Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Capsol Technologies ASA - Karbonfangst

Bra presentasjons må jeg si, og mye tydeligere på hvor / hva inntektsmulighetene er enn hva de har vært før (slide 19). Hyggelig lesning mens en venter på FID Exergi :slight_smile:

1 Like

Fatter ikke helt hvorfor folk vil ut på emisjonskurs nå. Ser ikke for meg noe annet scenario enn at kursen skal betydelig opp i tiden som kommer, alt tatt i betraktning.

Det er mindre retailkunder som hopper fra aksje til aksje alt etter hva de ser er spennende.
De større sitter i ro/vekter opp.

Forventer nytt kursmål etter første FID, nåværende er på 22,-

FID er på mange måter litt «proof of concept»

Tror jeg også, men ser også ut til at det med at karbonprisene har falt såpass mye har sendt karbonfangst selskapene inn i en litt dårlig periode. Mulig det ikke burde vært slik, men det er umulig at det ikke har hatt noen påvirkning. Det skriver flere om også

Ja, det går opp og ned, men fangst må til uansett. Mener Capsol langt på vei er det beste kortet globalt innen fangst når en ser pris vs innhold. Tar en ned patenter / null kapitalbehov så er dette en trygg case.

Sitter her med aksjene til jeg ser 100-lappen+

1 Like

Jeg ser ikke at fangst må til for øyeblikket. Bar en haug med mulighetsstudier og tester. Men virker som veldig mange ønsker å finne ut hva de skal satse på den dagen de faktisk må bruke penger på det

Ligger flere FID’er i kø for Capsol. Den første vil generere noen titalls millioner i lisensinntekt i 2024.

Gjennom mitt daglige virke snakker jeg med kapital/fondsforvaltere fra hele verden. Nylig hadde jeg et møte med et tematisk bærekraftsfond (artikkel 9). De mener at karbonfangst er en bødvendig del av løsningen, men de ser ikke at det er investerbart før om 2-3 år. De er uansett altfor store til å investere i CAPSL pga likviditet.

Har selv lastet opp i aksjen.

1 Like

Håper de kommer over på hovedlisten snart.
Har selv lastet opp en god del den siste uka.

Det stemmer nok bra da de du snakker om ikke investerer i tidligfase. Capsol er der ennå slik disse selskapene ser det men om de når å notere selskapet og øke takten som de har indikert (bla betydelig bto.vekst) så er nok også de større aktørene inne i papiret fra 25/26

Ny analyse fra SB1M
CAPSL 29022024.pdf (2,2 MB)

4 Likes

Ser meget bra ut :sunglasses:

1 Like

Da er ikke opplistingen langt unna

1 Like

Kan fort komme rett etter FID.

1 Like

Er litt overrasket over at SPB1M holdt kursmålet uendret all den tid de selv indikerte dette som ett meget konservativt (=lavt) kursmål,
Ser at de regner inn de ny aksjene som forsvar for at kursmålet står fast på 22,-, men da ser de lettbent bort fra at selskapet ble tilført 85 MNOK i ny likviditet :slight_smile:

Uansett er selskapet derisket per Q1-24, og klar for reprising
Nytt og solid betonggulv i aksjen er 12,6

EDIT
kun min personlige mening, og ikke investeringsråd. Holder, og vekter videre opp for min del.

1 Like

Dette stemmer ikke, se slide 6 engang til.

Hei,
jeg skjønner at det kanskje var utydelig hva jeg mente å si.

Selv om selskapet mangedobler omsetningen for 2024 vs. når forrige kursmål ble satt, er cash positiv, har kanskje bransjens beste ordre og tilbudsbok, og på toppen av dette gjennomfører en upåklagelig innhenting til akseptabel prising som tilfører 85 MNOK i frisk likviditet så holdes kursmålet uendret… Altså en overordnet betraktning fra min side der argumentasjonen for å ikke endre lener seg på utvanningen

Var bare dette jeg mente var noe pussig all den tid forrige kursmål ble ledsaget av kommentaren om at kursmålet var meget konservativt (altså lavt). Så kjøres det en utvannende emisjon der det tilføres 85 MNOK på toppen av meget gode tall og prosjektmuligheter u t e n at dette ses positivt vs. kursmål…

Vet ikke hva mer jeg kan si fpor å underbygge mitt poeng… :slight_smile:

1 Like

Man kan jo tilføye her at emisjon ble satt uten rabatt og at samarbeidspartner (munters) tok endel.
Syns alt henger sammen på en fin måte så langt.
Noen som har god info om hvilke krav som stilles til selskaper som skal listes på OB og om Capsol tilfredsstiller disse?

Capsl tilfredsstiller kravene, så det er nok rett rundt hjørnet

1 Like
1 Like