Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circa Group AS (CIRCA)

Det er vel sånn at hvis man vil selge så må man senke prisen kraftig. Alle potnetielle kjøpere venter på at finansieringen skall bli klar.

1 Like

Her må det være noen som har blitt lei av å vente og bare lemper ut uansett pris.

Her er dt jo bare å fleske til. Kjøpte før alt jeg hade på Nordnet kontot. Fortsetter den ned så får jeg selge noe stabilt og kjøpe tilbake det på mandag.

Voldsomt til nedgang på 2 dager og stor omsetning til å være circa.

Konkursprising, brutalt

Må vel være margin call på en eller flere store belånte beholdninger som ble løst ut når noen trader-ulver klarte å slå kursen gjennom stop-loss gulvet.
Blir meget overrasket om de ikke klarer å hente penger til over dagens kurs.

Media ved børsnoteringen:

Treffer den alle krav for en 100-dobling nå da? :grinning_face_with_smiling_eyes:

Norske Skogs førvaltning av den her investeringen har ikke varit imponerende. De har i og før sig solgt sig ned fra 32% til 25%, så tapet har jo ikke blitt så stort. Nå ligger man 435M back. Det hade varit mye mer ekonomisk å gått inn med de 400M som Circa trenger i kapital. Da hade man hatt stort eierskap i et selskap som ser ut at ha gode muligheter. Nå har man isteden et tap på like mye, og en mindre andel i selskapet. Ikke særlig imponerende.
Må nok se på hvordan jeg skall gjøre med med mina NSKOG-aksjer. Jeg ligger i minus, men kanskje bedre å ta tapet å kjøpe noe annet. Nåvarande ledelse i NSKOG er jo oppenbart inkompetent.

Ja, enig at Nskog skulle gått inn med hele beløpet og blitt større eier, så kan de jo evt selge seg ned igjen for langt høyere pris om et år når Resolute produserer for fullt.

Lurer på om oljeprisen får mye påvirkning på Circa, om de kan selge for høyere priser hvis oljeprisen er høy? Eller er produktet så forskjellig at det har lite å si…?

Tror ikke produktene deres har noe med oljeprisen å gjøre.Det er jo biomasse,trevirke de utvinner cyrene av. Lett å si i ettertid at de burde gjort ditt og datt men ingen hadde vel sett for seg at kursen skulle gå så mye ned som den har gjort den siste tiden.Kan informere om at ett selskap som heter hawkfish som var den 7de største aksjonær har solgt 1,5 mill aksjer de siste dagene og er nede på 11 plass nå og har igjen ca 1,1 mill aksjer,men trolig så har de nok dumpet videre. Ett annet som har gjort det samme er verdipapirfondet first generator som har gått fra 2,1 mill aksjer til ca 900000 aksjer men jeg vil tro at de har dumpet videre disse dager(det er 2 dagers etterslep på listene). Så de to dagene da aksjen falt 25% hver dag så ble det dumpet ut ihvertfall 2,7 mill aksjer og det er mye i en så illikvid aksje som circa.

PS: Om man koster på seg et insider abonnement ser man hvem som selger seg ut og inn. Vel verdt det :slight_smile:

hvertfall et fond som har solgt hardt siste dagene, og de er neppe ferdige ennå slik jeg ser det.

Og hvem er det som har kjøpt disse aksjene dere ser har blitt solgt, ser dere noen store kjøpere?

Circa må bare lage en miljøvennlig robot-olje for å smøre alle leddene så kommer wall street å kaste milliarder etter Circa også… :sweat_smile:

det er jo tydeligvis ikke mangel på penger i verden som er problemet
image

2 Likes

Je, eller noe med hydrogen. Jeg veit ikke hur mange miljarder svenskene har fått før sitt H2-stål prosjekt som ikke er mulig at gjenomføre i større skala ettersom det ikke finns strøm nok til å drive det.
Kjemisk industri er veldig usexy, men kan vare veldig lønnsamt. Man typ 90% av markedet springer altid åt samme håll.

14mrd til “Tap-ruta” viser at det er plenty kapital.

BASF i Tyskland gjør milliardinnskjæringer men hadde likevel over €3mrd overskudd og utbytte, så kjemisk bør være attraktivt

små kjøpere 100k, ellers first generator fondet lemper ut. oslo follo byggtjenster helt ute. SES AS plukket opp 200k

1 Like

Noen ny oppdatering nå? Kan det være tvangssalg?

8 stk er helt ute av listene og first generator er nede på 400k ned fra 2100 000 og skal helt ut ser det ut som.
De 8 hadde ca 2500 000 aksjer så her har det gått varmt en stund nå,og mang en stoploss har nok blitt utløst.Forøvrig så koster det kun 19 kr mnd hos in Investorweb for å kunne få tilgang til lister fra alle selskap,den første mnd er gratis.

1 Like

Circa Group AS - CFO resigns from Circa Group