Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 5

Spørsmålet er vel hva som skjer dersom kursen går under strike price. Sånn sett enig i at Erik kunne ha ventet med å annonsere garantist. Er vel det som er normalt også?

Edit: Mulig det ikke skjer heller da markedet vanligvis tolker garantister som noe positivt.

Herlig hersketeknikk, selv om du faktisk ser at du har tatt feil hele veien.
Du må for all del passe på at ikke andre fremstår som de har noe mer relevant erfaring med dette enn deg.

For meg helt irrelevant hvor mange retter du sitter på, men det å totalt ignorere kunnskapsbehovet blant retails på denne måten er ikke bra. I tillegg ringer Pareto rundt og passer på at man ikke selger rettene sine, for de har jo mye verdi, snakk om herlig smørje.

2 Likes

Er Oslo Børs virkelig så dumme at de kjører stopp i handel på de samme prosentsatsene på en tegningsrett som jo selvfølgelig har mye større volatilitet enn den underliggende aksjen :face_with_symbols_over_mouth:

En fortrinnsrett emisjon hvor det er garantister blir vanligvis tolket som positivt i forhold til en emisjon hvor det ikke er garantister, men i dette tilfelle mener visst noen at det er motsatt???

1 Like

Aksjekursen snudde rett opp nå iallefall

1 Like

Hva i all verden er det jeg har skrevet som er feil?!

Når VWAP er definert kommer rettene til å bli omsatt for ganske nøyaktig differansen mellom aksjekurs og VWAP skrev jeg i det du siterer. Og det er da for fanden også tilfellet!

2 Likes

Ikke glem at de betaler 9 % av garantibeløpet for denne garantien.

Ja, men da pleier man å annonsere det i forkant og så kjører man ikke i tillegg en 250 MNOK emisjon midt i den pågående emisjonen hvor de ivrigste traderne på Oslo Børs får lov til å tegne seg og vippe ut aksjene dagen etter.

Jarle Bernhoft får gåsehud på gåsehuden, Circio kjører emisjoner i emisjonen og tar i tillegg bort verdien av tegningsrett. Det er verdensklasse vi er vitne til her.

1 Like

Har ledelsen og styret mandat til å gi denne ekstra rabatten til garantistene og i det hele tatt gjøre den ekstra emisjonen?

Det er vil jo være i garantistens interesse og presse kursen ned under warrants pris på aksjer sånn at de kan tegne seg billig og tjene mer…eller tenker jeg helt feil her?

Hva ER det du egentlig klager over nå?

Er det den rettede emisjonen så er jeg helt enig, men det var ikke hva du startet å klage over. Og har ingen ting med dagens meldinger og at 150 mill er garantert for i denne emisjonen.

2 Likes

Det er ganske mange flere fordeler enn ulemper med at det kom en 150 mill emisjon en passant for CRNA og CRNAS-holdere.

5 Likes

Nå skrev du feil og mener 250 millioner, ikke sant? Og i så fall er jeg dypt uenig

250 millioner. Hvorfor er det står ulemper enn fordeler med at CRNA/CRNAS-holdere har fått inn 250 millioner ekstra?

Den diskusjonen tok man ganske grundig for seks-syv uker siden, og jeg tror de fleste her er ganske lei av den. Spol opp til den tiden, så kan du se hva jeg mener.

tok man ganske grundig… lei av den, og spol opp… så kan du se hva JEG mener.

Var det selvsentrert mener du? Tolket det som et spørsmål til meg jeg. Men sorry ass :roll_eyes:

Her gikk det vel litt raskt i svingene?

Fordi det nå er en arbitrasje på 20 øre mener du?!

Det er forsåvidt neste punkt - at det er noe arbitrasje.

Men du mener ikke “differansen mellom aksjekurs og VWAP”?

Jo, det er det jeg mener. For med VWAP mener jeg selvfølegelig tegningskurs som er VWAP fra perioden som sluttet på fredag.