Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 5

Hvis man tar med at opsjonsverdi i matematiske modeller øker med høy volatilitet, så stemmer jo det med argumentasjonen som er ført her i tråden (hvis kursen går veldig høyt eller veldig lavt vil man tjene på å eie warrant fremfor aksje, mens hvis kursen lander på tegningskurs taper man på dette).

I den grad markedet er rasjonelt, så regner det nå ikke med at kursen vil bli liggende på tegningskurs. Det regner heller ikke med at kursen skal ned under tegningskurs - da ville aksjen også ha falt.
Så det er en tro på nyheter i nær fremtid, eller i det minste på sikt. Men så kalkulerer man inn noe risiko for at kursen kan falle i juni.
Vil si markedet oppfører seg “overraskende” rasjonelt til OSB å være.

Det handler ikke om at kursen har gått fra 1-9 kr og man sitter med en potensiell god gevinst. Det handler om at selskapet flere ganger nå har endret spillereglene til fordel for de store og det er irriterende for oss små som har tatt kalkulert risiko på bakgrunn av informasjonen man har fått .

2 Likes

"emisjonskurs er 8.25 pluss tr. Det er prisen du betaler. dvs 8.6 - og oppover pr nå.

Ja. Jeg rettet emisjonskurs til tegningskurs, for å unngå misforståelser.

Et litt annet spor: Jeg sitter og undrer meg om deler av grunnen til at aksjen holder seg greit nå (i tillegg til nevnte ~8,9-støtte) er at det småhamstres litt CRNA for å hensynta (og selge inn i) MSCI-inkludering m/tilhørende auksjon på fredag denne uken.

Det er jo ikke slik at et selskap kan “produsere nyheter” etter behov og deretter velge å publisere dem når det er strategisk mest smart?

Det tror jeg de i praksis til en viss grad kan gjøre, som vi har diskutert tidligere.

Jeg tror imidlertid at de aller største datadrevne nyhetene lar vente på seg til etter juni. Rett og slett fordi ting tar tid.
Men å ha syltelabbene godt plantet på perrongen tar jeg ikke sjansen på her.

1 Like

The second step (NOK 300 million in aggregate) adds a Phase 1/2 clinical study
of the lead circVec-AAV gene therapy program in a genetic heart disease to
generate clinical safety and efficacy data. Such clinical data would
substantially strengthen and de-risk the circVec platform, and thereby also
Circio s overall position. This funding will include manufacturing of GMP
material for clinical studies, validation of the in vivo CAR-T delivery system
in primates, and establishment of non-viral delivery to novel cell and tissue
types.

Circio felle

3 Likes

Kanskje det kommer en melding om at en konvolutt er ferdig frankert, klar til å sende en patentsøknad :slightly_smiling_face:

1 Like

Det som hadde vært maks grisete nå er om ledelsen i Circio har timet de interne forsøkene og dataslipp fra disse til etter rettene er omsettelige, men før tegningsfristen går ut, og at de har delt denne timeplanen med Pareto. Om disse dataene er kursdrivende (noe man jo går ut i fra at de er) vil DET vil innebære en massiv gevinst for Pareto sine kunder på bekostning av trofaste aksjonærer.

2 Likes

Herlig, tidligere var data fra mus verdt fuck-all.

Nå er kliniske data en felle :grinning_face_with_smiling_eyes:

Uansett hva som skjer så er det feil…

13 Likes

Det var Wiklund som brukte ordet felle altså :joy: :joy:

Og ledelsen har hele tiden snakket om et eget klinisk løp som en mulighet og en slags backup for manglende avtale

Gitt tilleggsfinansiering, i tillegg til det de har sikret for planen om å lisensiere ut teknologien.

Her har jo Pareto selv garantert for 67 MNOK så det er jo ikke bare kundene som får en gevinst + 9 % honorar i cash.

Men jeg tviler på om scenarioet ditt stemmer, hadde i så fall vært ekstremt uheldig.

1 Like

Tror du ikke det er trommet sammen et lite konsortie bak Pareto sin garanti?

Uansett: Det scenarioet betyr at mange retter med stor sannsynlighet ikke blir benyttet, noe garantistene da får gratis (nye) retter til - som da blir grassat mye mer verdt.

kundene til pareto mener du?

Det er bare å se til de andre selskapene på oslo børs som kjører kliniske studier, er tydeligvis ikke verdt papiret det er skrevet på ifølge markedet…

Så denne var passende xD

CRNA ned mot krona igjen eller? med Pareto i førersetet? :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 Likes

Vi er langt over i straffbare handlinger i dette scenariet. Pareto er i rettsak ifm. griseemisjonen i Solstad Offshore og venter dom denne uken/neste uke. Tviler sterkt på at de tør å drive på med den slags humbug her.

3 Likes

Tenker du at emisjonspraksis kun gjelder for et selskap om gangen?

Dette går jo veldig bra på alle måter foreløpig. Circio får sikkert inn alle 558 millionene og garantistene 0 aksjer og 12-13 millioner kroner i betaling for sikkerhetsnettet.