Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 5

Det blir Big Pharmas problem. Hvis dette ender med oppkjøp, så er Circio solgt lenge før randomiserte studier blir aktuelt.

5 Likes

Worst case for en aksjonær er (alltid) å tape alle de investerte pengene.

Så er spørsmålet om man foretrekker å tape dem over natta, eller bedre liker at de fisler sakte sakte ut. Her kan det ta tid å miste alt. Hvis man vil ha tips til å miste mye fort, send PM :wink:

Spørsmålet jeg grubler på:

Hvor enkelt er dette å få til? Snakker vi å smelte smør, eller er det litt mer som å prøve å lage bernaise fra grunnen av? Har noen andre fått dette til allerede? [in vivo CAT T altså, ikke bernaise]

3 Likes

Det som er påfallende når man leser innleggene til de som prøver å spre usikkerhet er at de er uten konkret innhold eller argumentasjon. De referer til tidligere biotech osv bla bla,

Mens de som argumenterer for oppsiden går mye tydeligere inn i dybden på teknologien. De har at fakta saklighetsnivå, mens de som prøver å «trekke « selskapet ned stort sett kommer med taxi sjåfør argumentasjon. Hva bak tankene er kan vi jo forstå, de er ute eller redde.

Men kom gjerne med teknologisk detaljert argumentasjon så blir det mer interessant.

Pr nå er min meninge at selskapet er alt, alt for lavt priset gitt deres teknologiske overlegenhet pr nå.

5 Likes

Snakk om å møte seg selv i døren :laughing:

Når et norsk preklinisk selskap er priset høyere enn resten av sektoren til sammen er det naturlig å sette spørsmålstegn ved prisingen.

2 Likes

Jeg prøver å skaffe meg informasjon, jeg.

Det er to tre stykker her inne jeg gjerne vil skal svare på spørsmålet om “hvor enkelt det er å få til in vivo CAR T”. De vet trolig selv hvem de er… :wink:

Og da spør jeg.

Det er ikke verre enn det.

Men du står selvfølgelig fritt til å lese mellom linjene hva du selv ønsker å lese. Hvis du mener undertegnede forsøker å “spre usikkerhet” så er det kanskje lite jeg får gjort med det, bortsett fra å herved informere deg om at det er virkelig ikke intensjonen min.

Du må også gjerne fortelle meg hvor ca. hvor enkelt det vil være å få til in vivo CAR T, siden du åpenbart har satt deg grundig inn i caset.

Jeg har en liten post, jeg vurderer å skalere opp. Men da vil jeg gjerne ha noen råd fra erfarne fjellfolk, ev. noen som har lest kartet / hørt værmeldinga.

Og ja, jeg kunne gjort det selv. Men folk liker å skrive, så hvorfor ikke spørre folk som vet bedre?

Eller,. for å si det sånn: Jeg har et par-tre case jeg kan skikkelig godt pdd. Det er ikke dette caset. Men spør du meg, så forteller jeg gjerne. Og jeg håper at andre har stort sett samme tilnærming. Apes together strong, cover more biotechs than one ape can cover alone, etc… you know? :monkey:

3 Likes

Det kan være en og annen investor her har vært med på denne dansen før, og at advarsler om å tolke ting som tilnærmet «bankers» kan være en uheldig idè. Jeg følger med på tråden fordi jeg syntes det er interessant med norsk biotech og følge med på hva som rører seg. Men jeg har brent både 3 og 4 fingre tidligere i prekommersielle biotechnologi selskaper hvor stemningen var nøyaktig som her. Og det var ikke fordi alle som var med den gang var brødhuer, og flere av de svært dyktige fagfolkene som er her var også med der.

Lærepengen for min del er at det er utrolig lett å overse risiko, fordi man så gjerne vil se alt av potensial. Men når man får en sirkel diskusjon av utelukkende positive folk som ikke gir den enorme risikoen noe oppmerksomhet er det fort gjort at enkelte lesere/brukere kan hoppe på med mer enn det som er fornuftig, fordi man neglisjerer risikoen selv og tenker at så mange gode skribenter kan umulig ta feil.

