Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 5

Det, tjommi! - bunner etter mitt syn i all hovedsak i at potensialet og anvendelsesområdene til circVec er LANGT større enn i selskapene du nevner …

Circio prises ikke bare på en preklinisk kandidat, men på en plattform som potensielt kan brukes på tvers av AAV-genterapi, CNS, hjerte, øye og in vivo celleterapi/CAR-T, CAR-M!

Og kanskje viktigst: Big Pharma har allerede vist gjentatte ganger at de er villige til å betale milliardbeløp for strategisk viktige plattformer lenge før de er klinisk modne!

Så at Circio prises høyere enn enkelte kliniske biotekselskaper er ikke feil i det hele tatt. Markedet priser ikke bare hvor langt du har kommet – det priser hva potensialet er! Og markede bestemmer!

Hvis circVec leverer på bare deler av det potensialet vi nå ser konturene av, tror eg dagens mcap kan vise seg å være langt mindre «skyhøy» enn den ser ut isolert til :wink::muscle:

Jeg hadde ikke vært uenig hvis markedet hadde priset vårt Circio med sitt potensial og med +600M Nok på bok til det dobbelte nå! Så her er vi ikke enig! Fasit kommer dog …

3 Likes

Da har du ikke satt deg godt nok inn i nevnte. Bare tenk på hva kvartalsvis dosering i glp-1 markedet kan være verdt.

Det har de alltid vært villig til å gjøre, så det er ikke noe nytt under solen sånn sett.

Mitt poeng er bare at Circio er det bioteket i Norge som er stivest priset pdd. Så mye suksess er allerede priset inn, så det er naturlig at aksjen ikke reagerer så voldsomt på positive nyheter av preklinisk karakter.

Høres ut som at BP skal få Circio billig.

Tja! - Kanskje ikke, men DET jeg har satt meg inn i! - ER potensialet i Circio! Og du og vet at hvis de feks klarer som jeg skrev i går, Feks -

«Klarer de å levere målrettet til T-celler in vivo og produsere Car der!! Ja da har vi krysset en vesentlig!- teknologisk terskel!»

Hvis de det viser også tikker det etterhvert inn en up front med top 5 BP på CNS som går etter alle solemerker meget bra, og litt annet snadder, så må du love meg at du ikkje bli lei deg hvis Mcap blåser igjennom 5-7 Mrd!

Det sagt! Eg heier på alle norske bio! Men velger kun å være investert i Circio! :sunglasses:

6 Likes

Som de fleste andre biotechs her på berget så har samtlige toppet i kurs lenge før himmel eller helvete inflection points. Risikoen taes ikke når det nærmer seg viktige readouts.

2 Likes

Du har vel holdt på med dette såpass lenge at du har erfart at mcap ikke synes å være det som styrer kursen på disse selskapene, og mcap i dag på 2.4 mrd. er vel ikke akkurat rekord verken på OSB eller i internasjonal sammenheng.

Når du skriver at kurspotensialet i CRNA er “tatt ut på kort og mellomlang sikt” så antar jeg du mener at den ikke har noe å gå på de neste 6 mnd.

Vi får bare avvente og se. Fasiten får vi.

10 Likes

Absolutt rekord for et preklinisk selskap jo!

1 Like

Potensial er liksom name of the game i biotek.

Alle jeg nevnte vil jo gå sky high hvis de leverer, så det er jo ikke en unik egenskap ved Circio.

Det unike er jo en mcap som allerede priser inn mye suksess. Så oppsiden på kort og mellomlang sikt er tatt ut etter imo.

Men det betyr jo ikke at selskapet ikke kan lykkes en gang
I tiden.

Ja!!- potensial er «name of the game» i biotek – MEN potensial er ikke likt fordelt, og klinisk fase alene bestemmer heller ikke verdien!

Circio prises i dag på en plattform med flere uavhengige «shots on goal» - flere anvendelsesområder, sterk kapitalposisjon og allerede betydelig ekstern interesse! Det er noe ganske annet enn å prise en enkelt preklinisk kandidat

Og viktigst: Det er fortsatt FØR den typen validering som virkelig kan endre regnestykket – feks. målrettet CAR-uttrykk in vivo og/eller at Top-5 Pharma konverterer evalueringen til en kommersiell avtale.

Då har ikke bare «potensialet levert» Då har sannsynligheten for at plattformen faktisk har betydelig verdi økt vesentlig!

Så ja – Circio er blitt dyrere. Men at oppsiden dermed allerede er «tatt ut», er jeg 100% uenig i!

