Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 5

Og ikke glem at av emisjonsbeløpet så tar tilrettelegger (de kalles altså “Pirato” i finanskretser) ett sted mellom 5 - 10 % i honorarer. Kan være greit å spørre Wiklund om kostnaden ved anledning, men Pareto har nok tjent 50-75 mill på Circio i år, eller er det noen andre som har anslag på dette?

2 Likes

De må vel hjelpe med livsviktig medisin til bank delen før den dør og drar med seg piratvirksomheten til avgrunnen

Transaction costs related to equity issuances -43,516

1 Like

Mao. så viste ikke de om emisjonen som kom som lyn fra klar himmel på de fleste. Det er da jeg faktisk lurer på om det kan være noen de snakker med i Stockholm eller Shanghai som har tatt emisjonen alene ? Eller er jeg helt på ville veier.

Da hadde vel måtte flagge over 5 %?

@tooeasy891 regner med at det for 1H ?

Totalt antall for alle (det er vel flere) er jo bare 6.1% av selskapets aksjer.
Slik sett en liten emisjon, og lite sannsynlig at det skal flagges 5%.

Edit: I intervjuet hos Finansavisen (se nedenfor): “et mindre antall internasjonale fond”.

4 Likes

Jeg tolker det heller som om at de fyrer på alle sylindere. Celleterapi og genterapi.

7 Likes

Wiklund: “Har gjort fremskritt”. “Mulighet for å kjøpe inn tech som gjør at Circio kontrollerer mer av et in-vivo celleterapikonsept”.

Når hele ESGCT-presentasjonen i oktober også handler om T-celler, så bør det komme noe mer konkrete meldinger/data om dette på et tidspunkt.

4 Likes

Ser poenget ditt, men er ikke enig. Hvorfor skal det nødvendigvis måtte gå ett eller to år før en plan kan revurderes ? Forutsetningene og mulighetene kan endre seg betydelig på fem måneder. De har en enorm traction nå. Gi jernet mens man kan, sier jeg! «Go big or go home» som en frafalt og god venn av meg pleide å si.

Eg legger til grunn at ledelsen, basert på dataene og mulighetene de ser – også det vi som aksjonærer ennå ikke kjenner – har gode grunner til å velge denne løsningen nå. Børsene ligger samtidig rundt historiske toppnivåer og kapitalmarkedet er åpent. Ingen vet hvordan det ser ut om ett eller to år. Da synes jeg det er fornuftig å smi mens jernet er varmt.

Og mtp. at denne kapitalen skal inn i CAR-T, og hvor brennhett dette feltet er akkurat nå, - aksepterer jeg lett en kurs-messig fartshump for å henge oss på i det kappløpet. Muligheter må tross alt benyttes hvis man skal få til noe som helst! Hvis vi får til det vi håper på innen CAR-T feltet - så håper jeg alle forstår hvor stort dette kan bli?! I dag dreier naturligvis diskusjonen seg om denne emisjonen, men fundamentalt så har vi nå gått opp en vekt klasse! Jeg er av den oppfatning at hvis Circio kan vise til oppløftende in vivo CAR-T data så blir dette eksplosivt! Og da skal vi opp i en annen verdi klasse! Hvis markedet da ikke klarer å prise selskapet deretter, tror eg at noen andre gjør det for oss! Da gjennom et bud på hele eller deler av selskapet. CAR-T er kanskje et Long shot, men jeg liker at det satses! Og tenkes stort! Og så må vi ikke glemme at dette er bare en av flere grener på CircVec treet vårt.

Så kan man vri litt på det, hadde det vært bedre om de nå meldte at runway var redusert til 2028, Pga. at de hadde måtte bruke betydelig kapital på f.eks. en CAR-T-lisens? Eg tror ikke det …

Fun fact: Renteinntektene dekker nå rundt 50 % av dagens løpende burn rate!! Tenk det!

Hvis eg hadde oppfattet dette som et tillitsbrudd, så hadde eg solgt - Eg har fortsatt full tillit til vurderingen som er gjort her!

Men helt greit at vi vurderer dette forskjellig. Dette er slik eg ser det …

17 Likes

«Et mindre antall internasjonale fond»

2 Likes

Tipper at det blir som før, tviler på at det vises igjen noen interessante aksjonærer på listen som ser langsiktig.
Eg gleder meg til fortsettelsen, men innrømmer at eg kjenner at det lekes litt med tilliten også

4 Likes

Velger uansett og være positiv, selv om det ble litt rødt på skjermen. De fleste her har vært med på dette før og tenker vi lar roen senke seg over selskapet noen dager. Vi har alle en tendens til og overreagere en smule, plutselig dukker det opp noe positivt så er alt glemt. Men jeg har fremdeles disse røde flaggene i bakhodet, men dette flagget er ikke helt rødt. Fikk en grei forklaring fra Erik i intervjuet så han går ikke i dekning og det er positivt :grinning::grinning:

3 Likes

Vi ser sannsynligvis ny ATH i løpet av oktober. Så bare å riste av seg dagens ubehag. Blir spennende å se hva som ristes ut av ermet i løpet av de neste ukene.

5 Likes

Klart dette påverkar kursen på kort sikt, og det kan nok vere surt nok for dei som tenker meir kortsiktig. Men om den nye storsatsinga går rimeleg bra, noko leiinga tydeleg er overbevist om, vil verdien av Circio på sikt bli betydeleg høgare.
Har vore på tre “seminar” der finansgeniet for Fredriksen og seinare Norwegiansjef Geir Karlsen, hevda at dei som ikkje sikrar økonomien når dei har moglegheita, gjer alvorlege feil. Her trur eg Wiklund tenker litt likt med Karlsen.
Uansett må ein på sikt bevise at teknologien funkar, dette er ein god måte å finne det ut på.

8 Likes

Kursmessig var jo dette kjedelig så det holder, og den totale utvanningen dersom man ikke deltar i rep-emi dersom den blir noe av er vel rundt 11% nevnte noen lenger oppe i tråden.

Usikker på om jeg øker, har det som jeg er komfortabel med og er ikke så lysten å vekte meg ned i de få andre aksjene jeg eier (ikke alle er i pluss) og jeg er kun langsiktig.

For meg er det viktigste om denne kapitalinnhentingen gir mer enn +11% total gevinst til slutt enn uten dersom jeg ikke kjøper mer aksjer.

1 Like

Ca 6.2% utvanning er vel riktig
Dette er KUN positivt i min kalkulator, skulle de med her er det 10x bedre med emi på dagens betingelser enn en fortelling om forkortet ‘run-way’ med økt fokus på kostnader og usikkerhet som medfølger

Suverent av BOD og Erik !

4 Likes

Samlet utvanning ca. 11% i tilfelle rep.emi. og man ikke deltar.

1 Like

For en suppe det ble i dag, både på forumer og tallene. Mistet litt fotfeste her, så når er det foreslått rep. Emi og har detaljene kommet, eller har det bare blitt sagt at det kommer ?:sweat_smile:

Det står ganske klart og greit i børsmeldingene fra i dag.
Det kan være en god lekse å lære seg å lese meldingene som kommer, se om du finner ut av det :medal_military:

4 Likes