sjå der ja,bruka ikkje lese heile meldinger som involverer Atlas
Skjønner Ja, pleier ikke å være de mest spennende (eller hyggeligste) meldingene…
håper det blir eit av dei siste trekka fra Atlas:)
Presentasjonen fra selskapet den 28. Aug markerte en klar endring i strategi om muligheter for intreden av evt investorer eller etablering av partneravtaler med finansielle bidrag.
Det kan man annet også lese utav presentasjonen og sider som er lagt ut her, blant annet av VBR for 11 dager siden.
Grunnlaget er at teknologien nå er bekreftet i flere studier slik at POC er konstatert. Utviklingen har gått inn i en ny fase mot konkrete medisinske mål.
Deltakelsen nylig i ASIA partner bio i Singapore viser at fokus nå er rettet mye mer mot den kommersielle siden.
Tiden får vise om de lykkes, avtaler tar tid.
Jeg synest Baerntis innlegg med tabellen Watchlist over de 10 mest aktuelle genselskapene i verden var illustrativ. Circio er på listen. En bør merke seg at kun 3 hadde circularRNA teknologi, hvorav 2 var rene cirkularRNA selskaper, et var hybrid. Circio og ORNA, og ORNA satser på kreftbehandling.
Urban66 fulgte opp med egen analyse med de forbehold slike har.
Med en slik posisjon bør mulighetene for Circio for å tiltrekke seg interessenter være stor. De synes å være ganske alene om AAV basert circularRNA. Tabellen viser hvor aktuell slik AAV basert genbehandling er.
Om aktuelt, så håper jeg Circio holder igjen på signering av store gullavtaler til Atlas sin call-option på 30% av selskapet går ut 28 september
Det virker helt utenkelig at Circio skulle holde igjen en avtale bak ryggen på Atlas.
Fra mitt ståsted virker det som de har ganske så solide relasjoner til Atlas, og mer opptatt av å “pleie” Atlas enn småaksjonærene.
Jevnt og trutt doserer de ut div. “teasere” for å holde maskineriet i gang, slik at Atlas blir kvitt aksjene sine.
En indikasjon på at noe skjer, vil jeg tro er opsjonsavtaler og annet knask.
Noen som har kontroll på hvor mye som står igjen til konvertering?
Bare i sommer og frem til nå, så ser det ut for at det er rundt 9,5 millioner som skal konverteres til aksjer.
Så har jeg ikke kontroll på hva som kommer i tillegg. 7-10 millioner?
Tror du har rett. C oppfører deg korrekt. Avtale av betydning før 27.09 er lite trolig så Atlas må nok ta sin egen avgjørelse. De har nok en del aksjer igjen og kan muligens, uten at jeg har sjekket, risikere å komme i posisjon til å måtte gi bud på hele selskapet om den totale eierandelen blir for stor. Atlas har kommunisert at de er “bank” og ikke investerer i aksjer/selskaper. De har sine investeringsregler. Vi få se.
De har 21MNOK utestående. Gitt at de gjør en avtale så har Circio tidligere kommunisert at tilbakekjøp av konvertible bond vil ha høy prioritet. Atlas har for øvrig sikret seg mot å komme i en situasjon hvor de har budplikt, så det kan altså ikke skje.
Fra mitt ståsted virker det som de har ganske så solide relasjoner til Atlas, og mer opptatt av å “pleie” Atlas enn småaksjonærene. Jevnt og trutt doserer de ut div. “teasere” for å holde maskineriet i gang, slik at Atlas blir kvitt aksjene sine.
Jeg tror du kanskje må ta et skritt tilbake å kikke på situasjonen. Circio er avhengig av denne finansieringen, men de er jo ganske klare på at de ønsker å komme seg ut av avtalen. Det du kaller “teasere” er jo strengt tatt oppdateringen som er ganske forutsigbare, og som aksjonær så syntes jeg det er positivt at de tar seg bry til å oppdatere såpass ofte. Det at Atlas blir kvitt aksjene sine er jo heller ikke negativt for meg og deg…
Det har de kommunisert lenge ja, men jeg stiller spørsmål om det ligger noen handling bak dette. Har en fornemmelse av at dette er mer tilpasse for å skape forventninger til aksjonærene.
Personlig tenker jeg at de egentlig ikke bryr seg særlig om dette, i denne fasen.
De er mer opptatt av å drive frem forskning og produkt.
At Atlas blir kvitt aksjene sine, betyr jo ikke at de blir brent opp. De overføres til andre aksjonærer, og antall aksjer har økt formidabelt siste året.
Det ville det selvsagt gjort med en emisjon også. Det har de for så vidt prøvd, med blandet hell.
