Så hvorfor nevner han ikke det når han blir spurt om neste milestones? 2h var det han guidet nå…
Legitimt spørsmål. Kan være at det er sant, eller at han glemte seg litt av, eller ikke ser på POC som milestone 
Synes dersom det første er sant, så er det uheldig da en POC om CAR-T hadde vært gull akkurat nå.
Som liten aksjonær har jeg tegnet meg for de rettmessige 10 000 som jeg var tildelt. Jeg tror det kommer til å komme inn overraskende mye penger fra denne tildelingen. Her er mange trofaste aksjonærer i tillegg til at der et tusenvis av nye som kanskje ønsker å forsvare posisjonen sin. Det blir spennende å se.
Har pløyd meg gjennom intervjuet, men jeg oppfatter ikke at In Vitro PoC eller AAV-konstrukt nevnes spesielt i forhold til tidligere guiding. Derimot så blir det jo mer og mer åpenbart at circvec til slutt må bli en del av en (eller flere) teknologisk stack sammen med vektor og leveringsteknologier.
We are a gene expression company
We can pump out a lot of proteins from genes
We need to merge this with vector technologies and delivery technologies
If successful (to surmont the hurdles of delivering synthetic dna into patients) this is going to be the future of gene and in vivo cell therapies
- juni annonserte Lilly en avtale på opptil 1,9 Mrd USD for en preklinisk RNA-plattform
Igjen - Mønsteret er tydelig! BP med EL i spissen betaler milliardbeløp for plattformteknologi lenge før kliniske data foreligger! Veldig interessant og noe jeg mener markedet tar for lite høyde for i verdsettelsen av Circio
Var vel i forrige uke at EDW var i et intervju med en annen representant fra biotech der et av temaene faktisk var manglende interesse for plattformteknologi.
Stemmer det! Men eg tror faktisk vi ser konturene av et taktskifte her nå! Tidligere ble plattformselskaper ofte handlet med rabatt fordi markedet foretrakk - en kandidat, en studie! Vinn eller forsvinn , men nå ser vi flere eksempler på at Big Pharma betaler store penger for teknologi som kan forbedre menge programmer samtidig!
Dette er ikke noe nytt.
Men i Norge har det vært vanlig med et «knallhardt» skudd på mål fordi det ikke finnes nok kapital til å bredde ut pipelines
Ascidians er i klinikken…
Ascidians viste på ASGCT tidlige kliniske safety data fra deres Phase 1/2 STELLAR trial.
Selve effekten på sykdommen har de vist Ex vivo, altså donerte øyer fra menneske samt primater. Plattform valideringen kommer av at Eli inngår samarbeid for nyre istedenfor øyet.
Med det sagt så viste de altså menneske safety data på ASGCT i mai og dealen lander nå kort tid etter. ASGCT 2027 kan virkelig bli spennende om Circio rekker å vise effekt og bivirkningsprofil i primater og/eller Ex vivo.
Takk for korreksjonen. 
Du har rett i at Ascidians ikke er et rent preklinisk eksempel - eg mener likevel hovedpoenget står seg: BP er villige til å betale store summer for lovende plattform-teknologi svært tidlig i utviklingsløpet, ofte lenge før tradisjonell klinisk validering foreligger!
Og ja! ASGCT 2027 kan bli eksplosiv! Og mye skjer før den tid og …
Stygt redd for at Circio vil spare på de viktige dataene til dette, men det gjenstår å se 
BP CNS oppdatering kommer sikkert utenfor.
Circio kan være en mulig oppkjøpskandidat, men som selskapet ofte gjentar og understreker så må circvec inn i en teknologisk stack med komplementær vektor og leveringsteknologi som en slags plug and play løsning med en annen eller flere andre parter. Det byr sannsynligvis på en del utfordringer når det gjelder IP/lisens/avtaleverk. Sånn sett så blir det etterhvert interessant å få vite hva som egentlig ligger i ambisjonen om state-of-the-art delivery system for CAR-T/celleterapi.
Kan det f.eks starte med at selskapet gjør avtale om inhouse lisensiering av teknologi, og at det tar lederskapet for felles utvikling av IP og teknologier ? I siste PM om In Vivo/MTA med Neoregen så bruker man f.eks en meget presis og tydelig formulering om ambisjonsnivået “advancing circVec-NICT therapies with potential applications in cell and gene therapy, oncology, and beyond”.
Fleire har skrevet tidligere at de innløser warrents, gjer det samme (kjøpt på 0.4-0.5). Mindre som kan bli tatt av garantist og dumpet til underpris samt ett fint bidrag.
Forøvrig imponert over at den holder godt over 8.25.
God helg!
Det kommer nok en påminnelse om tegningsfristen rett over helgen.
Så er det vel nå knyttet en del spenning til om det krydres med noe “motiverende informasjon”.
EDW refererte på podkasten tidligere i uken at han hadde registrert at mange aksjonærer var opptatt av hvor kort tid det kunne være til et oppkjøp.
Han svarte at de har ikke nok data til dette nå, de må validere mer før det kan skje, men at et sannsynlig scenario kunne være i 2028, muligens 2027. (Nevnt i den rekkefølgen)
Triggere kan likefullt være up-front deals i god før et oppkjøp.
Hva jeg hørte han sa:
Ikke forvent oppkjøp i 2026 - det kan være en grad av sannsynlighet for det i 2027, men det mest sannsynlige utfallet (hvis en budpremie er god nok) er 2028.
Han fokuserte like mye på at det å gå hele veien med studier kan legge grunnen for enda bedre pris i 2030. Styret var veldig opptatt av å kunne være sterke nok finansielt til å motstå oppkjøp frem til de mener potensialet reflekteres godt nok.
Spørs hvor mange av aksjonærene som vil holde på sin tilsynelatende grenseløse entusiasme fram til eventuelt 2028. For ikke å tenke seg 2030 
Det er KUN 6 mnd til 2027….
Ja, hvis det var det du leste ut av EDW sine kommentarer er det bare å sørge for å ha nok bobler på kjøl januar 2027.
AKA «Jazz med Wiklund»
Han sa også at de ikke går konk og at selskapet er salgbart nå. For noen kroner hvertfall.
Han er ganske tydelig på sammenlikning med deals på 2mrd dollars som et mål mot 2030. Og poengterer at det er viktig med 300mill inn for å sikre høyere pris ved evt salg.
Alternativt diskuteres det mange utlisensieringer i en ganske høy prisklasse. Og blant annet utvikling til det danske selskapet som nå har mcap på 100mrd.