Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1 4

Blir vel påfyll av nye 4 mill. ila. kort tid.
Men virker som de har økt aktiviteten betydelig, så 4 mill. i måneden er vel neppe nok. Vanskelig å trekke en annen konklusjon, enn at de har en plan.

Tipper høsten kan by på mye spennende her :slight_smile:

Fortsatt god sommer til alle :beach_umbrella: :sun_with_face:

4 Likes

Eg fortsetter å kjøpe iallefall rundt 0.63

2 Likes

En må regne med ny utbetaling fra Atlas for det er slik selskapet finansieres.

Atlas finansieringen er det jeg vil kalle “behovsbegrensede” emisjoner - altså små emisjoner tilpasset den løpende driften måned for måned.

Alle slike selskaper i den fasen Circio er trenger tilførsel av kapital ved emisjoner. Det er ikke noe unikt med dette. Som regel hentes det i slike situasjoner inn større beløp via større investorer som krever rabatter og som fører til kraftige utvanninger for eksisterende aksjonærer.

I den fasen Circio er nå, med en “ferdig” og utviklet teknologi, hvor man nå er i testfase med kontrollere de gode resultatene av circVec har levert, videre kommer det supplerende resultater i andre samarbeidsprosjekter, og de er i fase for å ferdigstille et produkt for en bestemt behandling i en indikasjon, så er det min oppfatning at det klart er det beste for aksjonærene at emisjonene er begrenset til løpende behov.

Noen mener det vært ønskelig med høyere kurs, da hadde det blitt utstedt mindre aksjer og mindre utvanning, men uansett hadde det blitt utvanning og man hadde da også måttet kjøpe aksjer til høyere kurs for å beholde eierandel ,om man er opptatt av det og har anledning til å investere mer.

Men dagens situasjon, med slike behovsbegrensede emisjoner, sikrer i hvert fall at man ikke får en mulig unødvendig stor engangsutvanning. Og dette muligens kort tid før selskapet kan komme i posisjon for å bli selvfinansiert gjennom en avtale med en partner, som kjøper tilgang på teknologien eller blir partner på et ferdig medisinsk case.

Jeg mener dette er det mest aksjonærvennlige opplegget nå.

Selskapet greide i løpet av 2024 å reduseres kostnadene fra over 10 mill i måneden til ca 4 mill i år. ( ja dette vil nok øke litt på grunn av leie av nytt lab og noen nyansettelser men dette har de nok kontroll på og er neppe dramatiske, men nødvendige). Det er dette som finansieres med emisjonene og utrolig nok kan man fortsatt kjøpe aksjer omlag til aksjenes pålydende og en mcap på ca 65 mill.

Det har vært en økende interesse for aksjene de siste måneder så det burde være fortsatt mulig å begrense dette til “behovsbegrensede emisjoner”, salg av disse aksjene i markedet og uten gjeldsøkning av betydning for selskapet og uten økt eksponering for Atlas.

Det siste tror jeg er viktig for det vil sikre finansieringen fremover. Da tjener Atlas det de skal på sin finansieringsbistand (slik alle banker og finansinstitusjoner må) og det er ingen grunn for Atlas til ikke å være med å finansiere videre. Jeg tror finansieringssituasjonen for tiden er meget stabil.

Gode nyheter og ytterligere fremgang kommer forhåpentligvis fremover. Det er utsikter for det nå.

Da vil også interessen for aksjene øke.

4 Likes

Skjer mye i selskapet nå. Her får man inngang på drømme kurs når man ser seg tilbake om 1 år tenker jeg. Første avtale av signifikans med money up front tror jeg vi får før jul.

4 Likes

Etes og plukkes av atlas sine aksjer hver dag. Mulig tomt slutten av denne uken.

2 Likes

Det kommer nye, men det jeg ser på som positivt er at interessen tar seg noe opp på kjøpersiden. Folk skjønner at det nærmer seg noe, og at man må være i forkant for å få de raskeste prosentene.

5 Likes

Russiske

3 Likes

Dukket opp i dag , er dette noen nye?

5 Likes

Kan se ut til at kontoen har vært ut og inn siden i fjor høst men med små poster- største jeg så her på TI var 114.000 i begynnelsen av mars så de kan ha fulgt med på selskapet.

Men dette volumet ser ut til å være noe helt annet - ikke lett å vite hvem som står bak.

Så har vel Circio 2 prosjekter som pågår i England / London med 4Basebio og Entos, avd London, jfr. den siste artikkel som aol linket til hvor de henviste til gode resultatr med Entos.

1 Like

Det nærmer seg og kan fort bli noe veldig bra. Selskapet har bevist solid faglig fremgang og får stadig mer internasjonal oppmerksomhet. Personlig TROR jeg vi ser 60-70 kroner innen ett år fra nå. Så inntil da får jeg bare gjøre som gutta i Aerosmith og drømme videre🤩. Ønsker alle en riktig fin sommer videre🌞.

3 Likes

Hvis du går tilbake til 16/7 ser det ut som dette er en beholdning som er flyttet fra en konto hos BNP Paribas til Merril via New York Mellon. Uklart for meg hva man kan legge i det.

1 Like

Ja det kan virke som dette er “flyttet” i perioden fra 14/ 7 som du sier fra BNP Parisbas arbitrasje, deretter til New York og har i dag endt opp i Merill Lynch.

Interessant at de ikke har hentet penger fra Atlas enda (så får man håpe det ikke går troll i ord).

@Bianchi Mener å huske at Steven Tyler var 17 år når han skrev den der.
Imponerende band, og imponerende artist :smiley:

1 Like

Kommer nok snart :slight_smile:

Entos forskningen foregår i San Diego

1 Like

Ok stoler på deg - Entos har vel 3 destinasjoner, USA, Canada og England.

Denne fundingen kom i USA og kan nok være relevant for cirVec:

Entos to Develop Dystrophin Therapy for DMD with CureDuchenne

May 22, 2025|Press Releases

NEWPORT BEACH, Calif. and EDMONTON, AB, May 22, 2025 /PRNewswire/ – CureDuchenne Ventures announced an initial $1M investment in Entos Pharmaceuticals Inc (Entos), a biotech company that develops genetic medicines utilizing its non-viral, redosable Fusogenix PLV delivery platform. Entos will use this funding to create a muscle-targeting therapeutic to deliver full-length dystrophin for the treatment of Duchenne muscular dystrophy (DMD).

Fra en artikkel 19 May i The Pharma Navigator:

Merk : “muscular dystrofi”.

"Further to the announcement, Circio is currently working on the development of its own circVec-adeno-associated virus (AAV) gene therapy programs targeting muscular dystrophies and cardiomyopathies. "

Begge disse meldingene kom i samme uka i mai fra Circio og Entos.

1 Like

Og eg stoler på at E.W veit det🙂

5 Likes

2 Likes

Selskapet har jo oppgitt at de har samarbeid og prosjekt med flere selskap som de ikke oppgir navnet på. Noen som vet hvordan reglene er ang. offentliggjøring av data og resultat som man får. Plikter de å opplyse mardedet eller kan det holdes internt, selv om det er data som helt klart vil kunne påvirke kursen opp eller ned?

Ikke direkte nytt, aol la ut en annen artikkel, men artikkel også i The Pharma Navigator med litt annen vinkling.

7 Likes