Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 5

Sist emisjon gikk på 1 kr i februar. Tror du det var lurt av de som kjøpte aksjer på 1 kr da, å selge deretter på 1.3 kr med 30 % fortjeneste?
Den gikk til 5 kr og 14 kr.

Nå kan de få aksjer til 8.25 kr, de kan selge på 9.5 kr med fortjeneste.

Hvis verdien nå av selskapet forsvarer en mcap på 5 mrd, dvs 24 kr - er det da lurt å ta gevinst?

Tro nok de leser og følge med i utvikling rundt circio skjønner at det kan være lurt å holde.

Hvis de selger i markedet, så plukker noen andre opp aksjene og blir rike.

Det fundamentale styrer alt, dette fokuset på dette blir for min del veldig banalt og kortsiktig.

4 Likes

:rocket:

Always

Det er vel ingen her som har utelukket muligheten for at rettene gikk i null. Tvert i mot. Når ledelsen valgte å vente med nye data var det gitt. Men det var ikke din begrunnelse.

Hvem køber aktier til 9,50 NOK, når der skal sælges 150 mio stk á 7,35 NOK?

Det scenarie må kræve helt utroligt stærke data under, eller efter, tegningsperioden og med tanke på den strøm af meldinger, der har været fra selskabet (endda vage meldinger som “filing af patentansøgning”), så bliver det spændende at se, hvad selskabet har tilbage.

Greit at du traff på den, men de som har sittet på aksjer har jo stort sett tapt mye mer enn de kanskje 50-60 ørene som eierne av tegningsretter ser ut til å tape :man_shrugging:

Skjønner egentlig ikke missnøyen med hvordan warrants har oppført seg. Kan dere forklare helt enkelt :sweat_smile:

Om en solgte aksjer og kjøpte warrants for 0.5, så hadde en og muligheten til å selge aksjen til 9+.

Om en derimot kjøpte mange mer warrants en en har kapital til å innfri, så er jo det en selvvalgt risiko. En ting visste enn. Warrants ender i 0 til slutt.

Synest det er mer oppsiktsvekkende at aksjen uten de store nyhetene har holdt seg solid over tegningskurs, bortsett fra ett par turer på 8.30 tallet siste dager.

1 Like

Ja, det er sterkt at aksjen holder seg på det nivået. Det er en del som selger aksjer og kjøper warrants hvis avstanden ned til 8,25 er stor nok. Eller at de sitter på warrants fra før og trenger kapital til å tegne. I dag er siste dagen for denne byttehandelen. Skulle derfor tro at det blir færre selgere av aksjer i morgen.

3 Likes

Om selskapet ønsker penger inn og kan styre dette med gode nyheter, så selvfølgelig.

Erik har vel sagt at cart data er noe tredjepartsavhengig, så hvor mye de kan styre dette er usikkert.

Kommer det gode nyheter nå, med garanterte penger i kassen og lite utsikter for pengeinnhenting på lave nivåer, så kan aksjen reagere svært positivt.

For trofaste eiere er allerede warrants gratis, og det å kunne handle på 8+ kroner kan være en gave. For spekulanter kan dette ha vært et vanskelig terreng å navigere i.

Jeg opplever selskapet som vennlig mot trofaste. Kjøp og vent på utbetaling fra BP, det tror jeg ikke blir så feil. Trading er jo alltid litt vanskelig føler jeg.

5 Likes

Det grønne båndet holder fortsatt, men man ser nå at kursen etablerer seg under SMA50 og bryter under den trendkanalen. Det første man antar ved brudd ned fra trend er at det kommer en flatere fase, noe som gir mening når man vet at det snart skal kjøpes veldig mange aksjer fra selskapet selv enn i markedet fra andre.

Er jo basically hylsterkt hvis kursen closer over 8.0 på slutten av juni

Det er jo ikke egentlig så vanskelig å forstå de som selger i dag, hvis de kjøper warrants eller allerede har nok.

Det som vel er litt vrient å forstå er de som kjøper på kurser rundt 8,50 - 8,60 i stedet for å kjøpe warrants på 3 - 4 øre og så tegne for 8,25. Det er en markeds miss jeg ikke hadde sett for meg.

Husk også at om du har warrants eksponering i stedet for aksjer frem til 9 juni er jo nedsiden din noen få øre fra i dag. Skulle det komme en dårlig nyhet fra selskapet (heaaven-forbid) eller ett stort børskrakk vil jo aksjen falle til godt under tegningskurs.

3 Likes

Det du skriver der er jo grunnen til at proffer bruker opsjoner for å skaffe seg eksponering istedet for aksjer, man kan låse inn risiko på forhånd.

1 Like

når og hvor skal det selges aksjer til 7.35?

gi meg beskjed😂

1 Like

Om man vil stå helt fritt til kjøp og salg fra dag til dag?

Du tænker at garantisterne kommer til at sidde med resterne af deres aktier i flere uger? :joy:

Handler vel om å kunne kjøpe for å ha i bakhånd om det kommer meldinger av :rocket:-slaget som får kursen til å ta av og la de gå til spille for en slikk og ingenting om kursen blir liggende i dette intervallet. Hvertfall for min del.

Ja, det er selvfølgelig ett argument. Men det koster deg noen prosenter i kostpris og du binder også opp penger.

Samme her, så jeg kjøpte også retter i dag.

1 Like

EDIT: En liten desimalfeil der, gevinsten var enda større :slight_smile:

Fatter faktisk ikke at ikke flere kjøper TR. Har du 100 000 aksjer til verdi 850 000 kr, kan du f.eks. kjøpe 100 000 retter til 5000 kr. Dersom du lar dem forfalle, har du kun tapt 5000 kr på det. Dersom i stedet kursen stiger fram mot 9. juni, kan du doble gevinsten din. Om kursen stiger til 10 kr, kan du selge 82 500 aksjer og benytte midlene til å tegne 100 000 aksjer til 8,25 kr. Du vil da være eksponert gjennom 17 500 gamle aksjer (restbeholdning) + 100 000 nye aksjer, totalt 117 500 aksjer. Det betyr at i stedet for nullalternativet, der du ville tjent 150 000 kr (oppgang fra 8,50 til 10 kr), har du tjent 150 000 + 175 000 kr = 325 000 kr. Så mye mer, gjennom et lite lodd på 5000 kr…

6 Likes

Faktisk bør man vel gjerne kjøpe litt flere retter også, om man tror kursen skal opp. I dette eksemplet vil man jo ha 1 mill å benytte til tegning, så man burde kjøpe ca. 120 000 warrants i stedet, til 6000 kr. Da blir gevinsten at man selger alle gamle aksjer, tegner 120 000 aksjer, og ender med verdier for 1,2 mill, altså tjent 150 000 kr (nullalternativet) + 200 000 kr til…

Sikkert et dumt spørsmål men hvor kommer tallet 7.35 fra? Fra meldingen om Underwriters leser jeg at de betaler vanlig strike price 8.2508 men får 9% tilbake cash. På min kalkulator blir det 7.508 breakeven for garantistene (“the underwriters”). Tar jeg feil?

1 Like