Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 5

Det er ett tidsrom i venting på aksjene etter tegnibg. når får garantistene aksjene sine? Folk vet jo at det kommer til å bli lempa ut aksjer for 100 mill når de aksjene kommer ut. Det er nesten så jeg vurderer å vente med å kjøpe aksjer og ikke utøve rettene.

1 Like

Nå vet vi jo ikke om det kommer noe nyheter i mellomtiden, men ja som jeg tidligere sa i en post, når garantistene for aksjer til 7,50 ish og andre betaler minumum 8,25 så ligger det vel ikke ann til oppgang dersom det ikke kommer noe nyheter.

Mon tro om planen/håpet var at data In Vitro PoC skulle presenteres senest i forbindelse med konferansen i forrige uke ? Har lite tro på at dette er et rent internt spor.

Podcast med Erik

9 Likes

Vi blir nedringt!

150 mill tror de kommer uansett. Er nok bedre kontroll enn hva enkelte tenker

9 Likes

Vel det er jo en garanti på 150 mill, så det kommer jo (minus de 13,5 som det koster) eller sier han 150 + 150 ???

Kanskje det. Virket som om han mente 150 fra warrants.

Jeg kommer med 4. Veit det er flere som bidrar

Spolte tilbake. Han påpeker at de ikke har betalingsvilje egt under 150 eller over 300

6 Likes

Jeg har også tenkt til å bidra på tross av det jeg synes har vært en utfordrende periode som godt/overeksponert i warrants.

9 Likes

Har pratet med noen litt store aksjonærer og vet om ihvertfall 20 millioner +++ som blir løyst inn på 2/3 aksjonærer

10 Likes

Hvor mange warrants må man innløse for å få sånn caps?

Hva mener du med det?

Han sitter på 1 mill tegningsretter. :cold_face:

Kostnader forbundet med garantier. Slik jeg tolker EDW, så trenger ikke selskapet betale for å sikre de første 150mill, de er relativt trygge på at de kommer inn. På den andre siden har de ikke behov for mer enn 300mill og velger å avslutte forsikringen ved dette nivået.

1 Like

Hei, en gammel traver fra Targo tidene her. Var med i emisjon på 1 kr, men som de fleste som følger og har brent seg på biotech har nok tatt gevinst lenge før den nådde toppen. Har kjøpt meg tilbake med betydeligere lavere antall aksjer da volumene var så store over tid på 2,5, på 5, og på 10, Solgte halvparten av warrents slik at jeg skulle ha nok penger til å benytte med av disse. Solgte til ca 40 øre
Og tegnet meg for alt på ca 30 øre. Nå er den på 10 øre og kanskje går i 0.

Mitt spørsmål er om jeg har låst inne kjøpet da jeg tegnet på 30 øre eller om det er kursen på rettene nå som blir gjeldene?

Og takk til alle som bidrar med veldig god info og ekspertise på denne tråden, både positivt og negativt

Usikker på om jeg forstår hva du spør om her. Om kursen på rettene har noe å si for tegningen eller hva du skal betale for de nye aksjene?
Om du eier tegningsretter, uavhengig av hva du har betalt for dem, så gir en tegningsrett deg en mulighet til å utøve/kjøpe/exercise en ny aksje til kr 8.2508.

Each Warrant gives the holder the right to subscribe for one (1) new share in Circio at the exercise price.
The exercise price per Warrant is NOK 8.2508.
Warrant exercise period: 26 May - 9 June 2026.
Warrants not exercised by the end of the exercise period will lapse without any compensation to the holder.

NB: Hos f.eks. Nordnet kan det være en tidligere frist enn 9. juni for å bestille aksjer!

3 Likes

Om jeg forstår spørsmålet ditt riktig; tegningsrettene er bare en opsjon for å få lov til å tegne aksjer i tegningsperioden. Tegningskursen for aksjen er satt til NOK 8.2508,-, og er uavhengig av om du har betalt 60 øre eller 10 øre for tegningsretten. Du har heller ikke forpliktet deg til å utøve tegningsretten din (som gjøres i tegningsperioden), men om du velger å ikke utøve rettene eller selge dem før 3 juni - så må du anse midlene du brukte på tegningsretter som tapt.

4 Likes

Flott, takker. Da har jeg forstått dette riktig :slight_smile:

2 Likes
1 Like

Ja, alle monner drar. Men det er bare 55.500 av 67 millioner.

Jeg har 37500 warrants og har tegnet for 20k aksjer pt.

Skulle det nå komme nyheter i tegningsperioden så blir de siste utnyttet og visa versa.

1 Like