Ikke helt enig med @hybrid her, en pump and dump er et gråsonekriminelt eller direkte kriminelt forbund der noen manipulerer et papir.
Oppgangen fra 3 til 12 var et retail mania av flotteste sort, men det funker jo sånn på børsen nå at volum tiltrekker volum, og min mening er at det var noen veldig uvanlige omstendigheter i aksjen etter den første emisjonen der en veldig stor andel av aksjene utstedt satt hos ikke-profesjonelle aktører, som turboboostet oppturen til et fenomen som ga den raskeste oppturen i en aksje på lange tider.
Men oppturen kom jo på bakgrunn av en reprising fra et scenario der selskapet fra utsiden så ut som det var i direkte konkursfare, mens de som kjente caset godt kunne posisjonere seg i emisjonen som satte punktum for Atlas-perioden.
Jeg vil gi veldig mye kudos til både ledelse og alle de som deltok i den første emisjonen, det er utrolig sterkt jobbet.
På internchaten var også det første jeg sa etter den andre emisjonen at jeg syntes den var en fantastisk utført oppkapitalisering fra ledelsens side, men at jeg også mente at en 50% nedgang var sannsynlig, fordi proffene nå ville gjøre sitt inntog for fullt, med veldig mye nypressede aksjer å leke seg med.