Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circa Group AS (CIRCA)

Synd at Q2 rapporten er på så dum tid og plass. Fremfør alt tid. Da er man ju på jobbet. Men det er ju det samme i alle selskaper. En del har dokk rapporterne i svinottan, så intresserte kan delta på Q-rapporten før man går til jobben.
Men det skall bli spennende å se hva som er på gang. Aksjen har ju gått opp litt, så det er vel fler som synes dette er intressant.

The Company
and the Board of Circa have now engaged DNB Markets, a part of DNB Banks ASA and
Pareto Securities AS (together the “Managers”) as financial advisors to assist
in evaluating the best strategic and financial options, including potential
partnerships for the Company in relation to the Company’s current project
pipeline.

1 Like

Cirka nevnt som oppkjøpskandidat.
Sleng 20kr pr aksje på bordet så er jeg med på dette :heart_eyes:

Kunne du sagt litt rundt hva artikkelen nevner angående Circa?

Har litt tvil om at Norske Skog vil selge, men hva jeg heller tror er at en (flere) vil kunne ønske å komme inn døren nå i sammenheng med oppkapitaliseringsprosessen som vil bli rettet mot spesifikk (-e) aktører.
Tenker da på prosessen DNB Markets skal fasilitere for eiergruppen.

For min del ser jeg på Circa som en solid HOLD-aksje for fremtiden, altså en som vil genere mye utbytte stabilt over lang tid.

1 Like

Jeg tror en eventuell oppkjøper venter til det finns et anlegg i industriell skala om er oppe og går før det blir noe eventuellt oppkjøp.
Det er nok få av de større eierne som selger før 20kr, man får nok mest in aksjer fra småsparere til den summen. Kanskje 5-10% av aksjene. Men oppskjøp kan nok komme et stykke frem i tid, 3-5 år frem eller noe.
OBS! Dette beror på hva de kommer frem til da de skall under søke “strategic and financial options”.

Det andre selskapet analytikeren nevner er kjemikalieprodusenten Circa Group . Årsaken er at gruppen produserer biobaserte kjemikalier med lavt utslipp.

– Det kan erstatte giftige løsningsmidler som har høye utslipp i produksjonen, og som vi har ønsket å forby i over ti år på grunn av faren ved å bruke dem.

I dag er det ingen i verden som har klart å produsere en erstatning for disse løsningsmidlene noe annet sted enn på laben, sier han. Det har meglerhuset fått bekreftet av kjemikaliegiganten Merck.
På børs har aksjen gjort det veldig svakt. Første kommersielle produksjonsanlegg er under bygging og det vil ta omtrent ett år før man virkelig er i gang, potensielt lenger før man tjener penger.

– Selskapet bør likevel være veldig relevant å kjøpe for mange av kjemikalieselskapene, som både har bedre innsyn i teknologien og marked.

1 Like

Som sagt, dette er en utbytteaksje for fremtiden (tror jeg):slightly_smiling_face:

1 Like

Jeg syntes det var artig å se at Shell har skrytt av cyrene.
«Works better than current solution»
Er det lov å leke med tanken at Shell kjøper en andel i Cirka i forbindelse med en emisjon rundt Fc6?

Merck ligger væl nærmast til hands før oppkjøp eller at kjøpe seg inn.

Veit ikke hur norske skog har gjort med sin andel, om det solgt seg ned eller holder.

Jeg synes det er merklig å selge denne aksjen. Har man varit invovlert i løsningsmiddler før indstribruk innser man raskt att dette har en enorm potential. Men sikkert mange som kjøpt “på moro” eller etter den famøse artikeln i FA før en tid siden og som da kjøpte på kort sikt.
Selv tenkte jeg meg denne kan bli noe 2030 eller så, hvis det ikke blir før stor utspædning.

1 Like

Circa Group AS: Primary Insider Notice

1 Like

Føles godt at ledelsen har trua på selskapet og laster opp. Finnes nok av styremedlemmer i diverse selskaper som aldri kjøper aksjer

3 Likes

Circa Group AS: Primary Insider Notice

100000 aksjer er bra signal det.

2 Likes

Apple skal gå vekk fra plastemballasje. Kan Resolute brukes til å lage miljøvennlige plast-produkter eller plast-lignende produkter?
Tenker emballasje, poser, slanger, dekk osv…

Jeg har ikke sett noe om det. Jeg har kun sett at det skall produseres Cyrene som skall ersatte ulike løsningsmiddler.

1 Like

Kanskje spørsmålet er “hva er et løsemiddel?” :sweat_smile:
Var det ikke krise-dokumentaren “An inconvenient truth” som hadde masse gode animasjoner på hva som kunne lages av olje? Tror oljen gjøres om til løsemiddel eller noe, før den blir til nylon, gummi, plastfolie osv. Så hvis Cyrene kan gjøre samme jobben så er jo potensialet ekstremt. Miljøvennlig plastpose tilbake på Rema liksom, uten avgift, bare å kaste i naturen :upside_down_face:

Kanskje noen ingeniører her inne som har peiling på dette??

Var det 3 kvartal bygging skulle starte? Har noen hørt noe? Evt sendt mail og spurt IR

CIRCA GROUP AND NPS SIGN MEMORANDUM OF UNDERSTANDING

CIRCA GROUP AS ANNOUNCES CURRENT CEO TONY DUNCAN TO CONTINUE AS CEO INTO 2024

Den der får jeg Nano vibber av.

1 Like