Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CombiGene AB (COMBI)🇸🇪

Jeg satt å vurderte denne i dag men den løp fra meg. Når den så drar tilbake så mye av oppgangen så synes jeg det er rart @holmes . Var det bare en random oversolgt rally? Slik jeg ser det er den fremdeles i den nedadgående trendkanalen. Setter alarmen opp på brudd.

2 Likes

Man skal bare kjøpe om man tror meldingen har stor fundamental verdi - dvs ser ikke bare på TA her. Er også en beskjeden posisjon siden risiko tross alt er høy.

En storeier lempet ut mye aksjer på veien opp og det legger litt demper på kursen siden småsparere fikk ta unna alt dette.

4 Likes
7 Likes

Denne er bare å HODLe.

3 Likes

Er du klar @h3nk1

riktkurs 40!

2 Likes

Jeg kjøpte for tidlig på 16, så sitter på til 30-35 et sted. Ganske absurd at man kunne lastet på 13 om man hadde ledig kapital.

3 Likes

Kjøpte mine med snitt 13,99, men bare 4500 aksjer

3 Likes

Ser de bruker diskonteringsrente på 8,8% som er lavt.
De har også økt LOA til 20% i base case. Noe som må sies å være høyt for preklinisk asset. Mulig at valideringen til BP er tilstrekkelig for å kunne gjøre dette.

Uansett lav nedside i caset gitt milestone payments som nok kommer fremover på klinisk fremgang.

1 Like

Man kan regne på dette caset på mange måter. Som du påpeker er LOA satt relativt høyt gitt at det er preklinisk, samtidig er ikke milestones regnet med overhode.

Her er et alternativt oppsett, som jeg satt opp før analysen ble frigjort. Kommer omtrent til samme verdi. Diskonteringsrente på 13% er brukt her, noe som iallfall ikke er for lavt gitt lavrenteregime.

På royalty er den forrige analysen til Analysguiden lagt til grunn, der var LOA satt til 15%, som jeg mener er rimelig, iallfall nå, etter avtale som gir en ganske unik validering fra big pharma i tidlig fase

Screenshot 2021-10-21 09.08.52

4 Likes

Tar du hensyn til årlige kostnader på ca 30-40 mill NOK?

Får ca 21 kr selv i en NVP. Usikkerheten er jo stor med tanke på når og hvordan milepæler utbetales. En stor andel av det ser ut til å være etter approval, og da knyttet mot salgsmål(?)

Riktig verdi ligger vel kanskje et sted mellom 20 og 40 kr :slight_smile:

Tok litt mer på duppen :sweat_smile:

1 Like

Synes svenskene er utypisk konservative hittil hva gjelder CombiGene. Stor kasse og BP-avtale skulle man tro fikk dem til å prise inn litt ambisjoner og håp.

4 Likes

Kjemper seg ut av den langsiktige fallende trenden. Ingenting å si på volumet i hvert fall. Månedsstenging over trendtraket vil være positivt.

1 Like

Tungt når «eksperten(e)» mener at fair prising er ~10 kroner. Enkelte i den crowden er garantert inne med trades (og/eller short).

Om noen har en Twitter, så må de gjerne ta diskusjonen.

2 Likes

21 kroner er svært konservativt vil jeg si, hvordan kom du fram til det? Man kan velge å være overkonservativ på alle parametre, men det blir litt for forsiktig spør du meg. Man kan jo velge å se sånn på det:

En fullfinansiert tidligfase biotek som er validert av big pharma. Vokser ikke akkurat på trær. Kanskje av særlig verdi for oss norsk biotekinvestorer som har måttet tåle mang en emisjon rett i trynet etter gode nyheter (ingen ticker nevnt, ingen glemt). Alt dette til kun, hold dere fast, enterprise value på 120 mNOK.

Edit: Investeringsråd er noe som man skal være forsiktig med, så tar bort det som kan oppfatter som en kjøpsanbefaling

En meget komfortabel posisjon å sitte med framover. Biotekkens sov i ro aksje.

7 Likes

Det faller jo virkelig på sin egen urimelighet. Cash er 8,- per aksje. Så absolutt ingen verdi overhodet tillegges pipeline, milestones, royalties og validering. Men en sånn tilnæring burde alle de norske biotekkene vært priset til cash posisjon også.

8 Likes

Jeg er helt enig. Men verdt å merke seg at enkelte ønsker å skape inntrykk av noe annet.

3 Likes

Spennende case. Ser på dette som en aksje som kan gå flere hundre prosent når derisk kommer i form av steg videre i det prekliniske løpet. Det er selvfølgelig risk her. Men såvidt jeg forstår ventes det innen rimelig tid.

  • Tox og biodistribusjon godkjent
  • GMP-produksjon godkjent
  • Søknad om IND (Tillatelse til å gjøre kliniske studier)
  • Godkjent IND av legemiddelmyndigheter.

Jeg tror dere sitter på en bombe, men det er litt vanskelig å vite når den går av.

7 Likes

Rent fysisk høres det lite forlokkende ut, men det økonomiske her er svært interessant. :stuck_out_tongue:

Den betalte analysen hevder blockbusterpotensiale og har kursmål 40,- med diskonteringsrente på 8,8 % og LOA på 20 %.

Salgsstart i 2027.

3 Likes

Det er mange som klager på diskonteringsrenten, men er 8,8% så lavt i dag da? Jeg er veldig fornøyd om jeg får 8,8% avkastning på kapitalen min der vi er i dag. Så skal man huske på at det er årlig avkastning på 8,8% fra 40 KRONER. Så du kan regne deg fremover: 40 kroner nå, blir 61 kroner om 5 år.

2 Likes