Delt timeplan (som jo er langt på vei guidet allerede) og ikke data (som ville vært ren innside) altså - det tror jeg ikke Pareto hadde hatt noen skrupler med å konstruere en avtale rundt som var mest mulig fordelaktig for dem og deres kunder. Noe denne avtalen så til de grader er dersom nye data kommer helt på slutten av tegningsperioden og ikke mens TR er omsettelige. Skjer det så vil jeg aldri i livet tro på at Pareto ikke visste
Det er vel en blanding av humor og alvor i det du skriver, men dette er garantistene i følge Circio sin melding tidligere i dag:
Så får man jo tenke selv på kvaliteten og hvilken tidshorisont disse vil ha på eventuelle aksjer de kjøper til kurs 8,25, men som de jo egentlig får en rabatt på 9 % på.
Stort sett humor, men selvfølgelig kalkulert alvor hvis det skulle slå til 
Neida. Garantering tenker ikke jeg det er no annet en opportunisme rundt, man oppnår spillerom til å flippe i markedet uansett, hvis man ønsker det.
Fenja legger ikke to fingre i mellom på hva som er deres strategi:
Fondet fungerer som en finansiell brobygger ved å tilby kortsiktige brolån, arbeidskapital og garantier i forbindelse med aksjeemisjoner, der tradisjonelle banker ofte takker nei på grunn av høy risiko. Forretningsmodellen går ut på å sikre fondets avkastning gjennom strukturerte avtaler med renter, gebyrer og tegningsretter (warrants), samtidig som de raskt reduserer eller sikrer sin aksjeeksponering for å eliminere generell markedsrisiko
Så har du denne Wilhelm Risberg - som er styremedlem i Perpetua Medical:
“… en serieförvärvare av lönsamma bolag inom hälso- och sjukvårdssektorn. Bolaget tillämpar en decentraliserad ägarmodell där beslutsfattande och operativ verksamhet sker i självständiga dotterbolag. Tidshorisonten är långsiktig utan någon uttalad exitstrategi, vilket återspeglas i bolagsnamnet.”
Finn en feil
Så er det ei heller Perpetua som er inne direkte her.
Du la det allikevel til i innlegget 
Hvilket er enklere enn kun å referere til en fyr som er styremedlem i Perpetua Medical AB. Og det ville vært meningsløst å fjerne akkurat den biten om Perpetua.
Du glemte å få med Atlas
Risberg og Lundgren er kjente garantister i emisjoner i småselskaper over kjølen. Samme med Fenja
Verdt å merke seg: Hele garantipakken tilsvarer bare rundt 14–15 millioner warrants/aksjer, mens det totalt finnes ca. 63 millioner warrants.
Det tyder jo ganske tydelig på at de har forventet at markedet selv skal ta en stor del av resten
Er det noen annen grunn til å involvere markedet i en emisjon med mindre man ser for seg at markedet svelger unna?
Mye greier nå, tenker det blir god stemning igjen etterhvert når nervene setter seg
Skjønner ikke dette enorme fokuset på videre kursutvikling. Er dere ikke fornøyde med en tidobling så langt? 
Nei 
Dette ble en større gullgruve enn det man kunne ha drømt om, men så fant man diamanter også. Så kom en pirat, tok diamantene og delte de med sine venner.
Nå tenker man jo logisk at piraten er fornøyd, men neida… han kom igjen 
Nope, er såvidt i pluss 🥸🥸
Er det ikke nettopp det den er? Der jeg kommer fra regner vi en warrant som en opsjon. Om jeg da ikke har misforstått noe fundamentalt.
Det er ikke mulig å overtegne såvidt jeg kan se fra tegningsblanketten.
Disse to herrene var med på en runde i 2022/2023 om jeg husker rett
![]()