Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 5

Nja, import av DNA til kjernen går relativt greit egentlig.
Som et eksempel er den eneste funksjonelle vaksinen mot virus hos oppdretts-laks DNA-vaksinen Clynav.

Og produksjonen av RNA fra et slikt “konstrukt” er ganske enkelt da alle enzymene som gjør dette ligger nettop i cellekjernen.

CircRNA er fortsatt et svært ungt og uutforsket felt, og foreløpig er det gjort noen ytterst få oppkjøp av slike selskap.

Fordelen med at det er litt kamp om beinet er at nye data kommer fra alle slike selskap som man kan sammenligne seg mot.

Og det er en fordel for Circio med å ikke være først, og det er at egne data nettopp kan sammenlignes med de som tråkket opp det første sporet.

Først er bra, best er bedre :slightly_smiling_face:

12 Likes

Er det ikke en vesentlig forskjell mellom en intramuskulær DNA-vaksine (Clynav), og en systemisk In Vivo CAR-T plattform ?

Overordnet skal de gjøre det samme, altså lage protein fra DNA.

En DNA-vaksine er selvsagt veldig enkel og primitiv sammenlignet med en plattform for in vivo CAR-T…

Edit: den største forskjellen er selvsagt at den siste krever veldig presis levering til målcellene, mens for den første betyr det lite/ingenting…

6 Likes

På Investornytts Morgenbørsen ble Erik Wiklund intervjuet i vår. Han fikk spørsmålet: “Hvor er Circio om 5 år?” Svaret fra Wiklund var kontant: “Da er vi kjøpt opp!” Jeg erget meg over at ikke intervjueren fulgte opp med: “Om 3 år da?” osv…

4 Likes

og wicklund har lovet to år uten negative nyheter, han har gått ganske hardt ut Wicklund.

3 Likes

Du er klar over hva mer han har sagt?

Grunnen til at han går langt i å garantere at det ikke kommer dårlige nyheter er at om ett forsøk ikke går helt etter planen så avslutter de det uten å melde noe til markedet :wink:

3 Likes

Hva mer er det han har sagt liksom?

Sikert ordlagt meg litt feil slik at det er mulig å misforstå. Årsaken til at han kan love kun gode nyhter, var det jeg tenkte på :slight_smile: Det er jo fordelen når man jobber med mye spennende pre-klinisk

1 Like

Han sa det rett ut; det kommer ingen dårlige nyheter fra Circio neste to år og ikke trenger de å hente penger før om fire år.

Han vet like godt som alle andre at dersom BP ikke går videre med samarbeidet må det meldes og det faller ikke under kategorien «ikke dårlige nyheter» hvis det ender med en PCIB.

Det gjør påstanden bare enda mer ballsy og gir rom for å tolke at når han sier at dataene i dette samarbeidet foreløpig har endt opp med å være mer lovende enn det partene håpet på, så sitter de med en god overvekts følelse av at dette skal materialisere seg til noe håndfast.

20 Likes

J&J har akkurat inngått avtale med grei upfront og oppsjon for overtakelse (2,58 milliard dollar) med Sail Biomedicines.

Det som er interessant og relevant for Circio er at Sail presenterte de første prekliniske data for deres in vivo CAR-T plattform på ASGTC 2026, og dette var data fra “non-human primates” og andre modeller.
Sail har eget program for circRNA (“endlessRNA”, eRNA) og egen LNP for levering av dette eRNA.

Dette er likt for Circio (eget circRNA og LNP), pluss at Circio også har AAV i tillegg.

For tidshorisont til Circio så er det interessant at J&J inngår denne avtalen 3 måneder etter ASGTC, og da basert på pre-kliniske data.

Ergo:
Når Circio presenterer sine prekliniske data for in vivo CAR-T ila høsten, så er det sannsynligvis bare å sette klokka på nedtelling for kursdrivende nyheter.

Til underholdning, sammenligning og info er dette de økonomiske vilkårene vedrørende avtale og mulig overtakelse av Sail for J&J:
• Sail to receive initial payments of $785 million from Johnson & Johnson1, including a $465 million equity investment2 and additional milestone payments of $140 million subject to achievement of certain development milestones
• Johnson & Johnson3 to obtain an exclusive option to acquire Sail for an additional $2.58 billion

Circio har mest sannsynlig hatt kunnskap om denne avtalen på forhånd, og likevel går de ut og sier at de er verdensledende på feltet samt at de ikke har noen konkurrenter med sammenlignbare data og/eller teknologi.

Dette er smått hinsides spennende…

24 Likes

Dere kan selv ta en liten kalkulator-øvelse og se samlet pris for avtalen, og deretter se kjapt på mcap Circio… :wink:

13 Likes

AAV NHP-data for Circio neppe før Q1/Q2-2027. For DNA-LNP nokså uvisst, men sannsynligvis mye lenger fem i tid.

2 Likes

Primat-data (NHP) kommer sannsynligvis litt ut i 2027 for Circio.

Men det som er interessant og fordel Circio er at de da vil ha sammenligningsgrunnlag for egne data.
Og allerede nå har Sail pre-kliniske data fra non-human primates som viser at circRNA gir pre-klinisk relevante data.

Dette reduserer sannsynligheten for at Circio sine data ikke bare gjelder in vitro og in vivo for mus.

Ikke at jeg er bekymret for sistnevnte;
circRNA fungerer på et så grunnleggende, evolusjonært konservert modus at det ville vært en absurd sensasjon om det ikke fungerte i primater samt menneske.

19 Likes

DNA->RNA->Protein er det samme for alt cellulært liv på jorden, ikke?

2 Likes

Just presis!

9 Likes

Ca 90-95 kroner aksjen om Circio blir solgt for et tilsvarende beløp. Jeg har også lenge hatt en tro om at hvis et oppkjøp skulle ramme Circio, så tror jeg det kan skje allerede etter primatdata, slik som Orna Therapeutics og nå Sails. Både Orna og Sails ble solgt for ca. samme sum, så det blir så langt vår beste rettesnor for hva Circio kan bli verdt.

Jeg tror vi trenger kliniske data for å få Kelonia-penger, og der er vi ikke før i 2028 ish?

2 Likes

Sails har vel presentert sterkere bevisnivå enn Circio p.t.?

Ja, de har jo levert data fra apekatter. Circio skal etter planen teste ut circVec på apekatter ved utgangen av 2026 dersom ressursene tillater det, det er i hvert fall det som har blitt kommunisert tidligere. De har jo mer enn nok ressurser nå, så jeg forventer at primatdata kommer innen de neste 8 mnd. Circio var i april ca 1,5 år “bak” lignende selskap som har blitt kjøpt opp, så de nærmer seg samme bevisnivå.

9 Likes

Vet du hvor stor eierandel J&J får for sine 465 mill USD? Betalingen av de 785 MUSD og senere milepæler blir jo delvis til J&J gjennom deres eierandel på X %.

Men for all del, det høres ut som en fantastisk deal.

3 Likes

Og hva gjenstår for å komme dit og starte ett slikt studie?

1 Like