Egfor min del vil mye heller være investert i et preklinisk plattformcase med enorm potensile og mange «shots on goal», enn i et klinisk og mer binært enkeltkandidat-case – dersom det er sammenligningen vi skal gjøre! Men det er min virdering! Jeg har sagt/spådd lenge! 2026 er året for tidenes turn around! Men 2027 meget mulig blir året vi skal spille ball med BP gutta! Og Mcap deretter! Eg kan ta feil, men tror jeg tenker likt som mange andre! Eller rettelse- jeg VET at det er oppfatningen / konsensus av topp 20 ish! Det har vi hatt flere og gode samtaler om i år …

10 Likes

Akkurat det! Var det en del som trodde når vi passerte Nok 3 i kurs og … for ikke å snakke om 5 Nok. Vi var oppe over 14 Nok, og casen har betydelig- fundamentalt styrket seg siden … Derfor så sitter jeg syadig med en følelse av at noen er litt «butt. Hurt» Pga at de hoppet av på Feks 4 Nok. Men skal jeg komme med et råd! Ikkje se i bakspeilet annet enn 2 grunner! «Minnes noe fint» og «ta lærdom av ting/angjørelser du skulle håndtert på en annen måte»! Nå er vi midt Aug 2026! Og min påstand er at det ALDRI har vært lavere risiko å være investert i Circio. Alle andre norske bio unner jeg all suksess! Og lykke til! Men her er vi på Circio ballen! Og for å sitere EDW. «Nå skal vi bygge biotech!» Opp og frem! :muscle:t3:

10 Likes

Er ihvertfall den lengste pumpen eg har vore med på😉
God helg @Dweller

4 Likes

Nesten ordrett det samme har jo folk sittet og skrevet i samtlige biotechs som har feilet. :stuck_out_tongue:

Mvh styggen på ryggen / timmy gresshoppe

2 Likes

Kan jo snu litt på d! Finnes det egentlig noen norsk bio som både er bedre finansiert og samtidig har større potensial enn Circio!?

620 ish mill. hentet i H1, finansiert ut 2030 og en plattform med flere shots on goal innen noen av de heteste områdene i biotech!

Preklinisk!? Ja Absolutt! Hvis ikke hadde Mcap vært x XXX!,Men jeg tar heller den kombinasjonen av kapital, optionalitet og potensial enn et underfinansiert, klinisk og mer binært case any day! Det har funket greit +++ til nå … Ettwr tidenes tålmodighets-test / ørken-vandring … Men når jeg så at nå blir blir vi kvitt Atlas, så var det for meg en no brainer å gå «All in» … på Nok 1! For så å gå «all in» igen x 1,2 på siste Emi. Den styrken/støtten flere av oss på topp 25 har vist, Bla. I siste Emi runde, hvor vi har i praksis har fungert langt bedre for selskapet - Enn EN stor og avgjørene eier! Dette har vært en styrke og avgjørende for hvor vi i dag står! Solid kapitalisert! Med et enorm plattform potensial! Nei! Igjen! Eg beliter meg ikke på at dette er et «overpriset» selskap! Min påstand er det motsatte!! Og jeg vil krige på til det er spikret inn i de tykkeste papp-skallene!

8 Likes

Begynner å bli noen gjentagelser.

a ss

7 Likes

Nei og ja er vel det enkle svaret.

Men at 3-4 år runway skal snu opp ned på hvordan biotekselskaper prises er jo uenig.

Pdd er Circio det stivest prisede biotekselskapet jeg har vært borti. At de kan lykkes er ikke umulig. Men du kommer ikke unna at prisingen er høy og derfor er mye godt nytt allerede priset inn.
Det samme kan du ikke si om resten av biotek-universet både i Norge og Sverige.

Det samme kan sies om hause innleggene.

Poenget til Savepig står jo seg

Circio er priset til 2,444 milliarder som et preklinisk selskap, det er per definisjon et binært case på den casen at man neppe kan si at prisen er riktig i det lange løp. (Akkurat nå synes jeg egentlig prisen er ganske fair, gitt at de har en veldig solid finansiering og handlekraftig ledelse, og historiske prisinger norske biotechs har hatt.)

Enten vil det dukke opp sorte svaner i teknologien og den prisen er alt for høy, eller så vil de oppnå noen value inflection points og prisen skal mye opp.

Samme resonnement som godeste cornhole capital brukte på Capital One Financial for de som har lest the big short:

4 Likes

Tildels enig og mente aldri å poste den uten å tillegge mer kjøtt på beinet. Må ha lommepostet på vei til bilen.

Circio (forsåvidt/muligens Zelluna også) er de eneste selskapene innen bio på Ose og pharma generelt der potensialet oppover er vanskelig å vite.

Om kursingen på disse er rett… tja.

Til sammenligning synes jeg Oncoincent er rett priset pdd, og da utelukkende på risiko for havari i nåværende studie som tilsvarer klassiske binære biotecs.

Det minst binære selskapet av alle biotecene på Ose er definitivt Circio, og det tror jeg markedet også har priset dem til.

3 Likes

Tror jeg må kutte ned på single malten i kveld samt slutte poste her, jeg er faktisk helt enig med den godeste sparegrisen her😁

3 Likes