Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circa Group AS (CIRCA)

Mye usikkert her, bingo å kjøpe aksjer nå da. Kan bli himmel eller Drammen. Selv har jeg ikke mistet troen, men ser at dette ikke var en god nyhet

Nå har jo kursen synkit så mye at en emision vil mer eller mindre radere ut verdien før gamle aksjonærer.
Dette hade kunnat hindres av Norske Skog som er storeieer med 400M i investert kapital (som nå i praksis er borte). Hvis man hade kjøpt opp alt av akther under låt si 6 NOK, så hade kursen ikke synket ned hit, Norske Skogs aksjerverdi hade varit 6ggr høyre til en kostand på 50-60MNOK. Det hade varit mye billigere enn å kjøre nesten hele 400M i dass.
Jeg er ikke speceillt imponert over Norske Skogs handtering av sitt innehav i Cirka og det ledde til att jeg solgt alle mine aksjer i Norske Skog (med førlust).

Selv om det blir konkursbo her idag så er det penger på gaten, cash og utstyrsverdier i selskapet er vel rundt 3-400mnok ifølge selskapet selv.

Notice of annual general meeting

De pengene går nok til kreditorer for utstyr som er bestilt og levert,så her er det nok ikke noe å hente.

Hvilke kreditorer? Er ikke mesteparten kjøpt og betalt med penger hentet fra investorer - de €60mill nevnt i børsmelding nylig.

2 Likes

Forhåpentligvis får vi mere kjøtt på beinet i morgen. Blir spennende å se

Q1 2024 Results highlight continued progress on ReSolute™ preparations and a new CEO

Det er snart klart for generalforsamling og jeg foreslår at vi stemmer ut Elise Fahlen fra styret. Hun beskrives som en “passionate investor” på Circa sin hjemmeside men hun står oppført med null aksjer i selskapet. Vi trenger styremedlemmer som kjøper aksjer i selskapet.

1 Like

Ja har reagert på det samme.
Kun ett par av innsiderne som har litt aksjer her mens noen av de andre har 50-60000 aksjer som bare er symbolsk.
På disse nivåene her er det rart de ikke handler i bøtter og spann,og det inngir ikke tillit til at de har tro på dette videre.

1 Like

Minutes of Annual General Meeting

Jeg har skumlest rapporten. Fortsatt ikke noe konkret angående finansiering. Just det at man ikke vil ha utvanning av aksjene gjør nok at det tar ekste lang tid dette.

Men med tanke på støtte fra EU, hvem de har som CEO + den nye karlen som tydligvis har stor erfaring av Frankrike og bryte med fransmenn, så synes jeg fortsatt att dette ser lovande ut på lang sikt. På 5-10 års sikt så har denne stor potential. Jeg ser risikoen før konkurs som liten. Skulle det gå helt bananas så kan ReSolute-delen selges som en helhet og det er utstyr og invasteringer før nesten 4ggr dagens aksjekurs.

De bør heller bare selge hele sjappa har vel investert rundt 40 mil euro i utstyr allerede og når en ikke klarer å få inn 10 15 mill euro med norske skog som hovedeier så er det på tide å prøve å selge det videre til noe som vil satse på cyrene .
Bare de 40 mill euro som er betalt inn i utstyr er verdt 3,7 kr pr aksje. Og jeg har ett problem å være med i en emisjon så lenge en ikke har kontroll på miljø tillatelsen den ble først antydet at skulle komme etter 6 mnd nå er det antydet 1,5 år. Det er dette jeg tror grunnen til at emisjonen tar tid pga usikkerheten på tillatelsen.

1 Like

Ja det er forsinkelse på forsinkelse og bare å holde seg unna.
Det kan nok være riktig som bankrupt skriver at det kan bli bra på 5-10 års sikt,men sålenge de ikke klarer å hoste opp ett såpass “lite beløp” som 5-10 mill euro for videre drift så er alt i det blå.

1 Like

Hvor har du det fra at antatt tid til miljøtilatelsen er om 1,5 år?

Det siste jeg har hørt er at den kommer i løpet av q3, senest starten av q4.

Jeg sier ikke at den er mer forsinket ennå men i utgangspunktet skulle denne prosessen ta 6 mnd nå er den estimert til 1.5 år. De søkte vel i 1q23. Egentlig helt utrolig at de ikke viste at en måtte ha permanent miljø tillatelse og at den midlertidige de hadde ikke var god nok. Eller at en kunne bruke den de hadde frem til en permanent kommer.

Skjønner. Enig i at den prosessen var en bommert. Sikkert ikke lett å navigere fransk byråkrati, ting tar tid. Kan jo hende det er franske myndigheter som har utsatt fristen. Meb uansett hvem som har ansvar så er resultatet det samme…

Nå starter q3 i juli, så det blir forhåpentligvis kursdrivende nyheter fremover.

ReSolute-projektet har kommet ut med en “ny” web-side. Dokk bare på fransk…

Franska staten + EU har trykkt in en hel del penger i dette, så jeg tvivler på at man bare låter det gå i dass.
Det som synes litt merklig er at den lokale miløprovningen ikke er startet ennå, i følge websiden. Men det kan vare sånn at siden ikke er oppdatert. Siden er ikke helt ny, det har funnets en tidligere også.

Noen som kan fransk og kan kommentere? Google Translate er ikke så god på fransk.

1 Like

Circa Group AS – Increase of required capital to finance Circa activities up to end 2026

Notice of extraordinary general meeting