De følger med på Circio og circVec i USA også.
Her fra en CDMO i Houston, Texas.
De følger med på Circio og circVec i USA også.
Her fra en CDMO i Houston, Texas.
Hvem er med i de 2 ukjente partnersamarbeidene?
på presentasjonen 26 mars side 15 ble det vist til 3 ukjente hvorav det ene skulle komme i april. Sannsynligvis var det Entos som kom 3 april.
En av de andre var “New spleen option, cell therapy opportunity”. Det er 5 måneder siden dette ble initiert så når det gjelder “cell therapy” må man være godt i gang med et samarbeid.
???
rekner med en del resultat ila neste mnd
Broad circVec DNA and AAV in vivo program ongoing,
multiple read-outs during Q2 2025
Stadig i media
Spennende høst! Heier på at de lander første av mange avtaler.
Appreciating the Potential of Cell Therapy – with Victor Levitsky, CSO, Circio
Cells are the fundamental units of our bodies and their proper functioning is crucial. Diseases in humans often result from cell death, improper growth control, or functional impairments. Each cell relies on a complex array of molecules organized into subcellular structures to carry out its role. The main challenges in drug development often arise because molecules act differently depending on the cell type and context. This means that interfering with a specific molecule can produce a variety of unpredictable and often harmful effects.
There are two potential solutions to this: highly specific drug delivery and cellular therapy. Currently, highly specific drug delivery methods face significant hurdles and may not fully address the complexities of biological systems, whereas cellular therapy offers a promising, almost untapped, alternative. Cells can be pre-modified using various molecular and genetic techniques before being reintroduced into the body.
Many investors and those in the industry view dealing with cellular products as a temporary inconvenience, despite the impressive results of relatively straightforward therapies like CAR-T treatments. Once it becomes widely recognized that the expertise and infrastructure required for delivering cellular products provide substantial opportunities and a competitive edge, however, the pharmaceutical and biotech industries may experience significant changes.
Neil HunterNeil Hunter • FølgerFølgerIndependent Communications ConsultantIndependent Communications Consultant38m • for 38 minutter siden • Synlig for alle på og utenfor LinkedIn
A really great report on how hashtag#mRNA technologies are expanding hashtag#pharma horizons. This includes contribution from leading expert in the hashtag#RNA space, Erik Digman Wiklund, the CEO of Circio Holding ASA . Erik expands on the positives as well as limitations of mRNA, and why hashtag#circularRNA will be the future of the RNA and gene therapy field.
https://www.nature.com/articles/d43747-025-00060-y
“For the past couple of years, we’ve been witnessing a true renaissance in RNA-targeted therapeutics.” And a premium is currently being placed on companies that can deliver RNA drugs to tissues other than the liver. The race is on to see which will deliver.
Snører seg til
Ingen overraskelse og det må til en liten stund til.
For Circio sin del er dette en livs-spirallån. Uten Atlas hadde dette vært MYE verre.
Dette er, for å sitere meg selv igjen, i realitete en liten emisjon som tilfører selskapet driftskapital. Med dagens mcap er det altså mye bedre å begrense slike emisjoner til daglig behov, i forhold til en større utvanning på dagens kurs.
Muligens en av de siste slike?
Nå håper jeg øyelegen våkner. Velkommen skal han være.
Alle bør våkne,
Har øyelegen investert?
Listen som @VBR presenterte litt opp er veldig interessant siden den kun viser mulighetene med AAV/viral vektor.
Økt uttrykk av målgen (sammenlignet med konkurrerende tech) er helt sentralt siden man kun kan dosere en (1) gang med AAV.
Personlig tenker jeg cRNA/LNP er mer interessant siden man kan dosere mange ganger pga at man ikke blir begrenset av immunforsvaret til pasient. Dette er dog lenger frem i tid…
På den annen side er AAV etablert tech, så da er fokus på dette smart hvis man kan vise til bedre effekt enn “konkurrentene”.
Circio jobber smart og det er betryggende for oss aksjonærer. Husk; Circio er ikke avhengig av resultater fra kliniske studier som de andre biotecene på OSE for suksess. Denne risikoen ligger hos de som vil bruke teknologien til Circio og deres kliniske studier er langt frem i tid.
