Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circa Group AS (CIRCA)

Totalras i slutauksjonen. Jeg fyller på. Nesten gratis aksjer. Spiller ikke noen rolle hvordan finansieringen ser ut hvis de ikke går i konkurs. Går hele projektet i dass så OK, det var en chansning.

Jeg har ultralang tidshorizont og har senkt mit GAV kraftig. Mulig det blir en skikkelig utvanning, men man må chanse litt og. Ikke de store pengene før min del likevel.

Etter dagens kurs ca 710mill NOK er altså skutt inn i Circa for utvikling og fabrikkbygging og dette verdsettes til ca 150mill på børs. Er det feilprising nå? Jeg tror det…

82mill NOK EBITDA når i drift. Skjønner ikke hva investorene venter på?

Blir spennede å se om vi henter oss noe inn igjen i morgen. Virker som en overreaksjon

Tydlighvis mange som syntes 1:25 var før godt betalt, så de selger til lavere pris idag. Selv har jeg varit på skitur hele dagen så jeg har ikke kunnat kjøpe noe. Skall å fly paraglider i morgen og der er det mobildekning så jeg kan kjøpe.

Får se hur langt ned den går. 50 øre?

Circa and Ixom partner to develop the market for Cyrene™ in Australia and New Zealand

Invitation to Q1 2024 results

Har kastet kortene i denne nå etter å ha fulgt med de i over 3 år.
Synes det hele er blitt mye mer uforutsigbart etter beslutningen om å utsette produksjon av cyrene.
Det er jo cyrene som de skal tjene pengene på og i storproduksjon skala,nå skal de plutselig begynne å produsere andre kjemikalier som bare vil bli i små volumer og langt ifra nok til å finansiere resten av fabrikken i Frankrike.
De har vel bare den fabrikken i Tasmania som har produsert små volum av cyrene fram til nå og etter det jeg kan skjønne skal de produsere de andre kjemikaliene også på denne fabrikken.
Dette blir jo bare knapper og glansbilder og vil ikke hjelpe stort.
Jeg ser ikke lyst på denne refinansieringen da de ringte fra clarksons og spurte om jeg ville være med på en emisjon i selskapet.
Jeg tenkte for meg selv at hvis de kommer til meg(en helt vanlig småaksjonør)så må det være temmelig akutt pengemangel og vanskelig og få inn penger,dette var snakk om å hente inn 5mill Euro.
Jeg har aldri blitt spurt om noe sånt tidligere så jeg skjønner at her har de problemer med å få inn cash,og jeg er redd det vil bli en kraftig utvanning på nåværende kurs,for ikke å snakke om når de skal hente inn de resterende 300+ millioner som trengs til å ferdigstille Resolute.
Den skulle være ferdig i løpet av sommeren og i full produksjon i løpet av 2025.
Er redd at dette vil bli utsatt til 2026 nå etter denne forandringen i planene.
Synes også at det er rart at CEO og finansdirektøren trakk seg ut nå når det nærmet seg,men det behøver ikke bety noe.
Også litt rart at så få av de som er innsidere her ikke har aksjer i selskapet nå når kursen er gruset så mye som den er.
Mange røde flagg her synes jeg og velger å sitte på sidelinjen til finansieringen er ordnet.

1 Like

Jeg synes det er veldig rart at de ikke får finansiering. Særlig med tanke på andra andre enkelt får miljardbeløp før projekter som oppenbart er dødsdømte fra dag 1, men som har “hydrogen” i navnet.
Før egen del er det ikke noen idé at selge noe ettersom det skulle gi så lite penger. Så jeg kan likevel gamble og bli sittende.

Får se hvordan dette går. Totalt oppkjøp av ReSolute anlegget, som er halvferdig? Det er helt avgjørende før Circa at det anlegget kommer i gang.

Er dem ikke tom for cash i løpet av Q2?

Siden norske skog er største eier så spørs det hva som er i deres interesse? De kan vel ta over fabrikken FC5 hvis cirka går konk?

Fabrikken i Frankrike har mottatt mye produksjonsmidler. Vil eks norske skog kjøpe dette?

Noen betraktninger rundt det?

1 Like

Så vitt jeg har forstått (som kan vare helt feil) så har den nye ledelsen ikke noe intresse av at satse mere på Circa. Går det i konk så får noen annen ta over. Mest trolig noe franskt selskap eller muligens noe finskt (Finland har lovat 200M i lån hvis noen 3e part stiller opp som garant før lånet).
Norske Skog synes vare mer intressert i pappir enn å satse på nye områden før celusloa baserte produkter.

Tenker du at CEO kjøpte dette bare for å bli kvitt penger…

Bertel Karlstedt har hva jeg veit ikke noe med Norske Skog at gjøre. Skulle tro at han veit hva han driver med. Det er ikke bare han som kjøpt Circa aksjer på siste tiden. Jeg har også kjøpt (fast jeg veit egentlig ikke hva jeg driver med :crazy_face: ).

Det fungerer ikke sånn at Norske skog bare kan ta over fabrikken.
De er aksjonærer som alle andre og hvis de ville ta over så ville det blitt en stor utvanning av nåværende aksjonærer og jeg tviler også på at Norske skog vil gå inn i dette markedet,for det er ikke innen deres kjernevirksomhet.
Hvis de har problemer allerede nå med å få inn 5 mill Euro,hva da når de skal hente over 300 mill?
De skal jo også ha inn en tredjepart som kan garantere for det lånet på 200 mill også,det er ikke gitt at det vil bli enkelt.
Trist at det har blitt så vanskelig for de å få finansiert dette for produktet deres er jo noe verden trenger.
Hvis Norske skog ville spyttet inn penger her,noe jeg ikke tror de vil,så hadde utvanningen blitt enorm.
Ser mørkt på dette nå pr.idag men håper de får finansiert dette og kan fortsette med de opprinnelige planene de har guidet nå i 3 år.

1 Like

Er det lenge siden du ble ringt? Til hvilken pris fikk man kjøpe på?

Han nevnte ikke pris,bare om jeg var interressert i å bli med på en emisjon.Det var i begynnelsen av forrige uke.

Ringde dom från dolt nummer? Jeg hadde noen løk som ringde fra dolt nummer i begynnelsen av flrrige uke. Jeg svarer aldrig på samtal med dolt nummer.
Synes dokk at det skulle vare helt galet å ringe opp meg i et slikt ærend, men det kan jo vare noen praktikant eller inleid student som fått en liste med order: Ring disse. Allihop. Helt uansett hur crazy de er.
Med det sagt: Hadde jeg varit miljardær så hadde Cirka ikke haft noen problemer at få tak i penger uten jeg hadde sett til at dette rullet på. Nå er jeg ikke miljærder, uten en venlig “knegare”.

Kjipt, jeg ble ikke oppringt. Ble vel veid og funnet for lett sikkert

Det var fra clarkson og han oppga navnet sitt så det er ingen tvil om det,var ikke skjult nummer heller.
Når de ringer en småsparer som meg så må det være akutt pengemangel hos de

2 Likes

Det var et longshot :smiley:

Kanske de laver stikprøver for at få en ide om %-del som gerne vil deltage i en emi.
Jeg stiller gerne op og håber at de får det gjort til en rimelig kurs.
Det er lidt utydeligt om de stadig håber på at de kan skaffe en garanti og dermed hoppe i lånet, som kan finansiere dem pænt langt frem.
Synes det virker smartest at “bygge bro” med en lille emi inden man har miljø godkending og mere firm aftaler med både distribution og offtake.
Efter dette punkt skulle det gå noget bedre og nemmere, da alt risk så i praksis er taget ud…

1 Like