Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Zelluna (ZLNA)

Absolutt!

Mange bussjåfører som er på jakt etter en ny buss når Linje Circio er tom for diesel.

Tipper enkelte sjåfører allerede er i gang i Zelluna… :bus:

Litt forskjell i omsetningsvolum også, så det skal skje mye i denne aksjen før vi kan få den hypervolatiliteten som Circio har hatt her i Zelluna.

2 Likes

Vi får vel kanskje en boozt videre opp når første pasient er dosert; fantastisk at de fremdeles venter resultater mid juni, men tydelige forventninger allerede de siste dagene.
Det spøker også som i all biotek et heftig forventet scenario hvis BP skulle bli interessert ; da ser vi heftig økning, men kanskje langt frem.

4 Likes

Godt mulig, de nevnte ikke noe om forventet tidspukt for det på presentasjonen såvidt jeg kunne høre. Men jeg synes hun Fiona virket trygg på at de klarer å rekruttere tilstrekkelig pasienter. Jeg oppfattet henne som mer “selgende” enn CEO, som jeg synes er positivt, fordi hun ikke er i selskapet. Skjønte ikke alt hun sa, men det er helt fint, så lenge hun vet hva hun prater om, og det synes nå jeg det var liten tvil om!

EDIT: Hun nevnte noe om 3 ganger 3 - men vet ikke om hun da mente at det er 9 pasienter totalt, eller om det er “runder” med 3 stk x 3 (doseringer). Noen som har mer info om dette?!

3 pasienter på første dosering. Deretter safety review. Hvis ok, 3 pasienter på neste dosering. Igjen safety review og til slutt de siste 3 pasientene på høyeste dosering.

6 Likes

Vi kan jo ta den videre her eventuelt, @TheObserver .

Etter jeg sa at Circio ville løfte hele sektoren har Zelluna gått ca 100% i det stille. Og den vil gå litt for jeg utover våren. Data blir avgjørende for om rakettferden forsetter.

Og Oncoinvent tror jeg blir neste rakett igjen, under forutsetning av at rekrutteringen er på stell. Jokeren her er eventuell partner i Asia som det forhandles om pdd.

Virket utrolig sterk på slutten og i auksjon. Får vi god melding imorgen, relatert til 1. pasient dosert?

Nå er vi tydeligvis i gang igjen i denne sektoren. Det meste skal til himmels. Circio blir brukt som referanse…
Erfaringene fra de senere årenes flauser i sektoren er allerede glemt.

Det har i senere år vært en rivende utvikling i behandling av kreft, noe som veldig mange pasienter drar nytte av.

Forskning er en forutsetning for denne framgangen. Mange studier feiler, men det oppnås også positive resultater.

Dersom Zelluna lykkes med sitt prosjekt, vil det kunne revolusjonere behandling av solide svulster, noe som utgjør mer enn 90% av alle krefttilfeller.

Da må det vel være lov å være litt entusiastisk?

3 Likes

Neinei, viktig å huske på nano, pcib, ulti og bgbio uansett hva :wink:

Neida, gøy når det går veien men viktig å huske at avlesning mid -26 er en binær hendelse.
Svake data, f**k-ups mm vil bli brutalt.

Heldigvis er flere av storeierne Ulti-herdet…

2 Likes

Og entusiasme kan være en viktig grunn til at de store er blitt store…

Norsk biotec er også i fin utvikling, og forskere i både Circio og Zelluna er i verdensklasse.

God natt, nå:)

1 Like

Tror de aller fleste som investerer i denne type selskap, har liten peiling på hva de egentlig investerer i. Dette er kompliserte saker som ligger langt utenfor kompetansen til den gjengse investor. Da er det ikke feil å ta med seg litt av erfaringene fra tidligere tiders opphaussede selskaper og deres skjebne.

Ja, her er jeg helt på linje med deg.

Selv har jeg fått fingrene skikkelig svidd av Nano og Ulrik, og kommer nok ikke til å røre denne typen aksjer mer.

Men jeg holder et øye med hva som skjer med Zeluna fordi en nær bekjent har investert noen kroner der. Og jeg er gledelig overrasket over den siste tids oppgang etter at vedkommende mistet svært mye, som alle oss andre som var investert i Ulti.

Ulti var jo også et hundre prosent sikkert bet, der Gjelsten stod i front og var nærmest garantist for at dette ville bli vellykket.

Men Ulti er vel det selskapet som viste med all tydelighet at selv de mest optimistiske og «sikreste» selskaper, som er involvert i utvikling av kreftmedisin, kan gå åt skogen. Og det gjorde det til gangs en tirsdagsmorgen i mars 2024. Man våknet formelig til et uvirkelig mareritt!

Nei, den opplevelsen sitter såpass kraftig i at for meg er denne typen blitt et no go area. Andre må gjøre som de vil, og jeg skal ikke si at noen ikke vil lykkes, for det ser vi skje. Men risikoen er skyhøy, selv når man knapt kan se en sky på himmelen, er min dyrkjøpte erfaring.

4 Likes

De fleste som investerer i denne bransjen kjenner det ekstreme spennet i risk/reward.

Langsiktige investorer både i Circio og Zelluna sitter fordi de mener teknologien har en rimelig sjanse til å lykkes.

Kortsiktige investorer jakter kursoppgang, gjerne med potensiale for med flere doblinger. Dette har vi tydelig fått demonstrert i Circio.

Kanskje er det Zellunas tur nå?

For begge selskapene handler det foreløpig om forventninger.

Både oppturene og nedturene er åpenbare.

Kan dere slutte å sammenligne Circio og Zelluna, Circio er milevis unna å komme like nært et binært utfall som Zelluna, risk profilen er helt annerledes.

Aksjen har økt på knøtt volum.

Med binært utfall så mener jeg en utlesning hvor det enten går til himmelen eller helvete for Zelluna, det finnes ingen mellomting her. Circio har betraktelig flere skudd på mål i studier på dyr.

2 Likes

Mange sitter i begge selskapene, men vekter seg ulikt.

Å sammenligne selskapene er relevant for alle som grubler på hva som er lurt, og her sitter ingen med faciten.

Du har en fasit på at risiko profilen er helt annerledes, den haussen deres kan dere ta med dere på shareville :sweat_smile:

1 Like

Her på tråden er det plass til alle, i alle fall dersom de prøver å være litt hyggelige:)

2 Likes

Er enig med @Pk2k her, kriteriene for suksess er ikke like mellom Zelluna og Cirvio. Fordi teknologiene er svært ulike, samt at Zelluna står foran en binær avlesing i år.

Det som er likt er nok potensiale samt posisjon innenfor sine respektive “fagfelt”.

Zelluna med full IP og enerett innen TCR - NK.

Circio som eneste børsnoterte selskap innen sirkulært RNA og med prekliniske data som ser særdeles lovende sammenlignet med de ytterst få andre selskap på feltet.

Det hyggelige nå er at norsk biotec kan få en ny vår. Vi må bare få jaget vekk de parasittiske skadedyrene som bruker næringen som en finansiell lekegrind, med OSE som stilltiende samtykkende.

3 Likes

Stemmer jo ikke helt det da.

Zelluna skal begynne på safetystudier i mennesker, så i teorien er risikoen mindre, isolert sett.

Hjelper ikke om CRNA kun funker i rotter :slight_smile: