Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 5

Nano lå vel en periode på 12-14 og rundt 20 før den tok fart opp til over 120 -125 før fallet startet. Selv gikk jeg ut på 113,50 på vei nedover. Min lærdom av den investeringen er at Biotec tar tid, kjøpte den gang de første aksjene på 36 da den gikk på børs og kjøpte litt med ujevne mellomrom. Vi hadde også PCIB som også gikk veldig bra i den tiden. Så når det begynner og dukke opp noen røde flagg tror jeg nok det er best og forlate skuta. Den såkalte lenkegjengen i nano satt standhaftig i mange år, men mange tapte også store penger.

Edit : Fordelen denne gang er at vi har flere muligheter.

6 Likes

Jeg har personlig ikke tro på en ny runde oppgang lik den vi så i mars og april. Jeg tror folk vil være langt mer villige til å sikre gevinst mellom 10 og 20 kroner. Kun oppkjøp eller en ekstremt god avtale med mye cash up front kan få oss forbi en permanent reprising over 20 kroner. Det er i hvert fall det jeg tror.

At bransjen nå bekrefter safety i CAR-T som prioritet nr 1 er bare positivt for oss og forsterker min tro om oppkjøp på sikt. Med en brøkdel av dosen og bedre effekt sammenlignet med dagens gullstandard innen genterapi, så er jo hele toksisitetsproblematikken løst om circVec-data holder seg like god i klinikk.
Poenget mitt er med andre ord at Circio er ekstremt godt posisjonert på to måter: 1) perfekt timing med henblikk på dagens økende interesse for genterapi og 2) de helt korrekte fokusområdene.

7 Likes

Det snakkes om News flow utover høsten ifølge selskapet, og når de samtidig kommuniserer ingen dårlige nyheter de neste 2 årene vil nok aksjen stige jevnt og trutt. Men, kan vi stole på alt de sier, tja….

2 Likes

Hjelper lite med mye newsflow om det meldes om samarbeid etter samarbeid. Ikke at det er negativt og uønsket. Men nå trenger vi først og fremst data. Data is king, og Big Pharma CNS-data samt in-vivo data er forhåpentligvis rett rundt hjørne. Da blir det aller meste spennende å se om dette kan føre til et større samarbeid eller lisensavtale.

1 Like

Kanskje ikke før emisjonenene, muligens mer etter. Personlig synes jeg ledelsen med EDW i spissen gir et tillitsfullt inntrykk. Spennende blir det.

3 Likes

UBS AG LONDON BRANCH,

ny på lista el vert inne før, eg kan ikkje hugse denne i farta vertfall

Inne med 720k på 50. Plass

6 Likes

UBS AG LONDON BRANCH har ligget i området ca 100k - 200k siden midten av juni.
Men så fikk den en nokså bratt økning til 720k torsdag forrige uke.

5 Likes

De trader jo bare?

3 Likes

Ja, den har svingt fra under 100k til litt over 200k over flere uker. Men så har de da som Kronn har observert nå tatt en uvanlig stor posisjon. Det er ikke sikkert den er langsiktig. Det vil vise seg.

Hvis man sammenlikner posisjonen med kursutviklingen så har de både kjøpt og solgt litt i løpet av sommeren da kursen lå lavt, og så har de økt kraftig etter at kursen har steget jevnt en ukes tid.
Det er vel vanskelig å forstå på annen måte enn at de har fanget opp de positive tekniske signalene på vei opp til 9-tallet, evt. kombinert med at de har satt seg inn i det fundamentale og hva som kan komme av nyheter og data utover høsten.

Edit 29. juli: De reduserte allerede på fredag til 440k, så det er nok hovedsakelig kortsiktige tekniske tradere dette, i tråd med mønsteret fra tidligere i sommer.

6 Likes

Jeg tipper at det er tradere som har kjørt opp kursen ca .30%, da jeg ikke kjenner til fundamentale forhold som jeg synes begrunner så sterk kursstigning i dette tidsrommet. Men hvis kursstigningen var basert på et ønske om å sette i gang en oppadgående trend, har vi kanskje nådd taket i denne omgang?

snakk om det fundamentale heller, kursen var utbombet av sommer trading. Hva er prisingen i dette segmentet? Hvor står Circio etter de siste 4mnd?

4 Likes

MarketCap på 2,5 MRD med 620 mill på bok er jo ikke helt bortevekk.

Om man har stor tror på teknologien og selskapets evne tilå levere resultater, samt sammenligner med tidligere oppkjøp som kan brukes som utgangspunkt for sammenligning så er man vel fort en plass mellom 20-30 MRD. Så med andre ord fremdeles litt oppside :stuck_out_tongue:

Innen de 620 mill er brukt opp så har vi nok fått svar på mye av det vi lurer på. Blir en spennende høst hvor vi venter på oppdateringer fra selskapet

14 Likes

Får vi noen updates snart? Renner inn med samarbeids partnere, håper da noen gir uttelling :sweat_smile:

1 Like

Når er neste value inflection point?

1 Like

https://www.jnj.com/media-center/press-releases/johnson-johnson-announces-collaboration-with-sail-biomedicines-to-advance-in-vivo-car-t-programs-and-transform-autoimmune-disease-through-immune-reset

8 Likes

Det kommer nok som en melding på et tidspunkt når man er ute eller short.

1 Like

Intressant! Er ikke små summer JJ er villig til å bruke, samtidig som de har sikkret seg en kjøpsopsjon til en hyggelig pris.

Under the terms of the agreements, Johnson & Johnson would make total initial payments of $785 million3, including a $465 million equity investment, and additional contingent payments of $140 million if certain development milestones are achieved. Subject to Johnson & Johnson’s decision to exercise the option, Johnson & Johnson would make an additional payment of $2.58 billion.

Sail har valgt å kalle det for endeløs RNA, istedenfor sirkulær RNA :stuck_out_tongue: De som vil lese seg litt opp på Sail finner mer info her, https://www.sail.bio/

5 Likes

Er det noen som har noen tanker om deals/oppkjøp som har vært i sektoren og hvordan det påvirker crna?

Det er jo positivt å se verdisettingen som kommer i forbindelse med slike deals, men kan vi risikere å bli akterutseilt når de store selskapene kjøper opp andre sirkulær selskaper?

Skjønner at en del av fordelen til circio er at den er DNA basert, og såvidt jeg vet ikke andre selskaper som har kommet like langt der. Kunne tenkt meg at det snart var vår tur til en deal!

3 Likes

ja når er det circio sin tur?

circvec-dna innen celleterapi kontra syntetisk sirkulært RNA (der alle store/kjente deals foreløpig hører hjemme) har en annen og tyngre biologisk pathway der ingen foreløpig har klart å løse utfordringene knyttet til kjerneimport. Det kan jo forklare noe av “problemet”. Klarer Circio å løse denne utfordringen gjennom egne circvec-konstrukt eller med plug-ins fra andre så ligger det nok mye krutt i ambisjonen om å etablere state-of-the-art CAR-T delivery system.

1 Like