Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 5

Viser ganske greit at selskapet forventer liten interesse for emisjonen.

1 Like

Les nå meldingen før du kommer med sånt oppgulp da, mann!

“The underwriting commitment will be reduced on a NOK for NOK basis from NOK 150,000,000 if Warrants for a gross amount in excess of NOK 150,000,000 are exercised and thus be zero if Warrants are exercised for a gross amount of NOK 300,000,000.”

Og garantistene er rene kapitalister. Men hvorfor skulle man forvente noe annet? Om det hadde vært reelt langsiktig eierskap man var ute etter, så er det jo ikke garantist man skal være!

13 Likes

Litt overraskende at wiklund snur kappen så fort, fra flere intervjuer hvor pengene skulle brukes edruelig og ingen studier skulle kjøres alene av selskapet selv, alt skulle føres frem av partnere/ lisensavtaler. Nå skal CAR-t og hjerte segmentet kjøres frem til IND ready/ fase 1/2 i selskapets regi.

Ser ikke ut som det er nok partner interesse i hjerte/øye/CAR-T segmentet enda, så Wiklund ser seg nødt til å gjøre mye selv. Burnen kommer til å øke betraktelig da de fortsatt guider runway til 2030 selvom de får inn nye 300mill fra warrants/pirato.

Silverliningen er at selskapet står igjen med høyere verdi alene om studiene skulle gi gode resultater, men ingen partner deals i den kommende nærhet.

2 Likes

Du tror ikke jeg skjønte meldingen?

Selskapet betaler 12 mill for å sikre seg 150 mill, eller mer riktig; de tilbyr Pareto å tegne aksjer for 7,35 kroner hvis ikke de som har warrants stiller opp med 150 mnok selv. Sistnevnte gruppe betaler 8,75 for samme aksjene. Høres transparent og fint ut det?

Hva er vitsen med tegningsretter i Circio?
Jeg kan heller garantere enn å tegne, alt annet er jo idioti.

3 Likes

Vitsen er jo nettopp at selskapet vil være sikre på å få inn penger. Warrants gir eksisterende investorer første mulighet til å finansiere videre vekst. Backstop-avtalen er bare sikkerhetsnettet hvis aksjonærene/markedet ikke stiller opp nok selv. Hadde de droppet garantien og folk ikke brukte warrantsene, så hadde forumet eksplodert over “amatørledelse” dagen etter

3 Likes

Da burde de vel ha hentet 400 MNOK på 10,80 i stedet, fremfor å fortsette med warrantsopplegget som de åpenbart har hatt liten tiltro til selv, ref emisjonen på 10,8 og nå 7,35?

3 Likes

Eller så tenkte de kanskje at 10,80-misjonen faktisk var bra timing der og da, Biotek, hent penger når du kan.

1 Like

Sorry, men å framstille det som negativt at man har skaffet garantister til warrantsemisjonen er bare latterlig. Det er betryggende og et godt første steg i news flow framover.

6 Likes

Poenget er at garantistene får samme aksjer til en lavere kurs om man legger til betalingen de mottar! Er dere så blindet av hauss at dere bare godtar all forskjellsbehandling??

4 Likes

Garantistordningen er positiv for selskapet. Det samme var 10,80 emisjonen. De som prøver å fremstille det som negativt har ingen aksjer i selskapet og liker ikke at aksjen har gått så bra som den har gjort.

5 Likes

Det er glimrende levert av ledelsen, men også et signal om Circio sin sterke posisjon.

5 Likes

Den emisjonen har vel effektivt tatt bort 250 MNOK i etterspørsel etter aksjer, så jeg synes de skulle ha ventet både med den og denne garantien til etter warrantsperioden og eventuelt gjort en ny emisjon da om de trengte penger.

@Dreamliner jeg har hatt aksjer og warrants i selskapet og hadde planlagt å innløse mine warrants, men nå kommer jo flere kortsiktige aksjonærer inn på effektive kurser under 8,25 og vi risikerer at de selger aksjen ned mot sin netto kostpris

3 Likes

…er det relatert til meldingen de har lovet i Q2? hvordan kan den bli negativ hvis de sier dette da?

Circio vet at flere tusen amatører har kommet inn på aksjonærsiden og på TI har man ført regneark for å beregne verdien av en TR. Flere har kjøpt flere hundretusen warrants fordi rabatten var så stor…

Rabatt mot hva? Aksjekurs der og da…

Noen har drømt om en krone eller mer når de skal flippe ut rettene, jeg har lagt hodet på blokka og sagt at jeg tror de ender opp med å være tilnærmet verdt 0,-.

I stay put, dette selskapet har sin egen oppfattelse av likebehandlingsprinsipper og jeg synes oppriktig synd på alle som trodde at TR var penger på gata fordi denne arbitrasjen var insane enkel å trade inn.

2 Likes

Har tidligere tolket Wiklund dit hen at jo lenger Circio kan ta programmet selv, jo sterkere forhandlingsposisjon har de i en eventuell deal med big pharma. Et selskap med klinisk kandidat og IND-filing er nok verdt dramatisk mer enn et pre-klinisk selskap.

4 Likes

I etterkant synes personlig at warrants bare var tull, men når emisjonen på 1kr var ferdig, så kunne man vel neppe ha spådd at aksjen skulle til 9kr.

Sikkert tjent mer på å kjørt en emisjon enn å ha warrants spøkelset hengende over seg.

4 Likes

Ja, men da har du jo ikke skjønte det!

Garantistene er mer hypp på 12 millioner kroner enn aksjer.

Og dersom kursen ikke går til 8,25 og rettene går til null, så trenger man retter for å få aksjer billigere enn i markedet.

Det kan godt være at rettene går til null, men du er ikke akkurat Nostradamus om det skjer - det er noe markedet åpenbart har forventet når rettene har vært så underprisede.

5 Likes

Nå er jo TR i auksjon fortsatt da, så litt tidlig å konkludere med at markedet er så irrasjonelt?

Edit: Det er jo noe annet jeg skriver der da, så da forsto du ikke det heller

Edit 2: TR omsettes nå til ganske nærme differansen mellom aksjekurs og 8,25

Sier ikke at det er negativt, men utsagnet fanger bredt siden circvec-DNA alene ikke er et komplett/fullverdig CAR-T leveringsspor