Viral vektor teknologi er fortsatt høyaktuell, blant annet har det tidligere på tråden blitt postet linker til 2 oppkjøp som Astra Zeneca har gjort i år, senest i mai/juni med EsoBiotec. Teknologi basert på lentoviral vektor, virusbasert for CAR-T.
Circio sin strategi på AAV er en trygg og rask vei for å etablere circVev i konkrete indikasjoner.
Hjertesykdommen Danon er nok en smart strategi. Der er det allerede mye kunnskap om genbehandling i denne. Et av verdens ledende genselskaper Rocket Therapeutics feilet nylig med mRNA studie i Danon, toxi og dødsfall, sannsynligvis fordi de måtte bruke for høy dose for å få effekt med sin mRNA teknologi.
Circio har nå POC med circVec, etter flere kontroll studier i leveranser til hjerteregioen, og kan sannsyligvis levere med minst10 ganger redusert dose med AAV/circVec.
Dette kan være en meget rask vei fremover og siste presentasjon kan ikke forstås på annen måte enn at de holder fremdriften mot et prosjekt i en konkret indikasjon. Jeg tror den kommer i Danon i løpet av høsten. Det første Valupoint som varslet før ferien.
Deler den oppfatningen.
God strategi med flere samarbeidsprosjekter som innbærer at de parallellt også har fremdrift på andre teknologier LNP/cRNA med Certest , Fusogenix PVL med Entos m fl.
En må også huske på at info kommer ut i ettertid så utviklingen ligger alltid lenger fremme enn det som er kommunisert.
Et godt eksempel på det er utviklingen av teknologiplattformen som kom nå på siste presentasjon.
CircVec 4,0 er utviklet. Ingen hadde hørt om denne før. De skriver i presentasjonen at optimalisering av denne pågår.
T. Hansen holdt på å gi en liten glipp i Q&A delen om denne, men han presiserte med en liten reservasjon at det gjensto litt. Som den forsiktige vitenskapsmannen han er vil han nok ha dokumentasjon på plass. Men 4.0 er nok utviklet.
CircVec “turboen” leverer fortsatt bedre og bedre teknologisk.
Det er spennende tider.
Jeg begriper ikke helt hvorfor flere nærmest genierklærer denne formen for finansiering.
Saken er den at Circio har blitt avhengig av dette. Denne formen for finansiering presser kursen nedover, og man kommer seg ikke ut av det.
Circio har i lang tid snakket om at de jobber med dette. I realiteten er det en hvilepute, og de gjør ingen ting.
Antall aksjer har eksplodert, og det holder tilbake enhver kursoppgang. Hver gang det går oppover, så kveler Atlas kursen.
Det fører til at mange holder seg unna, begrenser oppgang, ergo emisjon på høyere nivå.
Det er ingen logikk i at det er bedre med mange flere små emisjoner på lavere og lavere nivå, enn en større på høyere nivå.
Joda, det holder absolutt liv i selskapet, og bedre enn konkurs.
Men det beste hadde vært at de faktisk jobbet for å komme seg bort fra Atlas. Og da mener jeg ikke bare med snakk, men med handling.
Det var mye fokus på alle samtalene de angivelig hadde med profesjonelle investorer tilbake til mai. Saken er at “ingen” har dukket opp.
Det er rart i mine øyne.
Status er at Circio fylles opp, månedlig, av mindre aksjonærer og tradere som håper på en giga avtale, og rask oppgang.
Med en superavtale “rett rundt hjørnet”, så burde andre løsninger være fint mulig. Lån td.
Men så langt, så har alt snakket om å gjøre noe med aksjonærstrukturen, bare vært tomme ord.
Jeg skjønner godt at som aksjonær, så er det ikke ønskelig med kritiske innlegg. Måtte gudene forby.
Damn jeg skulle ønsket flere ganger at jeg var mer våken for kritiske synspunkter. Hadde nok spart meg for mye penger.
Forumet her har blitt altfor ensidig, foruten noen faglig interessante innlegg, som er veldig interessante.
Nå er jeg sjeldent inne på denne tråden, men hvorfor snakker ingen om ArcticZymes som faktisk leverer enzymer til 220 kunder allerede innenfor AAV, Lentivirus, har et RNA prosjekt på gang, og alt det snakkes om her?
Da får du istedenfor et selskap med dødsspirallån, et selskap med 250m i cash som kommer til å tjene gode penger fremover. Kunne for litt siden kjøpes til en EV på ca 450m nok.