Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circa Group AS (CIRCA)

Kommer fra nå av :smiley: Takk!

3 Likes

Von der Leyen announces Net-Zero Industry Act to compete with US subsidy spree – POLITICO
Mer penger til grønne satsninger, for å holde industrisatsningene i Europa :slight_smile:

CHANGE TO RESOLUTE PERMITTING TIMETABLE

Vågar man gjette på kraftigt ned idag? Har gått opp fra typ 5:80 til 7:15 på en uke. Åker nok ned til 5-talet idag eller neste uke.

1 Like

Pga denne tenker jeg.

La oss håpe selskapet er bedre til å lage kjemikalier enn å bygge fabrikk🙃

det er vel byråkratiets veier dette dessverre. men kan ingenting om miljø/forurensnings tillatelser. Lurer litt på hva de mener med more efficient, (mtp ekstra tiden, bør det være en bra “effektivitets gevinst” et sted, hvis det ikke er bare for å pynte på meldingen)

Det er bedriftens ansvar å pynte så mye de kan på børsmeldinger :stuck_out_tongue: Spesielt i et slikt selskap som hittil bare lever på andres penger så og si. 6 mnd. utsettelse er katastrofalt for alle som ville selge med gevinst når fabrikken ble ferdig om kort tid, men nå mister de 6mnd av trading-livet på innskutt kapital om de skal sitte til da. Det tror jeg ikke de vil. Men de som skulle sitte lenge i aksjen uansett har kanskje fått et bedre resultat på lang sikt, får sjå. I hvert fall mindre usikkerhet med permanent godkjenning enn noe midlertidig.

1 Like

Det er jo litt sånn at hvis det er noen 20tusen talls euro i penger spart på å i praksis ikke be om samme tillatelse to ganger, men det tar 6mnd lengere tid; så ville jeg ikke sagt effektivtitets gevinst. så noe mer må det ligge bak tenker jeg. bra for longs håper jeg. fortsatt godt kapitalisert (dog det er bare til fabrikkene skal betales, hvis det faktisk skal betales med cash on hand, vet jeg lite om)

1 Like

Høres jo ut som de ikke fikk velge enten eller, men framstiller det sånn allikevel.

1 Like

Lever de på emisjonsmidler? Ref:

"Our FC5 plant continues to support organisations trialling the potential of Cyrene™ in their industrial processes and continues to supply Merck, OQEMA, Will & Co, and direct customers in Europe, Australia, Japan, US and elsewhere with volumes needed for early market development.”

de omsetter for 150.000 i kvartalet, så det er nok bare et malingsspann ad gangen eller konsulent timer

Og ikke trykker de aksjer. Notert mars’21

1 Like

Omtrent alt kommer fra emisjonen de hadde, resten fra tilskudd, som har blitt relativt store, men regner tilskuddene også som “andres penger”. Inntektene er minimale.

1 Like

INVITATION TO Q4 2022 RESULTS

Circa Group AS - Primary insider notice

De har en 50 tonn fabrikk som produserer. De ferdigstiller en 1000 tonn, men som egentlig blir 1500 I 3 kvartal. Men den kan ikke produsere før halveis ut i 2024 pga fransk papirmølle.
Tror de vil tjene i overkant av 200 m i året på denne.
Neste oppskalering er til 10000 tonn. Den vil de tjene ca 1,5 milliarder på i året. Produktet har margin på ca 50%.
Hvis dette stemmer, så tjener de godt mer enn dagens verdi på selskapet årlig. Og målet er en total produksjon på 80 tusen tonn. Men er usikker på hvordan de neste fabrikkene skal finansieres

1 Like

Tanken er vel att bruke inntekter fra første fabrikken til å finansiere fabrikk 2. Og sedan samme metode før fabrikk 3.
Blasket er jo oppenbert ikke noen problemer at få solgt. Men sikkert mange utålmodige småsparare som belv lurt av den famøse avisartikeln om 10x pengene.

Men lurer på hva den neste fabrikken koster da…den som ferdigstilles koster 500 m. Så skal de bygge en som produserer mange ganger så mye. Bør vel anta at den koster x ganger mer og da. Og hvor mye lån får man med en inntekt på 200 m årlig?

Prisen øker ikke linjært med produksjonskapaciteten. Men regne med dobble prisen.
3-4 mdr burde gå at låne. Men jeg tror ikke de trenger så mye.

1 Like

Har du noen tanker om kommende inntjening pr fabrikk?