Det er uheldig!

8 Likes

Dette er jo en type generell argumentasjon som kan brukes på all biotek som skal lese av data i nær fremtid.

Problemet med Circio er stadiet. Ja, preklinske selskap er kjøpt opp til millarder før, men det betyr ikke det samme som at Circio vil bli det.

For å parafrasere en kjent skikkelse i biotek-miljøet i Norge:

Hvis målet hadde vært å kurere sykdommer i dyr og mus så hadde vi vært i mål for lenge siden.

6 Likes

Det interessante er da å sammenligne de som har blitt kjøpt, som Orna f.eks. Hva skiller Orna (solgt for 10x dagens MCAP på CRNA til LLY her i vinter var det?) fra Circio? Hva hadde Orna som Circio ikke hadde? Osv… Kan Circio skaffe seg det samme? Finnes det BPs der ute som ikke har skaffet seg denne teknologien og kan tenke å kjøpe Circio?

Legitime spørsmål å stille, hvis man ikke vet svaret. Spør du meg.

1 Like

Jada, og har vært diskutert her mange ganger tidligere…

Hadde noen barmhjertige circiotanere giddet å peke meg i retning de innleggene da?

Er så sykt mange innlegg her :exploding_head:

Kan sikkert prøve å lese hele tråden også.

Blir bare sliten av tanken :neutral_face:

1 Like

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Jauda, men gjør samme øvelsen på andre bioteks også da. Det er noe med at på denne tråden så er det blitt en slags sannhet om at «fordi de andre så Circio».

Denne øvelsen kan man gjøre på helse sektoren, men bare Circio har premium prising. For andre bioeteks er det liksom ikke relevant at det er i hotte felt eller har gode data.

Anyways, for meg fremstår prisingen stiv.

Jeg kommenterte in the first place fordi noen ikke forsto hvorfor kursen ikke gikk mer på godt nytt. Da mente jeg at den åpenbare grunnen var en en prising vi ikke har sett maken til i Norge før.

1 Like

Orna var rett og slett tidligere ute og lengre fremme i prosessen. De var “clinical ready” etter flere gode prekliniske data på større dyr. De driver med syntetisk RNA levert med LNP og hadde et spesifikt terapeutisk program.

Circio er litt over ett år bak Orna (der Orna var da de ble solgt) når det kommer til progresjon.
Så nå blir det spennende å se om Circio kan holde dette like lovende fremover med mer avanserte datapakker fra større dyr. Innenfor de neste 6 mnd skal Circio velge sitt lead-program for circVec, hvilket blir veldig spennende. Fordi Circio bruker DNA-vektorer, så kan circVec definitivt bli den ledende plattformen innen circRNA dersom de får til dette.

12 Likes

Du må ikke glemme å ta med økonomi som risikofaktor når du skal kalkulere hva en fair pris for Circio er i dag. At de har runway til 2030 er faktisk verdt ganske mye innen biotek. Andre biotekselskaper må hente penger hele tider, noe vi ikke trenger å bekymre oss for her. Det er også kun et fåtall som har et større pågående samarbeid med en av verdens top 5 Big Pharma-selskaper. Dette har en verdi.

Om Circio er overpriset eller ei har jeg ikke nok kunnskap til å mene noe om, og jeg vil ikke utelukke at du har rett. Men jeg tror Circios økonomi absolutt kan forsvare dagens prising når man ser det opp mot data, IP på circVec og generelt det de har i pipeline. Her kan mye skje fremover.

10 Likes

Neida, fraværet av emisjonsfrykt har helt klart en verdi.

Men det finnes plenty med selskaper som har samarbeid med BP, enormt potensial med priset til en brøkdel.

