Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1 4

Selskapet er fortsatt berre verdsatt til 65 millioner,håper på en god og spennende høst.Begynder vel med AAV resultater i August

3 Likes

Det er gjort et godt grunnarbeid de siste 6-8 mnd så det er absolutt grunn til å være nøktern optimist for den kommende høsten.

3 Likes

Tror Circio får en fin høst og førjulstid. Og så tror jeg på kurs 10kr+ i 2026.

3 Likes

3 Likes

Burde vel strengt tatt hentet penger nå fra Atlas

3 Likes

Etter vanlig turnus - ja - en jeg funderer på om de kan ha skaffet seg noen inntekter fra samarbeidsprosjektene og det kommer nok i såfall ikke frem før på presentasjonen 28. august.

Burde ikke det vært børsmeldt i så fall?
Det kan jo være feriemodus som påvirker, og ikke trekker så mye likviditeter.

Men absolutt en spennende tanke om de har fått inntekter fra et sted. DET vil i så fall være et paradigmeskifte.

2 Likes

Tror ikke man nødvendigvis trenger børsmelde inntekter fra “drift” om det ikke er noe ekstraordinært , dessuten om dette skjer i et konkret prosjekt så kan det vær “forretnings hemmeligheter” underlagt NDA og at man ikke ønsker å avdekke prosjekter i tidlig faser av hensyn til konkurrenter.

2 Likes

Det er det jeg stusser litt på. Men ikke utenkelig at du er inne på noe.
Slik jeg oppfattet tidligere melding, så ligger det jo inntekter knyttet til samarbeide med Entos, eller i alle fall en avtale som skisserer noen premisser og forretningsvilkår.
Denne er jo hemmelig.

Det er jo også verdt å minne seg på at det heller ikke har varslet spleis.

Det med spleisen er et av 3 grunnlagene som gjør at jeg er begynt å fundere:

1. mai artikkel i Pharma Navigator om Circio - eget prosjekt muscular dystrofi mm
  • Entos melding 22 mai om funding på 1 mill USD på CureDuchenne - muscular dystrofi

Spleisforslaget trukket tilbake 27. mai

Mulig at det bare er tilfeldigheter at dette kom i løpet av en uke - og de hentet funding 17 juni -

Det kan jo være andre prosjekter også som de kan ha fått i oppdrag fra en partner om å gjøre en konkret utreding/tilpasning på mot betaling. Småpenger fra en mulig partner å foreta en slik undersøkelse.

4 Likes

Ligger nok noe gjemt i avtalen der ja som kanskje kommer frem i lyset angående funding. Paradigme skifte hvis det viser seg være rett.

Absolutt gode poenger. 3, 5, eller 10 mill. er småpenger fra “de store”.

Noen tanker om farm out kan være aktuell? Eventuelt at td. Entos og Circio går sammen om felles selskap?

Man skal aldri si aldri i denne bransjen - men EDW er meget klar i sin tale i presentasjonen 28 mai - at dette er ikke teknologi som skal selges og så er man ferdig - forretningsmodellen er utlisensiering til flere partnere, meget bred anvendelse, og i tillegg kjøre et internt prosjekt eller flere.

Dere kan høre ham selv om dette på slutten - like før Q & A delen.

Men teknisk så er det jo mulig å utlisensiere deler til et felles selskap men det tror jeg bare vil være unødvendige formaliteter.

Verdt å huske at de trekker ved behov - så et avvik på 4 dager fra normalen trenger ikke bety spesielt mye.

Det dukket for øvrig opp en del artikler om Sarepta forrige uke. Det var dette selskapet som ble nevnt på sist (?) Webcast i forbindelse med dødsfall i DMD . Nå melder de dessverre at det har vært et tredje dødsfall, og dette tilfellet var i en fase 1 studie for “Limb girdle muscular dystrophy”

https://www.fiercebiotech.com/biotech/3rd-patient-dies-following-treatment-sarepta-gene-therapy-reports

Det meldes også at en av de større innen feltet, Sail Biomedicine, skal i gang med sin andre oppsigelse-runde i år. Denne gangen er det ikke mindre enn 1/3 som mister jobben.

https://www.fiercebiotech.com/biotech/flagship-pioneerings-sail-biomedicines-sends-staff-packing-second-time-year

1 Like

Mindre konkurenter

Det er riktig at Sarepta er det henvist til på side 8 i mai presentasjonen under DMD indikasjon.

(Duchennes muskeldystrofi (DMD) er en arvelig muskelsykdom som nesten utelukkende rammer gutter. Den skyldes en mutasjon i DMD-genet, som fører til mangel på dystrofin, et protein som er viktig for musklenes struktur og funksjon. Symptomene, som inkluderer muskelsvakhet og vansker med å bevege seg, debuterer vanligvis i barnealder og utvikler seg gradvis. Det finnes ingen kur mot DMD, men medisinsk behandling og støtte kan forbedre livskvaliteten og utsette sykdomsforløpet.)

Så vidt jeg kan se er Sarepta basert på AAV og mRNA teknologi og genmaterialet er stort så det - tror jeg - er vanskelig å få levert - dessuten er AAV teknologien bare en-dose og i Duchenne er man nok avhengig av repeterende behandling. Høy dose og høy toxicity (hos Sarepta døde de av lever svikt).

Biocentury: " Like two deaths associated with the company’s Duchenne muscular dystrophy gene therapy, Elevidys delandistrogene moxeparvovec, the most recent death was caused by acute liver toxicity, Sarepta Therapeutics Inc. (NASDAQ:SRPT) spokesperson Tracy Sorrentino told BioCentury".

Jeg tror nok denne feilingen i Sarepta var kjent blant Durchenne miljøet og det var grunnen til at støtten ble skiftet over til Entos i mai.

Fusogenix PLV plattformen i til Entos har en helt annen teknologi for å komme gjennom cellemebranen og kominert med circVec med lavere dose, mindre toxicity, langt uttrykk og større proteinproduksjon, så er nok dette prosjektet i en helt annen liga.

Men da tror jeg nok at Circio sitt muscel dystrofiprosjet “in house” går på en helt annen indikasjon hvor man mulig kan behandle med en engangsbehandling evt Entosteknologi. Hjerte sykdommer. stort marked.

Det er meldepliktig

For å kunne konkludere om noe er meldepliktig må man foreta en 2 delt vurdering:

1 “Vesentlig informasjon” må til det er en rettslig skjønnsmessig regel.

1. “Faktum” må man kjenne til - er den faktiske situasjonen slik at regelen kommer til anvendelse.

Har man ikke fullstendig informasjon om pkt 2 og rett forståelse av pkt. 1 så kan man ikke påstå noe som helst.

2 Likes