Du finner sikkert noen eksempler på at rsi ikke krakker etter en sånn parabolsk oppgang, men typisk er det ikke
Tenker også 3kr er casemessig en fair pris mtp. utviklingsløpet før alt dette skjedde. Var da jeg først syntes den begynte å bli overpriset i oppgangen, men gikk jo enormt over det. I det lange løp returnerer ting til fair value. Tipper 3-3,5 er helt grei pris, kanskje med litt + for de to siste avtalene, men også litt minus for alle aksjene som trykkes nå, men igjen litt pluss for at de har mye kapital nå, så totalen tenker jeg 3-3,5 blir litt i billigste laget per nå. Rundt 4-5 tenker jeg faktisk er helt fair pris. Men ser jo ikke ut til at de kjøpes opp på veldig kort sikt, så den drømmen tror jeg man må vente litt med, i hvert fall til disse studiene har resultater på bordet.
Vi har jo en del market caps vi kan vise til i helt sammenlignbare biotech cases vi har hatt i norge før, jevnt fordelt fra 500 millioner til 15-20 milliarder. Enkelt å bygge et rasjonale for en prising
Flere som følger Circio bør merke seg hvem Thomas B. Hansen faktisk er – dette er ikke “bare” en CTO.
Han er en av pionerene innen circRNA (circular RNA), og var med på en av de første studiene som virkelig satte dette feltet på kartet tilbake i 2013. I dag er circRNA et av de mest spennende områdene innen RNA-terapi, og flere store aktører begynner å bevege seg i samme retning.
Det som gjør dette interessant i Circio-sammenheng er at Hansen ikke bare er en akademiker på papiret – han sitter midt i utviklingen av selskapets circVec-plattform. Med andre ord: teknologien selskapet bygger hele caset sitt på, er i stor grad utviklet og drevet av en av de fremste fagpersonene i feltet.
For meg gir det en helt annen tyngde til caset:
• Dyp faglig forankring i teknologien
• Ikke avhengig av å “kjøpe inn” kompetanse
• Mulighet til å ligge tidlig i et felt som kan bli stort
Så kan man diskutere finansiering, tidslinjer og risiko – men på den vitenskapelige siden er det liten tvil om at Circio har tung kompetanse i kjernen.
Verdt å ha med seg når man vurderer selskapet videre.
Hadde selskapet turt å holde på drømmen om at warranten hadde gitt nok cash til å sitte gjennom 2028 uten å hente mer penger og vise til VIP, hadde nok kursen fortsatt handlet rundt 12 - 15 kroner.
Man kan si at EDW ble litt grådig her og kastet en del ferske aksjonærer under bussen, men de sikret seg selv arbeidsro noen år ekstra.
Hvis oppsiden fortsatt var 10 x fra 14 kroner er den vel 20 x nå da 
Ja takk til 3,5 NOK for min del, time will show.
Tyngden i caset er jo lik om kursen står i 15 eller 5. Forskjellen er jo at en får kjøpt betydelig flere aksjer om en går inn på sistnevnte, og panikken rår. Litt skuffet over emisjonen, hadde håpet på at de siktet hardere på ett kortsiktig oppkjøp ref tidligere intervjuer, pluss warantsene som forlenget livline. Her slapp dessverre reven inn i hønsehuset. Kred til spesielt Polygon for gode innlegg tidligere. Har du noe formening av hvor lenge Quebe kan holde på?
Skal ikke blåse opp betydningen av abstract release, men er jo veldig synd at det blir meldt at det skal komme 13. April, “alle” sitter og venter på positive nyheter, det kommer ingen abstract eller endringsmelding fra selskapet, samme dag (eller en dag senere?) begynner shorten å jobbe. Perfekt storm?
Fundamentet er jo mer stabilt nå vertfall og vil tro dette ordner seg til slutt uansett, og at en kan le av siste dagers fall om noen måneder…
Edit: Du kom meg i forkjøpet TheObserver ang warrant, den emisjonen kom som lyn fra klar himmel for min del.
Kan bare snakke for meg selv, men det at vi er på 6kr før mai er mer enn det jeg hadde forestilt meg. Fornøyd med snitting på veien opp og ned. Nå får vi se om den går opp eller ned. Takker ikke nei til påfyll rundt 3.5kr jeg heller.
Nyheter står på rekke og rad her nå, så kanskje vi får noen flere med 5% eierskap.
Man må nok vise mer enn utrykk med luciferase protein før overnevnte kan skje, blir spennende å følge kommende data i sykdomsmodeller.
Hvem sier oppside 10x fra 14kr? EDW sa selskapet ville være verdt 100x i private hender på 0,6kr, men da 17M i market cap eller noe sånt. Vi har allerede passert 1,7MRD i market cap, altså 100x det han sa da, så den greia der er ferdig i mine øyne og han fikk rett.
Dette stod i ny artikkel i forrige uke ved kurs 14 kroner, så han skaper fortsatt engasjement han 
https://www.investornytt.no/bors/tidoblet-pa-to-maneder-na-jakter-circio-neste-10x/527773
Selvsagt, men virker som de har dreid mer mot lisensiering etter emisjonen og å utforske nye muligheter. Ser jo absolutt den fremtidige verdien i det, samtidig vil en jo også øke salgsverdien om selskapet ikke har som uttalt mål å bli solgt. Fantastisk at de styrker Car-T sporet forøvrig. Er helt ute nå, føles litt rart, men satser på en billig inngang igjen, 3,5 hadde vert fint!
Skrivefeil. Skulle vel stå ÷10 
Det største ankepunktet mot hele circio er at mye av oppgangen deres er basert på investornytt. Enormt rødt flagg for kursutviklingen.
Kjøper på 3 
Man får i disse stunder heller glede seg over #ZLNA som ser ut til å ha fått en ny vår.
Nå har det vært 6 børsdager siden emisjonen sånn cirka. Har ikke oversikt over de daglige volumene, men er vel rett rundt 30 mill. pr. dag ?
Er et anselig volum aksjer som har byttet hender siden da, må også begynne og minke på de aksjene som ble kjøpt under og rundt krona.
Noen som har de eksakte tallene ?
Edit : Ser det er 44 mill så langt i dag.
Har sagt det en stund, men oppgangen i Circio kommer til å avleire nye hyper i Zelluna og Oncoinvent.
Bussjåførene er klar over dette og begynne å ta med passasjerer
Tror du tar feil med Onco, null interesse for aksjen og altfor binært i forhold til risikoapetitten i markedet. Den diskusjonen hører dog ikke til på denne tråden, selv om du predikerer dette på alle tråder.
Risikoapetitten i markedet har økt betydelig etter himmelferden til Circio,
Bare se på Zelluna. Og jeg tror flere kommer til å følge etter hvert som bussene forlater perrongene.
Men helt greit at du tror noe annet