er de… det…?.. javel… Tenker du tar feil… salgstalla vil vise oss det framover…
De er repriset. oppgang fra 1 til 5 kroner tilsier jo det. Er vel derfor mange også har solgt her oppe.
Tull, aksjen holdes tilbake fordi det nettoselges store summer. FOF med 1 mill nettosalg, PAS med 1.2 millioner nettosalg!
Hvorfor tror du de selger idag?
Kanskje de ser at oppesiden er drastisk krympet?
Evilfreud er like kategorisk nå som da han i morges konkluderte at salgstall ikke kom før Q4. Og fem minutter etter kom meldingen.
Jeg baserte meg på Infoen fra funcom, at de valgte å melde var en positiv oppeside for alle.
Uansett, jeg tror jeg setter salgsmålet mitt til 10. Trenger realisering denne våren. Det bør være innen rekkevidde? Jeg har nevnt 20 basert på Orion, men det kan ta tid.
Hmm, spenstig å komme med. Skal tenke litt på det, fordi det går helt mot min forståelse av aksjen. Greit med syn fra forskjellige vinkler. Hvor tror du aksjen skal videre ved meldinger om forskjellige antall salg framover? Tror du Q4 får en negativ effekt som utveier trenden i salgstallene? Hva tror du framtiden blir for spillet?
Hva mener du ? Flere her har jo sendt mailer og meldinger til funcom ( flere av dem er postet her på forumet). Og svarene fra funcom er jo at de ikke kommer til å melde tal.
Angående fremtiden til spillet så kan du se på grafene jeg og @irathi poster. De er vår matematiske spådom basert på salgstall til lignende spill og salg av Conan.
Klart den har krympet, alle oppsider i alle aksjer krymper når kursen stiger.
Jeg fikk kjeft da jeg opererte med min positivitet til Funcom, få delte min optimiske, nå sier du aksjen er repriset, javel! Den er kanskje riktig priset til hva den har solgt nå. Så selger de 100k spill til ila de nmeste ukene, da skal den reprises igjen, osv osv.
Til slutt kommer det ett tidspunkt i 2017 hvor de har en nettoinntekt på 250-300millioner kroner, hva da? Er det dyrt med 5.30 da?
Om den selger 100k til neste uke. Tror den stiger 5x igjen?
Nei, det er ikke dyrt. Oppsiden er fremdeles 100% i min bok på 3-6 mnd. sikt.
Har jeg sagt det? Men at den stiger til 10 kroner hvis de selger 2 millioner i 2017, absolutt!
For meg virker det som om at markedet har priset inn salget til nå. Vi er +5% atm på en melding om 320.000 solgte ila 7 dager.
Dvs markedet har repriset aksjen allerede. Nå må vi se om takten holder seg for å kunne hype videre.
Når en aksje reprises stiger den ofte massivt, er jo det som er poenget mitt. Reprisingen er over, folk er enige om at funcom ikke går konk lengre og at de nå har et spill som funker. Skal aksjen videre opp, sansynligvis. 10kr kanskje tiden vil vise. Men ny reprising? tviler.
10kr vil også si 3,3 milliarder i mcap. evt 4milliarder om man regner med Jebsen. spørsmålet er hvor mange spill de må selge for å forsvare det.
Skjønner det ikke, modellen til deg og @Evilfreud viser at vi kommer til å selge minst 1 mill på PC ila. 1-2 mnd. Til slutt - ila. året, snakker vi to mill solgte. Dette er utenom XBOX. Jeg regner med XBOX vil selge MINST like mye, antagelivis mer (ref: ARK solgte 1 mill. på XBOX på 1 uke). Legg til at XBOX spill er dyrere, og du snakker om masse, masse penger. Monitas. Dineros. Kahoonas. Ching-ching and bling-bling!
Badabing-badabom!
MAX 1 mill. stor forskjell. Men Ark gikk inn i summersale på dag 11. Vi er usikre på hvordan CE slår inn sammenlignet med det volumet som kom da.
Det kan være CE overrasker igjen og salget fortsetter i godt tempo. At Funcom har kommet dit vi er i dag er nærmest et under. Og sikkert blod, svette og tårer.
Korrekt, bildet blir jo mer og mer nøyaktig for hver dag som går.
Når de leverer en suksess og nok ser at den nye formelen fungerer, så begynner det å gå opp for folk at de kan lage gode spill. Det er ikke flaks at de har kommet dit de har, jeg har vært positiv til Funcom siden LMO når de begynte skiftet. Det tar forbanna lang tid å snu ett skakkjørt firma som Funcom var, det har de klart. Nå bygger det seg opp ett helvetes momentum, såfremt de klarer å fikse spillets bugs og få det mer spillbart.
Når de har solgt 1,5-2 mill så kan de lage 2-3 nye Conan Exiles uten å hente en eneste krone, og man begynner å tenkte at de fortsetter å lage spill som selger mye - de har funnet måte å drive butikk på og de tjener penger på det de lager, de har en ledelse som kan, forstår seg på og legger til rette for god butikk.
Ser du hvordan spillene i sjangeren leverer etter flere år så har de kanskje solgt 5 millioner ila 2018 bare på CE.
Amerikanerne skal igang med noe nytt etter neste oppdatering av TSW.