I øyeblikket tenker jeg de burde gjort en spleis. Tenker det er en hemsko for noen å ta inngang i aksjen.
Selv om det er noen betenkeligheter knyttet til aksje og selskap, så er spennende å følge med.
Jeg tenker at sannsynligheten for å lykkes, er betydelig bedre nå enn for 1 år siden.
Det har de kommunisert lenge ja, men jeg stiller spørsmål om det ligger noen handling bak dette. Har en fornemmelse av at dette er mer tilpasse for å skape forventninger til aksjonærene.
Personlig tenker jeg at de egentlig ikke bryr seg særlig om dette, i denne fasen.
De er mer opptatt av å drive frem forskning og produkt.
Det er en ærlig sak og det blir jo opp til en hver å gjøre egne vurderinger. Men det man hvert fall kan enes om er at det fremdeles er et vanskelig kapitalmarked, og gode finansieringsløsninger kommer ikke på løpende bånd.!
I øyeblikket tenker jeg de burde gjort en spleis. Tenker det er en hemsko for noen å ta inngang i aksjen.
Historisk så har vel ikke selve aksjekursen hatt særlig psykologisk positiv effekt i dette selskapet?
Absolutt.
Aksjekursen er nok avhengig av mange ulike faktorer.
Men en av hovedfaktorene er nok absolutt Atlas. Vi har sett flere eksempler på positivitet og kursen har beveget seg oppover, så har Atlas kommet på banen, og “knust” kursen.
Enkelt er dette uansett ikke.
Ja, og jeg har ingen problem med å enes om at Atlas må ut før man kan få en varig oppgang. Men om ikke annet så ser vi også at Atlas ikke kjører kursen under dagens nivåer (les påstander om at det er et dødsspiral lån). Atlas har solgt rundt 800 000 aksjer de siste 2 månedene, og i samme periode har totalt handelsvolum vært 15.5 millioner aksjer.
Hvertfall ikke dårlige nyheter
Aiai, bra graving/leting! Sikring av IP er definitivt positivt.
Igjen; Circio er ikke avhengig av egne kliniske (risikable) studier, de trenger en tredjepart som vil bruke deres tech i egne studier og ta mesteparten av risiko.
Og funker tech kan C og aksjonærene bare nyte resten av oppløpet relativt risiko-fritt…
Det ser ut til at det ligger 3 patentsaker i det Europeiske Patent Register med prioritetsdatoer 07.12.2023, 14.04.2024 og 30.10.2024.
Publisering skjer vanligvis 18 måneder etter prioriteringsdato. (etter 16 måneder Internasjonal nyhetsgransking). Det er den første søknaden som nå er varslet publisering den 15. oktober 2025. Den ser også ut til å ha første prioritet fra 07.12.2022 og har hatt en tidligere publisering den 13.06.2024 (18 mnd). Så det er vel da muligens en endret/forbedret søknad av den første som varsles publisert nå 15.10.2025.
Videre så så utløper 18 mnd fristen på patentsak 2 (Adenovirus Vector) den 14.10.2025, slik at det bør kunne kommen en publisering også av denne omtrent samtidig. Det skal normalt skje automatisk.
BOOSTING CAP-INDEPENDENT TRANSLATION
Application No.
EP24798845 #### Publication No.
WO2025093619 #### Applicant
CIRCIO AB #### Unitary Patent
… #### Representative
… #### IPC
C12N15/113
C12N15/67
C12N15/85
(+1)
ADENOVIRUS VECTOR CIRCULAR RNA EXPRESSION SYSTEM
Application No.
EP24720066 #### Publication No.
WO2024213761 #### Applicant
CIRCIO AB #### Unitary Patent
… #### Representative
… #### IPC
C12N15/86
A61K35/761
A61K48/00
CIRCRNA EXPRESSION CONSTRUCT
Application No.
EP23821255 #### Publication No.
EP4630551 #### Applicant
Circio AB #### Unitary Patent
… #### Representative
Zwicker, Jörk #### IPC
C12N15/113
C12N15/67
Vil anta at selv en PCT publisering alene vil være nok til å kunne kreve erstatning om det skjer en “kopiert” bruk av teknologi som en er avskåret fra å søke patent på, om søknaden senere innvilges. Det har nok en preventiv effekt.
For den som følger bedre med. Ingen flere IP- søknader i kjømda fra Circio enn de 3 som nevnes ovenfor. EWD var mye mer fremoverlent i skoa enn som så for 2 år siden.
Det kan komme flere etterhvert. Den fra 30.10.24 referer seg nok til 3,0 versjonen vil jeg tro. 4,0 er på gang. AAV er eget prosjekt og patentert. Skal andre teknologier kombineres så ligger muligens rettighetene hos andre Certest, 4 Basebio, Entos m fl.