Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

Han er vice president og Head of Research, men ble vel ikke ansatt før januar 2023?

1 Like

Men han burde i så fall være med i den første tabellen over om “target bonus 2023” ?

1 Like

Mulig, men kanskje det krever en viss opparbeidelses-periode, type slik det er for feriepenger?

Opsjoner gjelder jo gjerne fra man signerer for en stilling, men det viktigste er nok å ha mest mulig å tilby :laughing:

(dette er 100 % ukvalifisert synsing herfra!)

1 Like

Han ble engasjert allerede medio 2021 om jeg husker rett, og hadde kanskje forpliktelser ovenfor Uni i Aarhus som har løpt parallelt med konsulentarbeide for T/C frem til en nylig dato. Men som sagt, så trodde jeg at han ble ansatt allerede 1/1/2022. Derfor jeg stusser over at han ikke er nevnt når det gjelder lønn og bonus i 2022/2023.

1 Like

Kan det være at han har en royalty / kick back på fremtidige inntekter fra cRNA eller er patentet 100 % eid av Circio med no strings attached?

1 Like

Godt poeng. Kan være at han er knyttet opp til IP på et eller annet vis.

1 Like

Styret/ledelse i T/C er nok villige å strekke seg langt for at han blir i selskapet. Hans vilkår er nok allerede bestemt og det er ikke noe aksjonærene skal stemme over. Det kommer nok en børsmelding om meldepliktig informasjon i hans avtale når tiden er inne.

Å hevde at ingen er uerstattelige tror jeg blir vanskelig å forsvare når det gjelder Dr T.Hansen med flere.

1 Like

Han er nok ansatt i det svenske selskapet

3 Likes

Nei, det tror jeg ingen er pt. Ref f.eks Ola Melin. Uansett Årsrapporten skal gjøre rede for konsernets virksomhet.

Eller kanskje du har rett ?

Skjermbilde 2023-05-01 kl. 15.21.27

1 Like

90 % måloppnåelse i 2022 :exploding_head: Er vel ikke akkurat representativt for hvordan aksjonærene har opplevd året. Solgte meg ut i forbindelse med Atlas transaksjonen, men dette er virkelig helt på viddene :rage:

6 Likes

Med eller uten utsettelse av Melanom og EK som forsvant som dugg for solen ? We will never know.

1 Like

Erik DW og Thomas H er det nok ikke mye å bemerke til når det gjelder total lønn. De skal selvfølgelig også ha rause opsjoner.

Det er disse ukontrollerbare fullmaktene på10% som vokser med kapital utvidelsene som er hovedsaken. Samt måten styret honoreres på på disse lave kursene. Det er mange flere en de 2 overnevnte herrene som ønsker å få fingrene ned i “opsjon - honningkrukken” og de fleste inkl hele styret kan nok fint erstattes, kanskje med et par unntak - Lone O.

Det bør ikke være aktuelt å gi fullmakt på 10% av selskapets verdi til internfordeling av opsjoner uten eierkontroll og det må det stemmes i mot.

1 Like

«Bonusen defineres ut ifra styrets vurdering av «corporate objectives» som er en liste med skrifltige mål som fastsettes i starten av hvert år».

Det er ikke bare å forsyne seg av honningkrukka … det stilles krav.

Det er dette styret ønsker fullmakt til å kunne honorere de som oppfyller disse kravene.
Bonusens størrelse er sikkert ikke tilfeldig valgt.

Jeg foretrekker at flest mulig oppnår sine mål og bonus utbetales. Alternativet er neppe bra hverken for selskapet eller aksjonærene.

Dagens styre er valgt av aksjonærene. Dersom du ønsker en utskifting bør du ta kontakt med selskapet.

Det stilles krav altså? Wiklund mottok 1mill i bonus i 22 :sweat_smile:

4 Likes

Da har jeg stemt mot forslaget deres🙂

1 Like

Det verste som kan skje nå er at selskapet mister nøkkelpersonell og/eller at det blir forsinkelser med cRNA. Det er viktig at selskapet nå får arbeidsro og få sikret nødvendige patenter/grunnlag for evt. avtale. Om det er disse bonusene dom skal til for at EW og TH skal fortsette, så er selskapet ikke i posisjon til å erstatte de sånn uten videre. Gi dem mulighet for bonus og arbeidsro i noen måneder. Lykkes de, så kan dette bli stort. Det er nå det gjelder, så får det briste eller bære. Svaret har vi innen 12 mnd.

4 Likes

Selvskadinga i styrerommet hjelper ikke på kursen akkurat.

Ser ut som vi ikke kan slutte å tippe euro jackpot med det første

Hvorfor tjener Victor Levitsky, Chief Scientific Officer 500k, mens resten har gode lønninger? Altså, det er kassa på Kiwi-lønn…

Han jobber bare deltid. Er blitt uttalt at fulltidsansettelse av Victor ville medført en betydelig høyere kostnad.

3 Likes