Det, tjommi! - bunner etter mitt syn i all hovedsak i at potensialet og anvendelsesområdene til circVec er LANGT større enn i selskapene du nevner …
Circio prises ikke bare på en preklinisk kandidat, men på en plattform som potensielt kan brukes på tvers av AAV-genterapi, CNS, hjerte, øye og in vivo celleterapi/CAR-T, CAR-M!
Og kanskje viktigst: Big Pharma har allerede vist gjentatte ganger at de er villige til å betale milliardbeløp for strategisk viktige plattformer lenge før de er klinisk modne!
Så at Circio prises høyere enn enkelte kliniske biotekselskaper er ikke feil i det hele tatt. Markedet priser ikke bare hvor langt du har kommet – det priser hva potensialet er! Og markede bestemmer!
Hvis circVec leverer på bare deler av det potensialet vi nå ser konturene av, tror eg dagens mcap kan vise seg å være langt mindre «skyhøy» enn den ser ut isolert til 

Jeg hadde ikke vært uenig hvis markedet hadde priset vårt Circio med sitt potensial og med +600M Nok på bok til det dobbelte nå! Så her er vi ikke enig! Fasit kommer dog …