Nye kjøp på 636 mill kr er jo ca 1/4 av markedskapitalisert verdi. Burde ikke kursøkningen ha vært større?
Jo hvis de skulle kjøpt alt på samme dag så. Dagens omsetning stoppa på 68 mill så hvis vi får nye 8% i 9 dager til så blir det bra.
Interessant kommentar.
Bioteknologi på OSE har fremstått som et binært rulettspill.
[[Circio]…fremstår som noe fundamentalt annet].
Veldig tydelig at denne skribenten ikke frekventerer TI…
Nokon som har heile artikkelen?
Trengs ikke, for nå skal Teigland og co hausse denne opp 15 - 20 % neste dagene, det er egentlig det som står, bare pakket inn i saklig format.
Sier ikke at det tas feil i påstanden, men når leserne av Investornytt får dette budskapet i helgen trenger man ikke å lure på hva som skal skje med kursen på mandag. Neppe tilfeldig at denne kommer nå en uke før selskapsupdate og innpass i indeks som alene gir inflow på 600 - 700 MNOK.
Er det nok selgere til å dekke denne etterspørselen rent fundamentalt?
Det gis inntrykk av mye trading fra større banker, men det er jo bare 3 - 4 mill aksjer / 30 MNOK i aksjeverdier. Det skal kjøpes ca 72 mill aksjer netto.
Alt annet likt blir det nok mye kjøpspress i aksjen med mindre EDW skuffer markedet over neste helg.
Kokte ned til at IN mener Circio har gått fra et lite, høyrisiko biotekselskap til et langt mer fjellstøtt plattformcase. Dog ingen kritiske spørsmål, nærmest en reklametekst å regne 
Mangler bare at Asmyr @JMA73 pitcher Circio til Olili som tok hele ThorM tvangssalget hans, sistenevnte har solgt seg kraftig ned i Thor, og burde ha en del cash om han ikke er inne et annet sted allerede 
Jo mere faste hender jo bedre 
Plukket vel aksjer for 6 mill første dagen av Xplora-kollapsen.
Det kom vel inn en viss bergenser på siste liste også som liker å være med på raske oppganger?
Uansett en fin oppkjøring mot konferansen senere og mer fundamentale nyheter.
Teigens skriblerier er jo på linje med et middels døllt innlegg her på TI, bare lagt inn på en TILSYNELATENDE journalistisk måte/kanal . Tilfører intet nytt og har etter alt å dømme (inkl erfaring) kun til hensikt å tjene litt kroner på en trade. Useriøsiteten topper seg når den ligger bak betalingsmur de første timene for å liksom gi naive abbonnenter noe ekslusivt, før den åpnes for alle etter kort tid. Ja for det er jo viktig å nå ut til hele folket med "anbefalingen"før børsen åpner igjen i morgen. Misforstå meg ikke, jeg tror at Teigen, som meg og mange andre, er positiv til Circio. Men han er også smart nok til å vite at det er fint å tjene noen kroner underveis mot en eventuell ultimat suksess for Circio.
Men all den hausingen og inntog til hovedindeksen, så er det vel bare spørsmål om tid for Folkefiendefondet kjøper seg inn og starter med utlån av aksjer. 
Nå fikk jeg lest den artikkelen, og jeg ser strengt tatt ikke ikke det helt haussete og useriøse med den.
Den oppsummerer hva som har skjedd og hva som er selskapets strategi og mulige VIPs i fremtiden.
At den ikke kommer med noe nytt bør vel ikke være en overraskelse, nyheter kommer vanligvis fra selskapet selv.
Som en oppsummering til de som ikke har satt seg i selskapet samt tech og økonomi, så tenker jeg artikkelen er riktig bra.
Edit: problemet er vel at forfatteren også poengterer at Circio nå og i umiddelbar fremtid hverken er utsatt for mangel på penger, den klassiske “binæriteten” til vanlige biotecs og at de har mange bein å stå på.
Men det har da undertegnede m.fl strengt tatt poengtert lenge her inne.
Helt enig Bob👏
Saklig og godt skrevet artikkel.
Der får være måte på hvor konspiratorisk man kan være.
Vi her på forumet kjenner kanskje Circio godt, men det er tydeligvis ikke alle som kjenner forfatteren av artikkelen like godt. https://www.finansavisen.no/finans/2025/02/05/8239320/hausset-ellevilt-og-solgte-for-konkurs
https://www.finansavisen.no/finans/2024/09/20/8182516/kjempebot-til-espen-teigland
Han kjøpte 42000 aksjer og prøvde seg på haussing i Zelluna også, men ga opp og solgte seg helt ut etter få dager.
Nå setter han inn støtet i Circio.
Han og andre kan kanskje leses som en åpen bok, synes dog det er verre med selskapsledelse som forut for emisjoner melder vidløftige avtaler med motpart som ikke eier nåla i veggen, eller som omtrent tilhører samme forskningsmijø på den andre siden av gangen.
Zelluna-artikkelen hans ser ikke ut til å trigget noe særlig oppgang. Det som samsvarer med løft i kursen er først og fremst børsmeldingen om første dosering og dels at man valgte å gå videre med studien etter å evaluert “safety data” fra den første pasienten.
Det han skriver om Circio er stort sett en oppsummering av en rekke kjente poenger.
Der han kommer med subjektive påstander går det klart fram at det er hans meninger: “Selskapet gjennomfører et strategisk skifte som etter min mening gjør dem til en av de mest teknologisk og kommersielt spennende plattforminvesteringene i nordisk biotek akkurat nå”, og “Etter milepælene i første halvår mener jeg ikke ambisjonen fremstår mindre realistisk – snarere tvert imot.”.
I motsetning til kommentarene (med både positivt og negativt fortegn) på anonyme fora så er det en fordel at han skriver under med full navn, slik at både andre investorer og Finanstilsynet lettere kan passe på.
Jeg kan ikke se at han skriver at han er investert i selskapet.