Hei alle. Tenkte å komme med mitt første forum bidrag siden jeg ble innsider i dag.
Har fulgt forumet og Funcom siden starten og tenkte å dele noen tanker angående prising.
Da CE ikke vil ha løpende inntekter fra ptp eller noen foreløpig annonsert inngame store å snakke om tror jeg det er lurt å ikke være for tilbakeholden angående prisingen av selve spillet. (den feilen er blitt gjort før)
Folk betaler gjerne rundt 340kr/39 $ for et spill (standard grunnpakke) i dagens verden med tanke på tid man gjerne legger inn i denne typen spill. (Det er også en liten psykologisk bit hvor man generelt gjerne blir litt mer glad i ting man betaler mer for. Lettere å legge fra seg et spill man har kjøpt på salg for 2 $ enn noe man har kjøpt for 39 $. Og glede sprer seg)
Selger de 1 million spill (et mål man bør ha innen feb/mars 2018 blir også inntekten vesentlig større og faren for en ny krise emisjon mindre.
Så satser på 39 $ da jeg er sikker på at spillerne som kunne tenke seg å kjøpe det de første månedene uansett vil slå til. Funcom trenger kunne vise til en inntekt raskt.
For at Funcom skal forsvare en så lav pris som 29 $ mot 39$ forventes det at det skal miste mer enn1 av 3 mulige kjøpere med den høyeste kursen. At de skulle miste mer enn 1/3 på grunn av 10 $ er ikke sannsynlig.
Men er redd for at Funcom ikke vil tørre å sette en normal høy pris og heller satse på billigsalg (jamfør krise emi) .
Dette ble jammen et langt første innlegg