Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles salgsmodell- og pris-spekulering (FUNCOM)

Det er ikke relevant, CE vil være av en helt annen dimensjon.

Hva tror du aksjekursen til Funcom står i 30.01.17?

[poll type=number min=1 max=12 step=1][/poll]

(Edit: fikk ikke til å lage desimaler i pollen, men svar den kursen du tror er nærmest :slight_smile: )

Da ble gjennomsnittet 2.74. Litt over en krone opp :blush:

3 Likes

Venter stor oppgang i interessen for Conan Exiles hos de som faktisk skal kjøpe spillet. Fint at børsen er positiv, men har fortsatt ikke hørt om spillet fra noen andre enn personer på aksjeforumer. Håper salgstallene kommer allikevel.

4 Likes

Godt poeng @Martins Alle aksjonærer er superpositive, men hva med de som skal spille dette? :wink:

Jeg tipper fremdeles en inngang på 100-150kr. En eller annen form for basic utgave.

1 Like

Dette er langt under det selskapet selv har gitt signaler om. De ønsker å sitte igjen med netto ca 20 usd, netto er altså høyere enn din bruttopris. 30-35 dollar bør det koste

1 Like

Eneste grunn til å ta så små summer forspillet må være hvis de skulle selge biome for biome, ala hver biome som en expansion pack,noe de har sagt de ikke skal.

Tror på en pris på ca 30$ på pc versjonen som fornuftig for å få til storsalg her, og 40$ på Xbox og ved full release 60$ på Ps4 og noe høyere på pc og xbox. Snittet bør ligge godt over 40$ før rabatt.

Spørsmålet er hvor mye vi skal legge i at de må ha 20$ netto, kanskje de gjør.det lurt i å ha markedets rimeligste pris? Både for å. Skape. Goodwill og øke omsetning? De har garantert fått nok tilbakemeldinger på hva det.bør koste, og hvis de klarer å lage ett spill som er best i sjangeren, og i tillegg klarer å hindre cheaters og ødelegge det så kan de kanskje ta seg noen dollar mer enn de konkurrerende.

De har snakket om dreamworld backend, vil den være på å gjøre det vanskeligere for cheaters?

Trodde en måtte vente til full release for PS? Eller husker/oppfatta jeg feil?

Ca 12 - 18 dollar brutto hvis jeg regner om, tror du seriøst på det? The Park koster 13 dollar.

Mitt håp er at vi kan diskutere i dollar så slipper vi å regne om hele tiden, og USA er ventet å være det største markedet, selskapet rapporterer i dollar og guider/kommuniserer selv i dollar.

10 Likes

Jeg spiller bare PS4 og $60 for et spill som CE på PS4 var da i overkant mye? Det er jo samme pris som GTAV, Fifa17 og Call Of Duty?

1 Like

30dollar er helt på høyde med konkurrentene, er det dumt å ta mer?

Jeg betaler gjerne 500kr for en god middag, men jeg blir like mett av en pasta bolognese. Er Conan Exiles mye bedre som en god biff en konkurrentene, eller vil spillerne se på menyen at det bare er en vanlig middag og avstå fordi det er retter som er rimeligere og også gode som pastaen? Kanskje lurt å kjøre markedspris uavhengig av kvalitet på pc for å skape blest frem mot xbox til våren og Ps4 neste år?

Ja og? Ett spill ala. Skyrim, men større map. Er det dyrt med. 499(55-60$) Ekke det vettu

Kjenner ikke til Skyrim annet enn at det har solgt veldig bra. Men hvis du ser på PS store så er det high end spill med masse markedsføring / branding som ligger i den prisklassen. Spill som har en built inn audience som nærmest oppdaterer spillet årlig. Type Fifa og CoD.

Er Conan i samme klasse som disse? Jeg tror ikke det, og mener Funcom heller bør satse på volum og lavere pris fremfor høy pris.

1 Like

Dette er vel snakk om pakke pris, grunn spill + 1 dlc for 50 dollar ved full lansering, de som allerede har spillet fra EA kan kjøpe bare dlc for 20

2 Likes

Husk at Steam rabatter gir økt synlighet.

Ja jeg tror virkelig på at Funcom vil ha en basic versjon av Conan Exiles til et sted mellom $10-$20. Det ville overrasket markedet og er lite penger for folk, så veldig mange vil kjøpe. Så vil de nok ha en pakke eller to til over dette som gir deg mer av spillet, mer ting, utstyr eller abilities/ferdigheter in game.

Ut fra det jeg har fått med meg av info så tror jeg de vil de ha to versjoner, en “vanilla” som på Steam vil koste 29,99$ og en “collectors edition” e.l. som har med ekstra dill som soundtrack, conan-filmen, eller kanskje noe tegneseriegreier + noe random ingame stuff. Tipper de vil da 49,99$ for denne.

9 Likes

Jeg mistenker at Funcom ikke helt har bestemt seg heller, siden ingenting er kommunisert til markedet.

2 Likes

Tror du er spot on her jeg :slight_smile:

2 Likes

De har kommunisert at de jobber med noen avtaler som enda ikke er helt spikret i stein, når de er klar da kommer prisene :slight_smile:

De sa at prisene ikke kommer denne uken, så de bør komme på slutten av neste uke syntes jeg!

1 Like