Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circa Group AS (CIRCA)

Jeg regner med en profit på 250NOK/kg Cyrene.
Men allt fra første fabrikken er ju allrede oppbokket og jeg antar at man har kommer overens om et prisintervall der det er en god arrære før begge parter.
Mulig vinsten per kg går ned da man bygger større fabrikker, men man selger da mange fler kg, så vinsten går opp likevel.

Circa har ju også andre produkter de jobber med så jeg regner med at det kommer mere i Fremtiden.

LEADERS IN RENEWABLE CHEMISTRY CONVENE FOR THE LAUNCH OF CIRCA INSTITUTE

1 Like

Primary Insider Notice

Notice of annual general meeting

CIRCA GROUP AS – INVITATION TO Q1 2023 RESULTS

CIRCA STRENGTHENS EUROPEAN TEAM BY RECRUITMENT OF NEXT CEO

1 Like

Circa Group AS - Minutes from Annual General Meeting

Veldig hva det går nedover her. Og ikke så liten omsettning heller. Jeg har en el cash liggende og håper på at treffe bunn. Nede på 4-talet kan man egentlig bara kjøpe løpende. På lang sikt blir det mest sannsynlig en god affær.

Tipper den vil tikke nedover til vi veit mer om emisjonen ila juni.

1 Like

Voldsomt med nedgang idag og ganske "stor"omsetning også.
Verdien er snart nede på hva de har av cash,merkelig utvikling.

1 Like

Spørs om man kan få den under 3 NOK?
De skall ju komme med info angående fremtida kapitaltilskudd, så det er nok ikke så enkelt å få mer betalt før det er klart.

Ja de er vel redde for en stor utvanning for å sikre nok kapital til Resolute fabrikken.

Blir spennende å se hvordan pengene skal hentes og eventuelt hvor mye.

Det skulle ha kommit info under juni, og juni tok slutt igår. Så ikke rart at kursen dundrer nedover. Jag tror den kommer at gå under 3 og at vi kan vente en stor utvanning av aksjene.
Selv avventer jeg info om hvordan de tenkt seg før jeg kjøper mer. Ikke noen mening å hente minder enn 500M, så da blir det en utvanning på ca 2.
Er også litt avhengig av hvordan neste fabrikk er tenkt. Single line med 5000t/år eller flere linjer som kan bygges i etapper. Si 4 linjer med 1250t/år stykk. Den seinere blir dyrere å bygge, men man kan bygge 2 linjer før og bruke inntekter fra de til å betlare neste 2 linjer hvis man bygger over tid.

Godt mulig. Men de sa at de jobber med hele verktøykassen for finansiering, så for min egen del håper jeg at det blir en liten emisjon og kanskje noe lån eller tilskudd.

Transfer of shares held by Circa Group AS on behalf of shareholders

Håper ikke dette var den infoen som skulle komme i Juni.

Noen som vet hvor mye penger som er lagt ned i fabrikkbygging til nå? Er ikke det mer enn børsverdien er på i dag?

Det tviler jeg på.Hadde vært fint å vist hvor mye som trengs for og betale hele fabrikken.
Er redd det vil komme en emisjon her for å klare å finansiere resolute fabrikken.
Spørs hvor mye de vil trenge og til hvilken rabatt de må gi.
Hvis de trenger 2-300 mill så blir det nok en saftig rabatt og kurser ned mot 1-2 kroner

Blir jo bare spekulasjoner!
Ingen av oss kan vite noe som helst om det blir emisjon, lån, subsidier etc…

Vi får bare håpe vi får avklaring snarlig og at finansieringsløsningen blir positiv for oss alle.