Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles salgsmodell- og pris-spekulering (FUNCOM)

blir jo absurd spennande å følge salgstalla 31.
Lurer på om eg skal teste spillet også?

1 Like

Har de sagt noe om hvilke selskap som blir server hosts? Dette er jo litt viktig med tanke på ping osv. Dårlige servertilbydere har irritert livet av gamere siden tidenes morgen. La merke til at de sa at det var max 70 spillere pr. server på streamen på fredag. Tror det kan bli hardt for den vanlige mann i gata å hoste en dedicated server med 70 spillere samtidig fra gutteromspcn og på familiens internettlinje 24/7.
Er også litt spent på om de slipper eget server tools eller om det blir server commands fra ingame consoll.

Dette er ganske viktige spørsmål siden lagg og ustabile servere er en stor dødsårsak blant spill. Problemer her kan strupe spillets popularitet rimelig fort de første dagene.

Er også litt nysgjerrig på anti-cheat, siden det er første gangen Funcom ikke kjører bare ofisielle servere. Får de benytte seg av Valves eget VAC?

1 Like

De viste admin grensesnittet ingame i streamen

1 Like

Jeg håper for Guds skyld ikke de priser det så lavt. Man kaster bort veldig mye margin unødvendig tror jeg. Folk misser ofte dette, men gjennomsnittsalderen til en gamer er nord for 30 år. Dette er som regel kjøpere som ikke er sååååååå prissensitive. Jeg vil heller ha en høyere pris også kan man ha salg innimellom som får litt attention

2 Likes

Finnes det noen eksempel i klassen av drøyt overprisede spill som har gått til dunders på grunn av det? Da tenker eg kun på utsalgspris, si for eksempel om ce la seg ut for 50$ - 60$, hvor stor kjøpermasse ville blitt skremt av det?

“No Man Sky” var jo et meget hypet spill pre release, som kostet 60 euro på GOG.com og sikkert andre steder. Sjekket ikke hvor mye det solgte, men fikk et “så om så” ryktet etter hvert, da det manglet innhold for mange spillere. Trodde det skulle være det neste store for dem da.

Var nok større hype enn Exiles tror jeg…

Jeg kjøpte Alpha Release av Planet Coaster for $61 :smiley:

2 Likes

Det tror jeg vi kan kalle en dårlig deal. Eier det selv, men skuffet meg. Traff dårlig med basics. Som å bevege kamera.

Så ingen gode spill i samme klassen bortsett fra ark? Som ser en del dårligere ut fra mitt ståsted (veldig lite peiling men liker å leke med di lekene som funker da) ark funker sikkert, men ce ser ut som tre soleklare hits, survive build dominate… 2/3 så langt :slight_smile:

Rust har solgt mer en ark.

1 Like

http://store.steampowered.com/search/?tags=1662

1 Like

Aktuelt igjen nå som Funcom bekrefter at utviklingskostnaden er dekket?

4 Likes

Vi fant vel at netto inntekt er ca 16-18$, så det blir litt lavere enn dette var :slight_smile:

1 Like

Vet vi det da? Legg inn verdier de som vil, legger med fila. FC.xlsx (11.7 KB)

3 Likes

Sell on news? @Holmes

funcom som mest omsatt / topp 5 i flere dager? - ikke normalt.

Jeg venter på at hypen legger seg litt…

1 Like

Det er vel en stor forskjell på en hype og i dette tilfellet en reprising…?

1 Like

Nå skal det sies at @holmes og du har en helt forskjellig investeringsstrategi. @holmes er langsiktig og du er kortsiktig. Ikke rart dere er uenige. Begge kan fint lykkes !

1 Like

Reprisingen er jo ferdig nå. Funcom er repriset.

1 Like

Funcom er IKKE repriset, hvis man ser litt lengre enn nesa rekker. Innen utgang av sommeren har de solgt over 1.5 millioner spill, dette skal tas hensyn til før!

3 Likes

Selskapet er repriset, er derfor vi ikke får mer effekt av meldingen idag.