Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circa Group AS (CIRCA)

Er Cyrene billigere som innsatsfaktor enn tradisjonelle kjemikaljer? Er det et incentiv utover regulatorisk press for selskaper å «go green»?

1 Like

Han der har tjent grovt på alle disse nye investorene…

1 Like

Grønt og snillere. Konkurrerende løsemidler er på listen over stoffer man ønsker å forby.

Tror det er en blanding av det du er inne på (forbud/shaming) og det Teiner nevner (grønt og snillere) som ligger til grunn for etterspørselen.

Leste på en av presentasjonene at Cyrene “outperformed” tradisjonelle løsemidler i 25 prosent av brukstilfellene. Skulle gjerne sett at det var høyere, men tror at det er bra nok.

Jeg tror vi må se på de nåværende løsemidlene litt som old school plantevernmidler. Uovertruffent til å ta livet av insekter, men såpass full av dritt at det ble forbudt allikevel.

Delphi Fondene fortsetter å øke sin beholdning💪

Er det noen som vet hvor man kan høre Q4 presentasjonen i opptak? Ligger ikke på sidene til selskapet.

Tror ikke det er tilgjengelig. Hadde det vært tilgjengelig ville du nok funnet det på appen “quatr”

1 Like

De sa at lydkvaliteten av opptaket var såpass dårlig at de valgte å ikke legge det ut.

Har mailet IR, så får vi se om de klarer å hoste opp noe. Kan eventuelt legge ut linken her om det er stemning for et røyrande lydspill med Circa🙂

Er det noen som venter nyheter her? Jeg tror vi går i mot en lengre periode med få nyheter - men teknisk kan det bli eksplosivt om SMA200 brytes samtidig som man går inn i området for omsetning 14. oktober i fjor. Over SMA100 nå.

Ifølge IR ble det ikke gjort opptak av kvartalspresentasjonen (litt slapt IMHO).

@Teiner det er ingen spesielle nyheter på trappene. I hvert fall ikke slik jeg leser de siste kvartalsrapportene. Det kan dog komme meldinger om støttetildelinger eller oppdateringer om fremdrift/problemer ved fabrikkbyggingen.

De skriver i Q4 presentasjonen at «further textile opportunity underway with major EU based global brand…». Nyheten om ferdigstillelse av en slik avtale kan slippes når som helst.

2 Likes

Jeg har egentlig kjøpt de Circa-axier jeg skall ha, men går den under 6 NOK kjøper jeg mer likevel. Ikke så lenge siden denne handlades før 9NOK. Selv har jeg kjøpt over tid og ligger på en hel del minus (men kanskje ikke så mye som mange andre).
Jag har ikke noen planer at selge noe før tidligast 2030. Langtidsprojekt dette. Ikke noe før den som er ute etter raske klipp.

1 Like

Q3 rapport idag. Ser bra ut, synes jeg:

2 Likes

Har alltid lurt litt på hva som faktisk vises i etterbørs-oversikten. I en så illikvid aksje som dette ser det helt latterlig ut når robot-ordrene blir borte. :stuck_out_tongue: Men er det faktiske ordre etter stengetid som vises, eller bare et noenlunde tilfeldig utvalg?

image

1 Like

Det verkar ha varit et stort salg i åpningen på morgoen. Siden gikk kursen opp gjen. Det er normalt veldigt lite handel i denne så hvis noen vill ut med 25000 axier så blir kprisen deretter. Jeg vibber at de som er langsiktig intressert i denne har de axier de skall ha og kjøper normalt ikke mer. De selger ikke noe heller.
Denne skulle vel egentlig ikke varit på børs i det hele tatt. Men nå er den det.
Får se hur den går under våren. Jeg kan tenke meg att kjøpe mer til lavpris.

Hvorfor skulle denne ikke være på børs?

Det er så lite handel. Den lille handel som er skulle kunna gjøras OTC. Ikke bare denne som ikke burde vara på børs (synes jeg). En hel del axier som kanppt har omsettning.

1 Like

Mange mange nynoteringer i 2020-2021 som kastet seg på børs altfor tidlig, noen har livets rett andre ikke. Det var mye uansvarlig på euronext growth da aksjemarkledet fikk penger kastet etter seg. Nå er det jo veldig anderledes klima og man har stort sett blitt edru igjen, mulig å få gode inngangspunkt om man skal investere og ikke gamble, feks er jo Circa til kr 5 ikke ille, heller ikke selskap som freyr, resqunit mm mens selskaper som autostore er solid men fortsatt overpriset, de er vel sammen med Circa gode eksempler på piratmentaliteten på børs når alle skulle bli Warren Buffet i pandemikarantene siste par år.

2 Likes

Ser ut til at kontoen som har solgt ut i lang tid nå har fått sine aksjer skilt ut i en egen meglerkonto hos Saxo Bank, flott om det stemmer og de bare hadde 200k aksjer igjen for 3 handelsdager siden:

Saxo holder aksjer for mange tidlige investorer i Circa Group, bekreftet av IR, og dette ser ut til å være en enkeltaktør av disse som tømmer sin beholdning fra midten av desember til nå med salg på rundt 20-66k aksjer per dag. Om det nå er tomt ser salgspresset ut til å avta :slight_smile:

2 Likes

Forklarer dagens oppgang ganske greit denne :slight_smile: Nordnet

@pdx Skulle ikke denne kommet inn her automatisk? NewsWeb (oslobors.no)