

Ordrebildet ser alltid forferdelig ut. Eventuelt tilsvarende bullish når det er positivt momentum. Kronisk illikvid sørger gjerne for slikt.

5 tallet er like om hjørnet. Tipper 3 kr til jul og at konkursen er et faktum innen sommeren neste år

Dette blir for dumt? Lov å være bitter etter du har hatt “uflaks” med disse investeringene dine her og Crayonano, Condalign etc. men dette er bare flaut og unødvendig vel?

1 Like

Har du sett på penger på bok vs cash burn
Kan jo hende de klarer å hente mer penger i en emisjon selvfølgelig

Ølhunden Bingo

Hva er regnestykket ditt for at de skal gå i breakeven? De ender på ca 100-110 mill i år. Marginer er 55-60% i prosjektene som kommer. Kostnader ca 130mill i året. I min verden tipper jeg de når dette neste år. Absolutt ikke sikkert de må ha noen emisjon i det hele tatt. Selge på bunn og sutre etterpå er bare det værste jeg vet.

1 Like

Lag deg en spareavtale og invester det du har igjen i index. For nå har du mista det helt.

Viktig at de får landet en eller flere FEEDs av de 4 de fremdeles jobber med, da kan man vel med en stor grad av sannsynlighet anta at Capsol sin teknologi er foretrukket der. Da er det ganske høy sannsynlighet for FIDs i 2026, som jeg forventer vil dra resultatet i pluss (dersom det er et av de større prosjektene) for både 2026, 2027 og 2028, ettersom de fordeler inntekten over 3 år. Deretter kan de forhåpentligvis ta steget videre og få flere avtaler.

De hadde vel MNOK 600-900 identifisert i potensielle lisensinntekter i 2026, pluss CapsolGO- og prosjektinntekter. De vil selvsagt ikke få alle disse, men MNOK 50-300 i lisensinntekter (fordelt på 3 år) pluss kanskje MNOK 100 til fra FEEDs og CapsolGO kan være mulig.

Kontantposisjonen skulle helst vært høyere, men de har vel en runway til neste høst eller ut året om man er konservativ på ytterligere inntekter.

2 Likes

Holcim hadde en artikkel i går om bl.a. CCUS, altså relevant for Capsol ettersom Holcim utgjør en betydelig del av pipelinen til Capsol:

2 Likes

Mistenker at Bingo har satt en aldri så liten short

Da får han nok enda en lærepenge🙄

Tror ikke Capsol kan shortes?

Jeg har aldri shortet en aksje i hele mitt liv

Var egentlig en spøk - skjønner ikke hva du får ut av sutringen bare. Er det sånn at du tror ingen andre reflekterer over egne investeringsvalg?