Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CombiGene AB (COMBI)🇸🇪

Forstår ikke helt hvordan Goldman Sachs kunne selge såpass idag :thinking:

Screenshot 2021-10-12 at 19.37.35

Ser nå at din aksjonærliste ikke er helt dagsfersk.

1 Like

Denne er litt nyere

Er Goldman Sachs salget i dag shorting?
Leste litt på forum nå, virker som det var en garantist i emisjonen.

1 Like

Ser du når de solgte i dag, kursen varierte vel fra 11,8 til 17,3.

Jeg husker fra emi i mars/april, at “PCI-spesialinvestoren” Nyenburgh, tok en betydelig del. Hvor er de aksjonærlista?

Edit: rettet link.

Fra DI-saken i dag tidlig

Bolagets största ägare är sedan en nyemission i fjol holländska hälsoinvesteraren Nyenburgh Holding som ägde 9,4 procent av aktierna per den 7 juni i år enligt ägardatatjänsten Holdings.

1 Like

Ser ikke snitt, men om du er veldig nysgjerrig ligger loggen her

1 Like

Denne passer vel inn her:

2 Likes
2 Likes

https://sparktx.com/press_releases/spark-therapeutics-and-combigene-enter-into-exclusive-global-licensing-agreement-for-gene-therapy-candidate-cg01/

2 Likes

Det kjøres hardt her nå med 4 små forsøk. Er av den oppfatningen at markedet ikke helt forstår «ingrediensene» i denne lisensen noe som gjør oss allerede inne en bjørnetjeneste når markedet tar inn over seg alvoret :dart:

Jeg kan på ingen måte se at mcap på ~300 millioner SEK gir mening etter denne avtalen. De har ~80 mnok på bok, og får ~80 mnok upfront. Så mcap = ~150 millioner + cash.

Avtalen er med Roche og potensielt verdt 3+ mrd. Roche tar til og med utviklingsutgifter.

Er det noe jeg ikke ser?

Du ser nok det samme som oss andre her inne, mens markedet for nå bare ser skogen for trærne.

Alltid litt skummelt når man ser “mer” enn markedet, men akkurat her synes jeg det er vanskelig å se at prisingen henger på greip.

1 Like

Markedet kan være irrasjonelt iblant. Nanov var vel priset til kun cash en stund back in the days

Det som legger en demper på kursen er at storaksjonær fra siste emi har solgt nesten en million aksjer.

Hvem er dette, og hvor mange aksjer er det igjen? Omsatt 30+ millioner aksjer siden i går…

Nærmer seg vel tomt

2 Likes

De har jo kjøpt i dag da.

1 Like

Ok du har et poeng, men hvem står bak det store nedsalget fra goldman sachs? De forum innleggene jeg leste hevdet at det var fra en garantist i siste emisjon. De har solgt litt under 1m aksjer totalt i går og i dag

Ja, helt klart de som har dratt retningen sørover i går og i dag. Men de ga seg vel omtrent midt på dagen i dag, tror jeg. Aner ikke hvem som står bak.

1 Like

Kan vel komme en oppdatering her typ når som helst

2 Likes

Det må da bli flere som også kommenterer avtalen. Jeg har ikke funnet noe som endrer på:

Ja, de er ikke i klinikk. Nei, det er ikke sikkert at det kommer dit.

Men, det er mer sannsynlig enn ikke, og om ikke denne typen avtaler prises høyere i markedet er det ingen grunn til å investere i biotek. De har sågar flere ting i pipe og uttalt strategi å etablere flere samarbeid med pharma.

3 Likes