Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 5

Nei! - hvilket av alle disse selskapene som har feilet kan vise til å ha gjort en tilsvarende turnaround som Circio? Jeg var en av de som ikkje brant meg på Ulti - etter mine egne analyser - Jeg posisjonerte meg stort på bergen bio før Covid nyheten, men var med ned igjen Pga. Manglende forståelse og hype/følelser! Men man lærer! Og jeg sier ikke Circio er risikofritt! Da hadde Mcap vært x 20+ , men jeg sier at jeg vurderer definitivt ikke denne casen som ferdig spikret! Se på hva vi vet kommer i H2! Jeg er av den overbevisning om at dette er begynnelsen og ikke slutten!

Vi har gått fra - nærmest finansielt knestående til ny plattform, Top-5 BP-samarbeid, kraftig in vivo-validering, 620 mill. hentet på et halvt år – med runway ut Min. 2030 (renten/avkastingen på egenkapitalen bidrar betydelig positivt her)

Historien viser at mange biotech feiler!, men den viser også at ikke alle biotechs er samme case!

Jeg har ropt «strong buy» leeeenge, og gjør det enda! Jeg sitter ikke på noe fasit, men jeg ser konturene av noe potensielt STORT!! Om du vil være med eller ikke, er helt opp til hver og enkelte! Jeg kunne ikke brudd meg mindre … Men det bør veie mer enn et gram når man «ropte» KJØP på 0,54-1,- Til stort sett døve ører, og at man fremdeles er bull på +1300%! Jeg gjentar stadig at jeg kan ta feil! Men får eg rett, så skal vi ta en ny x 10 de neste par-3 årene … Langt ifra risikofritt! Men også langt ifra lotto-odds! Følg dataene og se hva markedet allerede har vist de er villig til å betale for minimum - «tilsvarende» …

Svelger med dette unna de siste bobblene … og skålen med ostepop er tom! Så nå har jeg gjort mitt i kveld!! Men igjen - jeg ønsker oppriktig alle suksess! Og måtte norsk Bio reise seg igjen! Og hvis den det gjør, så anser jeg det som betydelig sannsynlig at det er via Circio! Og hvis vi i tillegg kunne suitt blink via andre, så er det bare en vinn / vinn! Hovedpoenget er at en Mvap på 2,5 Mrd. så er det etter min, mest ydmyke mening at Circio er underpriset! Så når noen sier det motsatte, så er jeg fundamentalt uenig!

God helg :champagne:

7 Likes

Altså, alle kan havarerer.

Blir en funky verden hvis man skal prise biotek LAVERE jo lengre ut i det kliniske løpet man kommer fordi man da mener det blir mer binært :sweat_smile::upside_down_face:

1 Like

Og igjen er Circio priset ca 5 ganger så høyt.

Does not make sense.

Og at potensielt oppover er vanskelig å vite tilsier jo også at prisingen pdd er luftig.

Du nevnte et annet case, der snakker msn om en potensiell mcap på 20-40 mrd ved suksess. Deler du det beløpet på dagens mcap så ser du hvor potensielt er størst.

God biotekhelg!:smiley::beers:

Jo mer man er avhengig av å stå støtt på et bein lenge, jo større blir risiko.

Å prise binære selskap som er avhengig av en spesifikk studie med en spesifikk teknologi i en spesifikk indikasjon som om studien allerede var positiv, bør faktisk gå inn som definisjon på ultrarisiko.

Gudbedre som jeg unner alle gevinst dersom de lykkes på dette, men man bør definitivt ikke pantsette bobilen og prostituere svigermor for å finansiere dette…

8 Likes

Til og med dette fokuset på syke matvarer er dønn likt.

I pcib var det reker, i ultimovacs var det babb. :stuck_out_tongue:

2 Likes

I dagens perverse verden så skal du ikke se borti fra at det kan kaste av seg på lik linje med suksess i biotek :laughing::sweat_smile:

God helg:)

1 Like

På nåværende tidspunkt er Circio langt mer diversifisert enn Zelluna.
På den annen side har Zelluna IP på hele CAR-NK hvis de lykkes med PoC.

Jeg mener også denne prisingen er fair.

4 Likes

Du, jeg har vært med lenge nok til å huske Targovax sine 11 skudd på mål, ulike plattformer osv.

Circio er like fuckings binært som alt annet. Men prisingen er sky high og mye potensial er allerede hentet ut.

1 Like

Han Dweller snakket mye om potensial.

Sett opp mot mcap og den IPen til Zelluna så kommer man inne unna at det er den bioteken med størst potensial.

Men også en betydelig risk, ala Circio.

Det andre vi nevnte har lavest risk i klassisk forstand, men fortsatt en fenomenal oppside.

Pluss et virkestoff som er validert i mennesker…. Som skal tilsi høyere prising.

1 Like

Reker og rødvin…

At de kræsjet var en ren inngripen fra moder jord for å viske vekk et kulinarisk overgrep på menneskeheten.

4 Likes

Det er vel innenfor TCR-NK de mener å ha “Strong IP position” som “provides an unprecedented opportunity to capture the market of an entire therapeutic field”.

