Jeg er enig i det du skriver, men det er ikke rett tidspunkt. NÄ er vi bundet til masten av EW og TH og fÄr stÄ i stormen og krysse fingrene for at vi kommer oss gjennom den.
Feil det haster Ä fÄ ordnet disse forholdene om man vil ha inn investorer og fÄ kursstigning. Men det er kanskje ikke sÄ viktig?
Bliver spÊndende at se hvad selskabet viser til pÄ posteren vedr. ASGCT. Markedet trÊkker pÄ skuldrende af dagens melding og jeg tipper den negative stemning her pÄ trÄden har efterladt mange aktionÊrer ganske metaltrÊtte.
Jeg savner andre emner end aflĂžnning
HOHOHOHO!
Her hÄper jeg inderlig jeg tar feil, men dette er sakset fra bÞrsmeldingen som nettopp kom:
Stemmer det jeg tror at stemmene som pr nÄ er sendt inn pÄ disse to punktene blir fjernet?!
Nei, det betyr at dersom du har stemt pÄ punkt 11 og 14 i forhÄndstemningen, men de var nummerert annerledes, sÄ vil forhÄndsstemmene endres til Ä gjelde punktet du opprinnelige stemte for.
Med andre ord; dette pÄvirker ikke forhÄndsstemmingen, kun de som ennÄ ikke har stemt, enten online eller direkte pÄ EOGF.
The voting reflected in the advanced votes and the proxies already will be adjusted to the corrected numbering (i.e., votes relating to items 11 and 14 in the original proxy forms will be disregarded)
problemet her er vel at âwill be adjusted to the corrected numberingâ ikke overlapper helt med âwill be disregardedâ, selv om de skriver âi. e.â i mellom. âAdjustedâ vil ikke si âdisregardedââŠ
Tror ikke de vet hva âi.eâ betyr nei Er faen sĂ„ lummert selvom dette er en typo. Det er jo ganske typisk at det er disse to punktene som skal flyttes og gjĂžres noe med
Ja nettopp, âi.e.â betyr âid estâ, eller pĂ„ norsk: âdet vil siâ. Men âadjustedâ vil jo ikke si âdisregardedâ. Er det noen med litt clout som vil sende dem en mail og spĂžrre?
Do2Do du mÄ utarbeide korrigert stemmeskjema Ä legge ut slik at aksjonÊrer som ikke har stemt ikke misforstÄr.
Noen tall fra Ă„rsrapporten med vedlegg.
NĂ„r det gjelder lĂžnn og kompensasjon til ledelsen er det fĂžrt opp med Fixed fee kr. 11.330* i 2022 mot kr. 14.455â i 2021
De totale tallene inkl bonuser var i 2022 kr. 15.691â og i 2021 kr. 18.415â.
Er tallene sammenlignbare er det bra at kostnadene med ledelsen har gÄtt ikke ubetydelig ned.
Det er uklart om det nÄ ligger egne kostnader feks i datterselskapet i Sverige.
Ledelsens lÞnn og bonuser samlet virker sÄledes Ä vÊre akseptable og jeg synes den ballen kan legges dÞd.
Da stÄr det verre til med opsjonsutdelingen i 2022.
Det ble utdelt i alt 4.555.000 opsjoner i 2022 mot 2.225.000 opsjoner i 2021. Jeg er usikker pÄ om ca 500.000 RSU er (til styret+) skal legges til.
InnlĂžsningskursen er i snitt kr. 1,20 pr. aksje mot kr. 4,59 i 2021.
I prosent av aksjekapitalen ble det sÄledes i 2022 utdelt opsjoner som tilsvarer ca 2,4% av hele aksjekapitalen mot tilsvarende 1,18% i 2021.
Dette hĂžrer ikke hjemme noe sted.
I Ultimovacs ble det i 2022 utdelt 160.000 opsjoner til strikepris 128,61 og det utgjorde bare 0,47% av aksjekapitalen, jfr. egen bĂžrsmelding 21. april.
Dette er de formelt ansvarlige for kompensasjonsordningen i 2022:
o Recommendation on corporate objectives for 2023
Thomas Falck, Robert Burns, and Damian Marron
Targovax Compensation Committee, 13 April 2023
For min del ser jeg ingen grunn til ikke Ä fastholde de avgitte forhÄndsstemmer - 2,4 % er en ikke ubetydelig utvanning av eiernes/aksjonÊrenes verdier og dette mener jeg aksjonÊrene bÞr reagere pÄ ved stemmegivningen pÄ generalforsamlingen.
For meg ser det ut til at ved slik kraftig Þkning i antall opsjoner sÄ forsÞker man Ä redusere den gjennomsnittlige strikepris pÄ alle opsjoner, fordi de tidligere Ärs utdelte opsjoner har betydelig hÞyere innlÞsningskurs.
Estimated study completion date May 1st 2035. Kan det stemme da ? PĂ„ tide Ă„ skyve pokerpengene over til nettopp det - poker - eller Euro Jackpot.
Oppdatert skjema i VPS - jeg endret den opprinnelige posten - og kanskje greit Ä vite at jeg ikke mÄtte gjÞre stemmeendringer. Nummerserien ble rettet mens stemmegivningen ble beholdt.
Dette tidspunkt er bare et estimat der siger noget om, hvor lĂŠnge selskabet forventer at fĂžlge studiet; det er ofte flere Ă„r senere end primary completion date, der i dette tilfĂŠlde er estimeret til 2027 (men, eftersom studiet allerede Ă©r kĂžrende, vil der selvsagt komme data langt tidligere).
TG01/Kansas har tilsvarende desember 2025. SĂ„ hva er forskjellen ?
Blir ikkje volum Ä trade pÄ 0 aksjer omsatt i dag
Henter 25 X (T/C MCAP). Det finnes penger der potensialet er stort.
T/C mÄ (eller er i ferd med ?) utvikle en teknologi som er egnet for bruk av non-virale vektorer
BÄde selskapet og folk her inne viser stadig til inngÄtte avtaler. Det har vÊrt gjennomgÄende bÄde for TG, Oncos og nÄ cRNA. Det hjelper lite hva andre fÄr til nÄr interessen for Targovax er fravÊrende. Endring av navn og strategi et siste forsÞk pÄ Ä skape interesse for selskapet. Krysser fingrene
Man skal vÊre forsiktig med Ä undervurdere den faglige kvaliteten pÄ de prosjektene som pÄgÄr i Circio. TG01 i Kansas UCC kan bli et stort gjennombrudd i svÊrt vanskelige kreftformer og cRNA teknologien har potensiale for partner avtaler som kan mangedobbel kursen.
Men det kan ta noe tid sÄ den som tror pÄ kortsiktig kursfest tar mest sannsynlig feil. Her bÞr man nok vÊre en stayer.
Det aksjonĂŠrene burde bry seg om kortsiktig er Ă„ engasjere seg, bli representert i styret og sikre innflytelse over drift, bonuser og opsjoner mv.
NÄvÊrende styre bÞr ikke fÄ fullmakt lengre til Ä dele ut opsjoner. Forslaget bÞr stemmes ned, den alternative behandlingen av dette er at da mÄ utdeling av opsjoner legges fram pÄ generalforsamling som egen sak til avstemming. Ingen er i mot opsjoner til de som fortjener det. Men det er aksjonÊrene som bestemmer og hvordan de stemmer nÄ blir avgjÞrende for fortsettelsen.
en kurs pÄ strax 50Þre hjelper d lite for folket som kjÞpte aksje pÄ 10-25 kr,med denne ledelsen ser jeg lite hÄp for dette selskapet,bare hausing som gjelder.