Håper de fleste hørte podcasten igår. Veldig informativ for de av oss som ikke kan litt, men langtfra alt når det gjelder hvordan bransjen fungerer.
Jeg tegner for 200k warrants. Satser på at de når målet om 150 MNOK fra andre enn garantistene!
Warrants er jo gratis nå. Mulig at dette er til fordel fremfor ulempe. Tegner meg selv for rundt 150k aksjer. Har på følelsen at dette smeller opp når denne suppa er over.
Siste dag med muligheten til å skaffe seg warrants?
Lukter lang vei at dette nå blir tilfellet
Jeg tar som utgangspunkt at selskapet melder noe når de har noe å melde, har ikke sett noen grunn til noe annet hittil.
CEO i februar:
“Milestones going forward: We have broad activities. The funding allows us to accelerate activities to do more studies in parallell, and this means that we will have exciting readouts coming up. We showed you already the circVec 3 and 4 data in heart and eye [altså i dag]. We will have more of that … the data package in heart is very expansive now and we are doing the same in eye so we will understand more precisely how it works there. And then we expect to release CNS data later in the second quarter. And next step is to move to disease constructs. What we are doing now is what we call reporters, these luciferase genes that light up that are good for experimental purpose. The next step is to use actual disease genes. And that is work that is ongoing, being testet in vitro at the moment and were going in vivo soon. Again we expect to present data in Q2. The T-cell delivery for in vivo CAR is also actively ongoing and that should deliver data in Q2. So I think all of these readouts here we expect to have before the warrant exercise period in June. ” (min utheving)
Dette både kan og vil de styre timingen av. Det kommer noe i løpet av neste uken. Ganske sikkert. Og helt forutsigbart ble rettene verdiløse når de valgte å vente til denne perioden. Og helt forutsigbart kommer det til å være masse retter som ikke vil bli benyttet tilgjengelig gratis for Pareto sine kunder som de vil tjene masse på. Og ganske sikkert visste Pareto om denne timingen.
Ja, eller selge de…
Kurs 2 øre nå, at folk stod i kø for å kjøpe disse på 50 og 60 øre forstår jeg virkelig lite av.
Da kjenner man dårlig til hvordan EDW og gjengen snur kappen etter vinden for å sikre seg kapital; å være rettighetshaver til noe i Circio er kun interessant helt til det ikke er det lengre…
Nå har de to ganger siden lanseringen av denne warrant-perioden sluppet andre til fatet på bekostning av de trofaste aksjonærene.
Først 250 MNOK og deretter 150 MNOK, kanskje ikke så rart at warrant-eierne mister håpet.
Hvis så er tilfelle er det helt på trynet spør du meg. Er det virkelig lov å holde på slik?
Vi f år se, synes det høres konspratorisk ut.
Nå garanterte vel Pareto selv for ikke mindre enn 67 millioner kroner, så om din “teori” slår til så er det ikke bare kundene som vil tjene gode penger, men også meglerhuset selv.
Som sagt så tror jeg det er et konsortie av kunder bak garantien til Pareto. Og uansett vil det være mer enn nok ubenyttede retter til de heldige kundene i det som nå blir enda en ekstra emisjon.
Det er ikke garantien av de første 150 millionene som er det grisete her. Det er den ganske separate delen av avtalen som gir garantistene rett til ubenyttede tegningsretter - altså dersom min teori rundt dataslipp stemmer.
Hvis troen er så sterk på at de timer overbevisende data til neste uke er det fritt fram å kjøpe warrants for en slikk og ingenting og danse med ulvene.
Ja, absolutt greit å sitte med noen ekstra warrants dersom det skjer. Men det vil uansett være en haug av retter som vil sitte på feil hender (som ikke har mulighet til å benytte dem) nå.
Ja det stemmer nok.
Og man har aksjer for 150 MNOK med kostpris på 7,35 som neppe er av den langvarige sorten.
Så ja, man kan kjøpe retter til 2 øre og tegne seg for 8,25, men det er fortsatt nesten en krone over kostpris til de som kommer inn bakdøren. Det er de som tjener på å lempe ut igjen på 7,70 - 8,00, mens retailaksjonærene fortsatt er 4 % i minus på sin inngang.
Det blir vel og mye aksjer tilgjengelig fra garantistene som skal ut med sine rabaterte aksjer.
Ja da trader de bort mye av garantibeløpet de mottar eventuelt. Spørsmålet er vel hvor mye eller lite eksplosive data de kommer med.
Virker som du blander garantien med den andre delen av avtalen. Igjen.
Ja, du synes jeg tar mye feil ser jeg.
Jeg er vel den eneste som har truffet i å forutse utviklingen i TR, men likefullt er det jeg som blander kortene og ikke forstår hva som skjer her. Go figure