Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

Kan nok være greit og ha en fot inni selskapet , få retter og håpe på jackpot … igjen da :sweat_smile::+1:t2:

1 Like

Har Atlas gitt fra seg sin “Conversion Right” på utestående ?

1 Like

Nei desverre

1 Like

Har ikke fulgt med på lang tid, men da kan jo ikke selskapet annonsere slike ambisjoner om hva kapitalen skal brukes til ?

Jeg vil tro at mange tenker at hvis Atlas fortsatt er med så vil de fortsette å drepe kursen sålenge Circio ikke kommer opp med noen jackpot. Kanskje bedre å sitte på sidelinjen og vente på kr 1 og gå inn da enn å betale kr 2,50 nå?

Ingen vet jo hva fremtiden vil bringe, men jeg kan ikke helt se hva som kan snu kursutviklingen (unntatt gode resultater) når Atlas kan konvertere med rabatt og bare fortsette å selge.

Jeg håper at Circio får inn disse pengene og kan leve et år til. Synes de fortjener det, men jeg er usikker på om de får det til. Er det noen nedre grense for at emisjonen går i vasken eller vil de ta imot de pengene de får inn og se på andre alternativer for å få inn resten?

For dette selskapet så er jo historien ganske grei når det gjelder emi. Stay away, men selv ikke det hjelper jo :grinning:

Er du fortsatt med? Jeg har solgt meg ut for en stund siden. Orket ikke mer. Frister med et come back, men ikke i denne emisjonen dessverre. Kanskje ut på høsten om ikke løpet er kjørt.

Sitter i samme båsen. IOVaxis og manglende sikkerhet for oppgjør av opsjonen var den siste dråpen i begeret merket “extremely bad management”. At LG fortsatt har en rolle i selskapet er ubegripelig.

1 Like

Det er jo muligt Atlas ikke ønsker at dræbe kursen, når de selv står som garantister og i tillæg har konverteret 15 MNOK til aktier som del af emien.

Ikke helt så god en forretning at save grenen over, når man sidder på den. Atlas er godt klar over, hvilken situation de sidder i og lavere kurser som følge af deres risikostyringssalg vil medføre det modsatte - yderligere risiko.

Jeg tænker dynamikken ændres.

4 Likes

Hva har egentlig Atlas (og Management) å tape på at selskapet må pakke sammen ? Er jo omtrent ingen nedside dersom troen og potensialet i teknologien fortsatt er stor ? Har sikkert lest for mye om David Icke og hans like den siste tida, men altså hvorfor denne siste krampetrekninga på børs ?

EDW sier det jo selv. Bare selskapet var privat, da så…

Ja, det kan jo tenkes at de blir forsiktige med å selge til under kr 2,50? Atlas har vel ingen planer om å være noen langsiktig aksjonær og alle aksjer de sitter på skal vel på et eller annet tidspunkt selges hvis ikke de har endret strategi da?

Dette utspillet burde han ha holdt igjen til etter emisjonen slik at momentumet kunne ha bygd seg opp i et «ferdig» kapitalisert selskap.

Å slenge det ut før når magneten uansett justerer ned kursen til emi var lite strategisk. Der brant han av mye godt krutt.

Det sagt så skal jeg selv gi caset en fornyet sjanse i emi og tar mitt siste lodd. Om det blir 20-gangen, 5-gangen eller 0-gangen får tidene vise.

cRNA er nok hot og de BØR kunne lykkes her.

2 Likes

Nedsiden er vel alltid 100%

Hadde selskapet vært nær et stort gjennombrudd, ville vel ikke Atlas fortsatt vært en realitet.

Lykke til :crossed_fingers:t3:

Det er en nedside for alle aksjonærene i selskapet med unntak av Atlas som også er selskapets absolutt største kreditor ved et oppbud etter at OY, BF og ONCOS er skrellet av løken. For hvem kan plukke opp smulene (aksjene i AB som også sitter på IP) fra et vrak som kan ha en stor og uforløst oppside ? Atlas er en av mange utstikkere fra et nettverk med tilgang til enormt mye kapital. Så det er mye jeg sliter med når det gjelder Atlas, formålet med avtalen (som långiver), og hvorfor selskapet har endt opp i denne situasjonen. Men såra og vonbroten så kan man tenke så mye rart.

1 Like

De har en sjanse nå de neste 6-12 mnd på å få i land en større avtale med en partner. Som ville gått på å selge teknologien i sin helhet eller et større samarbeid med upfront og milestone payments. Det er tre steder hovedsakelig slike selskaper får til sånne avtaler. Preklinisk, hvor de er nå, etter fase 2 når de skal starte på fase 3,eller når medisinen har fått markedsgodkjenning. Så enten nå neste 6-12 mnd, eller om 5-6 år. Nå satser de på det første. Får de til det er caset rimelig nice. De har nå pengene til å prøve, så er spørsmålet egentlig bare om man vil være med eller ikke. Jeg er med litt tvilende, men liker det jeg leser om versjon 2.2.

1 Like

Atlas Holdings for CIRCIO

1 Like

Circio Holding ASA - Minutes from the annual general meeting 2024 and approval of Rights Issue

1 Like

Circio Holding ASA - Ex. subscription rights today

Egentlig ganske fin gearing via disse rettene, siden man fikk dem nesten gratis så skaper de 3x oppsidepotensiale fra 2,5kr og 1x nedside i det korte bildet. Siden man har ca. 2 retter per aksje som får verdi over 2,5kr/aksje.

2 Likes

Circio Holding ASA - Commencement for the subscription period for the rights issue