God fredagskveld :shrimp: :champagne:

2 Likes

Jeg ser det som mye mindre risiko å vise effekt eller tegn til effekt før klinikken, circio er der nå og kommer til å druse avgårde om de klarer å treffe et av skuddene. Om jeg kommer til å sitte med annet enn en liten lottokupong når circio nærmer seg noe veldig binært blir en helt annen case for meg :wink:

2 Likes

Måtte vel være nanov/Thor medical som også er stått opp fra asken…(?) :thinking::sun_with_face: der har vel faktisk utvanningen (antall nye aksjer) vært betydelig mindre :blush:

4 Likes

Dagens rant, og beklager personligeutfall: Jeg har vært komplett idiot på børs. Tjente faktisk godt først, helt til jeg begynte å høre på alle de smarte rådene om diversifisering og hvordan man “skal” investere. Da tapte jeg så det sang.
Nå har jeg ryddet hele kjøleskapet og sitter igjen med to skuffer: ca. 2/3 Circio og 1/3 Oncoinvent. Der blir jeg sittende til the bitter end.
Går det til helvete, så går det til helvete. Men denne gangen skal jeg i hvert fall klare å tape pengene helt på egen hånd. Men igjen, denne gang går det til himmels Edit: Kjøpte Circio som sideorder i fjor vår av gammel Targovane, plutselig var det 2/3 av porteføljen. Ingen vet

6 Likes

Jeg avslutter kvelden med at det er binært. Som Jokke, kompisen til Pondus sa. I tipping er det 50/50. Enten vinner du eller så vinner du ikke… God Natt alle sammen. Takk for alle som bidrar med sine forskjellige innfallsvinkler.

1 Like

Spiker. Hode. Treff.

Wonder-tech, som kan treffe bredt. Viktig å bruke riktig [modalt] hjelpeverb her, ikke “bør”, “skal”, “vil”, “må”, men utelukkende:

kan

CRNA og ZLNA er lerret man kan male med bred pensel på. Her og nå / enn så lenge lever drømmene, og prisinga bærer muligens også preg av det.

Og ja, CRNA er mindre binært enn ZLNA, som igjen er mindre binært enn ONCIN.

ONCIN er en post-it lapp og investorene har en gammel kulepenn. Kan likevel bli en bra haiku elns av det.

4 Likes

Mye fokus på at circio er preklinisk og høy mcap. Men hele grunnlaget for dette er jo at alle de andre selskapene har blitt slukt pre klinisk. Så dette argumentet syntes jeg er tynt. Jeg er mer bekymra for den leverings situasjonen. Når det blir beskrevet som the holy Grail innen gen terapi blir jeg betenkt.

3 Likes

Det er vel en overordnet trend i disse trådene, og det er at:

De som hausser er investert selv, og prøver å forsvare hvorfor de er det.

De som baisser er ikke investert, men angriper sjelden selve caset, men snarere hele sektoren, f.eks “biotek på norsk børs”.

På en måte er det logisk, det er dem som er investert selv som har mest interesse av å forsøke å sette seg helt og fullt inn i caset.

Samtidig kan denne dynamikken gi en litt skummel “trygghetsfølelse” for de som forsvarer egen investering, for de som kommer med kritikk / innsigelser på generelt grunnlag er lette av avfeie…

…og så glemmer man [de som er inne, altså] å lete etter de reelle skjærene i sjøen.

Ikke at jeg vet om noen skjær her heller, jeg kan ikke caset (eller teknologien) godt nok. Men jeg er også investert deretter (dvs. relativt beskjedent).

Hva mener dere er skjærene i sjøen for CRNA? Hva kan gå feil? Hvordan kan man miste pengene sine her?

8 Likes

Personlig tenker jeg selve teknologien og funksjonaliteten i CircVec er det minst bekymringsverdige.
På dette nivået (transkripsjon/translasjon) er mus og menneske identiske, og data så langt fra Circio knallsterke.

Hva kan gå feil?

1. Leveringssystemene. Spørsmålet er om både AAV og LNP er presise nok, særlig når vi ser på in vivo CAR-T. Soleklart vanskeligste område å få på plass.
  2. Kombinert effekt av CircVec og leveringssystem for å gi meningsfull klinisk effekt på spesifikke indikasjoner.

Dette gjelder alle selskap som jobber med neste generasjon genterapi.
Bom på kliniske studier vil sende kursen rett over svinesundbrua for trøst i billig børst og polske nakkekoteletter på rea.

Men; bom på en klinisk studie er ikke kroken på døra så lenge teknologien gir ønsket uttrykk av mål-protein. Det kan like gjerne være svak leveringsteknologi eller finurligheter ved den spesifikke genetiske indikasjonen man jobber med.

Derav punktet om at Circio ikke er binært.

De har både AAV og LNP, samt et hav av genetiske sykdommer å jobbe med.

10 Likes

Eksakt samme her. Bli søkkrik i en fei ble avsluttet med Ulti-fadesen. 13% av porteføljen føles komfortabelt.

2 Likes