Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1 4

Biotek-topp mener skattepolitikken skremmer internasjonale forskere: – Norge er ikke på radarenEn som har merket at det er lettere å drive forskningsintensiv virksomhet i Sverige enn i Norge, er Erik Digman Wiklund, administrerende direktør for biotekselskapet Circio. … Bioteknologi er en høyt spesialisert bransje, spesielt innen nye teknologiske plattformer som sirkulært RNA, slik Circio utvikler.

«Ifølge en pressemelding fra Circio av 7. juli 2025 vil Novum Labs-lokasjonen tilby vitenskapelig plass og kontorlokaler, inkludert infrastruktur for forskningsutstyr, som gjør det mulig for Circio å øke FoU-produktiviteten i dag, samtidig som det gir rom for ytterligere ekspansjon i fremtiden»

Når flytter hele virksomheten til Sverige og noteres på Stockholmsbørsen ?

Kanskje en av grunnene til at spleisen ble annullert uten varsel fra Oslo Børs …

Det er lov å spekulere :face_with_monocle:

1 Like

Jeg tviler litt på dette. Det er ikke akkurat gratis å gjennomføre en slik prosess. Mulig vi får en sekundærlisting, men tviler… EDW sa at spleisen ble avlyst pga de seneste dataene. Det må jo være ett eller annet som gjør at ledelsen har styrket tro på at denne aksjen kommer til å trade over 1kr💪

3 Likes

Samme. Det er en kjempemulighet om vi lykkes å hente tidligere tapt innskudd på egenkapital. Ingen grunn til å skyve ut av landet :norway:

2 Likes

Siden circVec virksomheten foregår i datterselskap i Sverige er det muligens lettere å rekruttere forskere dit, jfr artikkelen, også mht opsjonsbeskattning, og formueskatt for ansatte om kursen stiger. Så må det jo være fint for aksjonærer med formuebeskattning i Norge at kursen er lav​:rofl::rofl::rofl:. Perferkt organisering.

Tenker Circio holder seg i ro i gamlelandet.

hmmm Atlas tviholder på aksjene,har dei tatt fereie??

De vet veldig godt dersom det ikke blir ny finansiering via dem, så dersom selskapet har meddelt at de ikke skal trekke flere transjer kommer de ikke å selge (fordi de vet aksjen vil gå).

som EW har kommunisert til meg AAV resultat i August/September da rekner eg med ting skjer:)

2 Likes

Skal man tro Atlas egen forretningsmodel så er de forpligtede til at sælge løbende. De er jfr. egne betingelser ikke langsigtede aktionærer og må således sælge løbende for at undgå eksponering mod volatile biotekselskaber.

På den baggrund vil jeg umiddelbart tro Atlas hurtigt bliver solgt tør på en stærk melding. Der er åbenbart ikke omsætning nok til at understøtte salget pt. og de har ikke behov for at fylde undertegnedes depoter på 0,610.

1 Like

Men de vil likevel få best mulig pris for aksjene. Så dersom de vet at det ikke kommer mer finansieringsforespørsler kommer de ikke til å selge. For det betyr implisitt at aksjen skal opp.

2 Likes

De har jo kunne sidde på aktierne tidligere - og vente med at sælge på langt højere kurser, men alligevel har idioterne dumpet 3-4 mio aktier på ugebasis. Atlas er den eneste årsag til vi trader under kronen, så det argument holder ikke vand.

Men muligt de seneste meldinger fra selskabet har fået Atlas til at ændre - og det er jo fair nok. I så fald er dette endnu et argument for at aktien reelt står overfor en massiv reprisning.

Når først proppen går på markedet, så kan man bare glemme priser på 0,610 pr. aktie … sådan har jeg personligt positioneret mig, uagtet at man handlede på et tidspunkt hvor risici var højere.

Ser bestemt en svært bedre r/r profil for mig efter de seneste ugers meldinger.

4 Likes

selskapet rigger for vekst og suksess:)

5 Likes

Volumet har endret seg og blitt en del lavere, så jeg tror nok heller det er 35% grensen som stopper Atlas.

Det er vel heller ingenting som tilsier at Atlas vil sitte på bondsene. Selskapet vil fortsette å trekke 4MNOK i måneden, og de har en «call option» dersom det virkelig skulle gå veien. Det positive er at «call option» bare har varighet til rundt 28 september 2025! Skulle det være noe på gang, og siden vi snart er ved utløp av opsjonen, så er det nesten så jeg håper at man passerer den datoen.

8 Likes

Hvor stor er call opsjonen, og til hvilken kurs?

1 Like

Kan spytte inn 30MNOK der konverteringskurs regnes ut tilsvarende som når de konverterer bonds.

Takk for svar! Det er da endel, da skjønner jeg at du håper den opsjonen godt kan gå ut på dato ubenyttet :sunglasses:

1 Like

https://www.fiercebiotech.com/biotech/astrazenecas-alexion-strengthens-gene-therapy-offering-825m-aav-capsid-pact

3 Likes

AAV her også.

Det skjer mange dealer nå, intet som innbefatter Crna … grunn til bekymring mon tro, sikkert flere selskaper som holder kortene tett til brystet angående sine resultater, med gode kontakter og dealer vi kun kan drømme om. Crna har vist kortene men det er stille i skogen, dog har vi noen løse tråder å håpe på … utvikler det seg som i Trvx , hope not !

1 Like

De klargjør seg for neste trinn. Girer opp tempo, nye lokaler og labfasiliteter slik at de ser presentable ut, mer data og dokumentasjon. Det går rette veien. Når man ser prisnivået på AAV selskaper så sier det noe om hvor markedet er.

Det er bare innstille seg på nivået.

1 Like

Er jo nettopp dette som er gøy med caset! Markedsverdi på 65 millioner kroner, og transaksjoner på flere milliarder. Plutselig skjer det noe her som snur opp ned på ALT!

2 Likes