Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circa Group AS (CIRCA)

Ja det blir mye spekulasjoner når de kommer med så lite info som de gjør.
I ett knusktørt marked så er det ikke lett å hente noe penger om dagen,men håper de kan få noe subsidier.
Tør ikke å kjøpe noe mer her før dette er avklart,så får vi bare håpe at det kommer noe positivt snart.

Håper de klarer noe av det samme som pryme. De fikk hentet penger til 11 kr aksjen når aksjekurs var 6-7kr i markedet. Nå er vel aksjekurs rundt 18.

2 Likes

Har tenkt det samme. Resolute er en liten industriell revolusjon som markerer en overgang fra fossil til fornybare “oljeprodukter”. En 200-års nyhet. Skal en 6mnd forsinkelse i bygging av første fabrikk endre på det??

Mistenker at salgstrykket ned mot 3,6kr er margin call tvangssalg.

2 Likes

Det er mange på børsen som ikke ha så lang tidshorisont som 6 manader…

Men som det er nå er det skummelt å kjøpe hvis det skulle komme en emisjon eller noe. Alle venter på info fra selskapet.

Spørsmålet er vel om de har konkurrenter og/eller om liknende produkter vil komme fra de store etablerte om Circa Group skulle se suksess. Kan de konkurrere mot milliard-konsernene om de setter litt ressurser på dette?

Hørte en podcast med Tone Leivestad(cfo) hvor hun påpekte at Cirka Group hadde 10 års forsprang mot eventuelle konkurrenter.

Mener den er å finne på spotify

Hvis man tar BASF som vel er den største, så sliter vel de (heldigvis for Circa) med energimangel i Tyskland. Hvis de skulle flytte fabrikker til Usa eller Kina feks så har de mye jobb utenom som kan gjøre at Circa beholder forspranget.
De har vel patenter som også kan holde konkurrenter på avstand en stund. Og får de storfabrikken opp å gå mens de fortsatt er ledende så har de mulighet til å etablere seg permanent tenker jeg, men tiden vil vise.

2 Likes

Her ser det ut til at det kan bli vanskelig å kjøpe seg inn uten å presse opp kursen betydelig

Hei,

interessant case, men ser en hake. Emisjonen har ikke blitt presentert fra styret slik de indikerte (var meldt at denne skulle komme i slutten av juni).

Liker ikke slike uønskede forsinkelser på sentral informasjon knyttet til selskapets økonomi, og tenker av den grunn at dette kan vitne om flere problemer (når de ikke holder tidsplan på en såpass sentral sak).

Noen som har noen tanker / informasjon rundt dette som jeg har gått glipp av?

EDIT 1:
Mener å ha hørt tallet 200 MNOK. Stemmer dette? Dette vil kunne, med emisjonskurs rundt eller lavere enn dagens aksjekurs, bety en betydelig utvanning…

De har vel ikke sagt noe om emisjon, men om eventuell kapitalinnhentning. Det kan ju ske på ulike måter. Emisjon på dagens kurs er nok få intressert i.
Selskapet har ikke noe akut kapitalbehov uten nytt kapital skulle gå til 5000-tons fabrikken.

Det var ikke så bra at de sa at det skulle komme info i juni, og inget kom. Akjsen er i princip død før det kommer mer info, og kursen kommer ikke at gå opp før info kommer. Så vi må bare vente til det kommer info.

Fra 2023 Q1 finansiell rapport:

Inflationary pressure across the ReSolute™ project and additional site specific infrastructure - civil works, piping and effluent treatment are placing considerable pressure on capex. While there is intense value engineering underway to reduce these increases, Circa will require a further capital investment. The Board expects to update the market on timing and amount by the end of June.

Det sies ikke direkte emisjon, men det er sagt at de trenger videre kapital. En oppdatering på dette kom dog ikke i slutten av Juni som de håpet å komme med.

1 Like

Takk for respons :slight_smile:

Det er det dere begge skriver som er min bekymring knyttet til aksjen. Aksjen kan lett falle betydelig ved melding om en emisjon. Skulle de måtte gå med en emisjon på 70 mill aksjer til 3,- så vil dette kunne påvirke kursen. På den annen side burde selskapet kunne hente penger på høyere prising opp mot historikk / kontrakter / investorbildet, men i disse tider er jo alt usikkert, og da kommer pengene dyrt til tider.

200 milloner er en betydelig del holdt opp mot selskapets aktiva, og det at styret da ikke holder egen tidsplan gjør at jeg tenker det er lurt å avvente.

Sprekken i seg selv i kostnader er ikke overraskende holdt opp mot inflasjonen.

1 Like

Jeg venter i hvert fall til det kommer noen klarhet fra selskapet. Har penger liggende på vent. Går kursen ned kraftig blir det kjøp.

Tenker litt det samme da jeg vekter sannsynligheten for kurs i en eventuell emisjon mer sannsynlig å ligge lavere enn kursbildet. Det er fortsatt en liten sannsynlig (i min verden) i at kursen på en rettet emisjon mot hovedaksjonærer kan ligge noe over kursbildet.

Er det noe jeg vet så er det: Når i tvil, avvent :slight_smile:

1 Like

Ang. dette er det fair å sende en mail til IR for oppklaring. Da får man kanskje litt fortgang i informasjonsflyten også. :slight_smile: Hvis man vurderer inngang/er investert da. Jeg styrer personlig unna emi-kandidater i disse tider.

CIRCA GROUP AS – INVITATION TO Q2 2023 RESULTS AND CAPITAL MARKET UPDATE

1 Like

Etter å ha lest meg litt opp på tall, verdifastsettelse, og kursdata vs. implisitte verdier så sitter jeg med en mistanke om at eventuell emi blir rettet mot hovedaksjonærer over kursbildet med en påfølgende rep. emi.

Tror for min del på innhenting mellom 6,-,og 9,- men kan jo ta feil🙂

Blir interessant å høre data på kontrakter, prosjekter, salg og produksjon/anleggsfremdrift.

2 Likes

Circa Group – Updated invitation to Q2 2023 results and a Capital Market Update

Tror på positive tall både på produksjon og kapitalinnhenting (les emisjonskurs)

Kan se ut som flere tror på det. Hyggelig med litt oppgang