Skrekkelig tankegang. Bør heller ha respekt for at det drives på aksjonærene sine penger (ref den underliggende risikoen), hente det som må til for å bygge et solid preklinisk biotech-selskap og gravlegge grådighet (sikter til selskapet) av det slaget. Noe annet er å hente ytterligere etterhvert som teknologien valideres.
Circio har mer enn nok penger. Nykode heiv seg på emisjon nå, og snart trenger Lytix en milliard til sitt fase 3. Så nå skal Circio ikke begynne å konkurrere om mer cash fra piratene.
Du mener at et preklinisk selskap har høyere driftskostnader enn et klinisk?
Jeg mener nok at markedsverdien på selskapet er latterlig høy.
Å for de som ønsker/håper/tror at de vil lykkes etter et par kliniske studier etc, så ville det nok vært lurt å hente pengene nå, mens kursen svever høyt. ( sett i ettertid)
Men det er min opinion.
Da bør man jo stille seg spørsmålet: Hvorfor er markedsverdien så høy?
I prinsippet er det riktig at de bør hente penger når de kan, og ikke når de må.
Men de har så mye penger på bok nå at behovet ikke er prekært.
Basert på det EDW uttaler, om at de nå har penger for flere år, og at han tror kursen kan stige mye i løpet de neste årene, så gir det ikke mening å hente penger nå.
Den logikken gir null mening. Kursen øker etterhvert som teknologien valideres. Penger behøves IKKE om teknologien feiler. Krafse til seg penger just for the sake of it hjelper ingen.
Husk at Wiklund er gira på å kjøpe leveranse tech som LNP, ikke at jeg tror de kommer til å kjøre en emi nå, men jeg utelukker det ikke 
Overnevnte tar jeg fra warrants presentasjonen.
Om dagens forskning skulle feile, å kassa er full av gryn, hadde de nok funnet noe annet spennende de kunne forsket på.
Ref : Targovax skiftet navn til Circio mai 2023 for å vise en ny og fullstendig satsing på teknologien for sirkulært RNA (circRNA)
Hva har de nå? 500-600 mill i cash?
Så teknologien har gått fra fjorårets verdi ( hvor Seff cash var nødvendig) 59 mill i verdi.
Til dagens 3.4 milliarder fratrukket cash.
The golden mice burde få ost fra øverste hylle ut livet ( om den overlever all forskningen da ofc)
Fikk du ikke det på epost ?
synes å huske så.
Derav
Som er helt fair and square. @Freddys derimot argumenterer for å scamme aksjonærene. Om mulig.
Ikke så viktig hvorfor penger hentes. De kan stables i en stor haug og feiler selskapet kan man alltids starte noe nytt.
Sjekket nå, ikke fått noe sånt på mail nei, mener det var i presentasjonen på warrants dagen 
Da var det noen andre. Nokså sikker på at det ikke er uttrykt skriftlig på annen måte.
Tett program for Circio i høst🙂
Fra Xi
I Note 14 i årsrapporten for 2025 oppgir CRNA fremførbart underskudd på totalt ca. 740 MNOK (54 MNOK i morselskapet, 607 MNOK i Targovax Solutions og 79 MNOK i Circio AB). Underskuddene kan i hovedsak fremføres uten tidsbegrensning. Ved 22 % selskapsskatt tilsvarer dette en potensiell skatteverdi på rundt 163 MNOK. Hvis selskapet en dag skulle tjene 100 MNOK årlig på lisenser og royalties, kan de teoretisk bruke underskuddene til å skjerme overskudd for skatt i omtrent 7-8 år.
Pirato? 
Bra trøkk og moment i H2 ja!! Når eg ser kalenderen Circio nå har foran seg, synes eg den ser strategisk og mildt sagt interessant ut! -Fra webcasten 1. september går det slag i slag med RNA-arenaer i Stockholm, Shanghai og Boston, Meeting on the Mesa, ESGCT, BIO-Europe og til slutt Cell & Gene Leaders Live i London. Og mer kommer …
Det interessante er kombinasjonen av data, vitenskap og BD. Leverer Circio sterke data gjennom høsten - noe vi langt på vei og rimelig kan anta - så får EDW og teamet en rekke muligheter til å ta dem direkte videre inn i rommene kor biotech/pharmaledere, - potensielle partnere og investorer faktisk sitter! ESGCT etterfulgt av BIO-Europe og London bare uker senere synes eg spesielt er verdt å merke seg …
Ellers så ser vi en del omrokkering i aksjonærlistene, men Topp 50 er i praksis helt stabil.
Og så fikk vi bekreftet i går at shorten er på plass! Ingen bombe det og helt udramatisk i mitt hode – short er en naturlig del av av geamet! Men eg må innrømme at timingen er småfrekk! - Å sitte short i CRNA nå, når vi vet at det kommer nye data på hjerte/CNS og oppdatering på in vivo CAR-T allerede 1. september… vel, lykke til!
Og eg mener bestemt at en Mcap på rundt 4 mrd. nå gitt fremdriften, momentumet og potensialet her fremstår fra mitt ståsted helt fair! Vi har sett binære norske biotech-caser prises betydelig høyere enn dette!
Circio er ekstremt transformert etter tidenes turnaround! Vi må løfte blikket og prise selskapet ut fra hva det er i ferd med å bli! – ikke hva det var … Frem med brystkassen! Opp med haken! blikket frem! Og gi gass! Måtte momentumet fortsetter! Make AAV, gene & cell therapy og norsk biotech great again!
God helg!