Så rett opp og med synes jeg aksjen ser veldig dyr ut hvis du speiler mot biotek i Norge og Sverige.

Men det betyr jo ikke at de ikke kan lykkes og bli the next big thing.

2 Likes

Hvor mange norske biotek-selskaper har et fullfinansiert samarbeid med topp 5 BP og attpåtil nok penger på bok til å velge og vrake hvem de vil samarbeide med? Jeg vet kun om Circio.

Jeg personlig har veldig sansen slike innlegg du kommer med. Det er bra at noen stiller kritiske spørsmål i en tid der mange kan bli litt for “bull”. Shareville har jo blitt en søppelfylling med alt for mye haussing, der folk tror at oppkjøp er rett rundt hjørnet og prislappen blir 5 milliarder USD, osv osv.

10 Likes

10X opp til Orna salgssummen. Er sjansen 1/10 for at CRNA kan selges for samme? Da er det fair prisa pdd.

Er Circio “høyt” priset sammenlignet med andre norske bioteks? Ja. Men det handler også om potensialet her (som er stort, uansett hvordan man vrir og vender på det). Et av de amerikanske selskapene jeg følger er Sana. Relativt drøyt prisa sammenlignet med hvor de er i utviklingsløpet sitt (pdd har de fått noen insulinlagende celler til å leve i et menneske i over et år nå, uten at kroppen hans har avstøtt dem). Får de til alt de håper på – vi snakker om å lage en one time fix for type 1 diabetes – så snakker vi 100-bagger (ikke mine ord). Så alt handler om potensial. Og når ev. noe blir kjøpt opp i utviklingsløpet. Hvor mye bevis må på bordet før BP ikke klarer å holde fingrene unna?

3 Likes

har brukt noen timer av livet mitt på å skrive i denne tråden nå,

jeg antar jeg ville brukt ganske mange dager på å lese alt fra a til nå

så jeg spør.

Jeg blir ikke grinete om jeg ikke får svar, men man forspør seg heller ikke (mener jeg da)

Eller : Man får ihvertfall dårlig med svar, om man ikke spør. Er min erfaring.

Det er lov å skrive: “Vettu, Werner, jeg synes du kommer seint til bordet, og du kan faen meg sette deg inn i shit selv, i stedet for å forvente at andre skal lage sammendrag for deg”.

Jeg forventer ikke at noen skal lage sammendrag, jeg bare spør om noen kan peke meg i noen retninger. Så får man mene at det er ok, eller ikke.

takk til @henrikjensen for et fint, ryddig, kort, og konsist svar på Orna-spørsmålet :slight_smile:

4 Likes

Et preklinisk oppkjøp burde ligge på Orna-penger som et minimum, om ikke mer, dersom resultatene er like gode eller bedre. Husk at Circio er det eneste selskapet i verden som har fått til det de gjør med circVec. De lager ikke syntetisk circRNA i lab, de får cellene til å gjøre jobben selv. Data tyder på at dette gir overlegen ekspresjon, holdbarhet og lavere toksisitet, og vil være billigere å produsere og skalere opp. De kan potensielt score på alle de viktigste tingene BP ser etter. Sikkerhet er prioritet nr. 1.

Orna og Circio kan egentlig ikke sammenlignes.

Om Circio bevisst venter med oppkjøpsforhandlinger frem til klinisk fase, da kan prisen lett bli 5 milliarder USD eller mer, så lenge dataene og potensialet holder seg.

Jeg personlig går mot strømmen og håper at Circio satser på lisensiering. Danske Genmab er verdt 150 milliarder NOK, tilsvarende 500 kroner per aksje i Circio. De lisensierer til en stor andel av BP, og Circio kan absolutt få til noe lignende over tid dersom circVec holder seg så spektakulær som dataene viser til.

12 Likes

Selv takk! Og takk for bidraget i forumet. Bra med spørsmål og litt kritisk tenkning.

4 Likes