Har du lest Den Lille Prinsen
Som jo ikke er det samme. Beklager å være pirkete, men når man skal diskutere tall så bør man bruke mest mulig presise begreper.
Det ser ut som likevekten fra forrige uke opprettholdes, med noe arbitrasje.
Du må nok skille på CRNA og CRNAS her.
Som ren aksjonær er det kanskje ikke så farlig, bortsett fra at det ble gitt en stor rabatt som knakk momentumet.
For CRNAS er jo en emisjon som skulle forgå nå i mai/juni er det jo et spørsmål om tilbud og etterspørsel etter aksjer. Det er jo 67 millioner tegningsretter som skal innløses, for å gi kapital til selskapet. Og som i alle andre sammenhenger er det vel sånn at det finnes et begrenset antall aksjer som etterspørres i et selskap til en gitt pris, og her har de økt tilbudet av aksjer i selskapet med nesten 25 millioner i løpet av tegningsrettene sin løpetid, noe jeg bidrar sterkt til å gjøre warrants mindre etterspurt.
Og ja, jeg snakker egen bok her ettersom jeg har mye mer tegningsretter enn aksjer.
Mye kranglete folk her i dag altså.
“i tegningsperioden så vil tegningsretten omsettes til den faktiske differansen mellom tegningskurs og aksjekurs” var det jeg opprinnelig skrev som @TheObserver mente at ikke kom til å stemme eller stemmer - what do I know
Vi har alle varianter av spådommer her: At tegningsrettene skal følge nøyaktig aksjekurs minus tegningskurs, eller at tegningsrettene skal til 0.
I praksis har vi så langt sett at det innstiller seg en likevekt med noe arbitrasje.
Jeg har ikke spådd noe annet enn at markedet er nogenlunde rasjonsjonelt. Jeg har ikke spådd om denne emisjonen blir vellykket (aksjekurs >8,25 og TR har verdi) eller om den blir mislykket (aksjekurs ≤8,25 og TR≈0).
@TheObserver har derimot spådd at rettene skal i null. Og alle
mener noe annet
Det @TheObserver siterte skrev jeg da arbitrasjen var 1,5 kroner eller så og at enten må aksjekursen ned eller verdien av rettene opp. Fasit ble at aksjekursen sank (ned mot det som lå an til å bli tegningskursen)
Med “nogenlunde” så kan det jo ikke bli “helt feil” det du skriver.
Ja, arbitrasjen var høy, og vi ventet at denne differansen ville reduseres. Men med en likning med flere ukjente kunne vi ikke si hvor aksjekurs og warrantkurs ville legge seg.
Aksje og warrantkurs samvarierer, og synes derfor å ha en gjensidig påvirkning på hverandre, noe som vel må kunne sies å være rasjonelt.
Så har vi diskutert hvorfor vi har havnet akkurat på den likevekten vi har innstilt oss på. Da er det to faktorer som synes å virke inn: Markedet vil ha en viss arbitrasje, og aksjens støtte rundt 9 har vært sterk.
Rettene fikk kjørt seg av dagens melding hvertfall 
Som aksjonær siden 2023 og deltaker i flere emisjoner siden den tid, inkl warrants emisjonen, må jeg iallefall si at jeg ikke føler meg vel ivaretatt av selskapet, som foretrekker å gi kortsiktig gevinst til kortsiktige spekulanter fremfor å belønne trofaste aksjonærer som har finansiert dem i lengre tid.
Uavhengig av det, er selskapet nå i en finansiell posisjon som bare var en drøm da jeg gikk inn i slutten av 23’. Utsiktene er gode, de leverer på forskning og er vel kapitalisert til forhandlinger (det er klart det gir en styrke å ha penger på bok).
Hvis du deltok i siste runde med warrants og siste emisjon så har du jo fått svært billige aksjer.
Så har selskapet hentet på kr 10.8. Det vil si en relativt liten fortynning for god kapitalisering, som jo har gjort det tryggere å sitte med aksjen.
At man har garantister i juni, som fører til at man sikrer ytterligere finansiering, er også bra for selskapet.
Ja, klager ikke på gevinsten sånn sett. Tror bare emisjonen med pareto gruste momentet som var i aksjen og førte til en forringelse av warrant verdier
Jeg skjønner ikke helt klaginga.
De har fått garantister for deler av emisjonen, det er gull. Vi som var med i sist emisjon fikk “gratis” warrants, de har hente 250mill i perioden. De gasser på for fullt! tenk dette selskapet var verdt under 70mill for under ett år siden. Har 100% tro på at ceo har selskapets beste i minnet og gjør det som kreves for å komme lengst mulig raskest mulig, for å være deiligst mulig raskest mulig.
Kjøper ratt flere tr i tilfelle news i tegningsperioden.
Så de skal utvikle Car-T sporet mer selv altså?
Betyr det at de ser lovende resultater og snart børsmelder POC?
hva er det du sier, fortsatt rent spill i bioteknorge?
opp fra 1 kr til 9 - 14 kr og du sitter å surver? er det mulig…
Markedet vet ikke hvor aksjekursen kommer til å ligge i juni. Derfor må det ta høyde for ulike scenarier og finne en likevekt.
Dynamikken/matematikken synes å være slik at warrantkursen trekker aksjekursen ned, mens aksjekursen trekker warrant opp.
Det er aksjekursen som er den viktigste faktoren, noe som gir mening da den vil være den eneste gjenstående kontrollerende faktoren etter 3. juni.
Teknisk støtte og forventninger om nyheter holder aksjekursen oppe, og da er det grenser for hvor langt ned warrants faller: Så lenge aksjen ligger rundt 9 er warrants teoretisk verdt rundt 0.75, men markedet krever en viss arbitrasje (aksje - (tegning + warrant)) i tilfelle aksjen skulle falle når emisjonsaksjer kommer i salg. Samtidig kan warrants tenkes å øke i verdi om aksjen skulle stige på nyheter.
For øyeblikket tror ikke markedet at aksjen skal ned til tegningskurs. Da ville aksjen stått i 8.25 og warrant i 0.
Samtidig er det fornuftig av markedet å avvente den store kursfesten til vi har flere konkrete nyheter og data.
Det mest nyttige man kan gjøre er å forsøke å forstå det fundamentale her for å gjøre seg opp en mening om sannsynligheter nettopp for hvilke nyheter og data som kan komme, både i juni og senere.
Hva om man priser warranten som en opsjon?
Hvordan vil du da sette opp regnestykket?
Bra kommentar. Jeg har ikke survet (hva nå enn det skulle bety).
Men å si at jeg føler det kunne vært gjort på en mer aksjonærvennlig måte må da være lov? Om jeg betalte 1 kr eller 10 for warrants spiller ingen rolle, når valgene som tas ødelegger verdien av det som skulle være en bonus for de som støttet selskapet i en vanskelig tid.
Går an å ha mer enn en tanke i hodet samtidig. Jeg er glad for gevinst og kapitalisert selskap. Syns det var uheldig måten det ble gjort på.
Neste gang kan du jo komme med noe mer konstruktivt til debatten enn ditt forrige innlegg.
Nøyaktig er vanskelig å si, men for en opsjon så har implisitt volatility mye verdi i en slik situasjon som her.