@Irathi hvor mye må vi selge i år for forsvare dagens kurs på P/E 10 ifølge din model?
@holmes - han skrev det i chatten, at mcap på 1.9 (fully diluted) ga kurs på 5.80 og salg på underkant av 1 mill tror jeg det var? Og salg på 1.2 mill hvis vi ikke regner inntekter fra eksisterende spill. Correct me if I’m wrong @Irathi.
Vi må regne om, for vi regnet for lav kostnad. Vi hadde 250k som breakeven i den modellen, mens breakeven var 320k.
det var omtrent det ja @Nocturne
MAO - markedet priser inn en suksess allerede… dere vil ha en suksess x 2-3 for å få mer hype…
P/E 10 er da ganske lavt? Og 1 M solgte tror du det blir såpass lite på hele året hvis vi tar med XBox når det allerede er solgt over 320k kopier?
Dere kan trade Funcom på pre launch hype, men nå som de har en suksess på gang blir dere usikre. Flytt over til biotek forskningsselskaper og la ekte investorer komme inn.
Ja vi får se på aksjonærlisten hva de “ekte” investorene gjør…
Bra at noen er offensive her. Vi trenger begge vinklinger.
Har noen tenkt på forskjellen som steam viste på 280 000 solgte kl 01 i natt og 320 000 solgte som funcom gikk ut med 7 timer senere. De har vell ikke solgt 40 000 i løpet av disse natte timene. Hvis ikke bør forskjellen også tas med i utregningene da den vil balle på seg…
Steamspy ligger bak, det gjør den helt til salget flater ut.
Alle tallene man bruker er tatt ut på samme måte. Så korrigerer man CE tallene så blir det feil.
Er jo i hovedsak trenden man leter etter. ikke det nøyaktige tallet.
mente om man kunne ta med den forskjellen i modellen hvis den er konstant?
Det er den ikke, den varierer fra dag til dag. Avhengig av hvilken region ( usa, europa, afrika, asia) som kjøper mest den ene dagen vs hvilke profiler som telles av steamspy.
Modellen lagger, så hvis det er jevn stigning kan du ta dagsøkning ganger med 1.5-2.5 avhengig av tiden på døgnet i forhold til når web siden oppdateres
det gir jo en pekepinn da funcoms sine tall regner j med er riktige og steams skulle ifølge forskjellige være best å tyde etter en uke som er nå
Funcom må rapportere riktige tall, steamspy gir et estimat på salg og økning. Og siden man har steamspy tall daglig, er det greiest å bruke dem for “live” oppdatering.
Funcom er opp 6% i dag. Mesteparten av infoen var allerede tilgjengelig. Jeg har ihvertfall kjøpt meg inn for 1-2 års sikt, ettersom jeg tror det vil skje en post launch reprising. Får se hvordan det går.
Orion var bestillingsverk. 10 tror jeg ikke du ser i år.
Jeg har kursmål på 8 i løpet av året. Da med utvanning fra Jebsen og Exiles selger 1.5 - 2mill kopier. Kan jo hende hypen tar det høyere. Pluss at nye spill vil ha en faktor.
Lær meg litt her… Går ikkje reprisinga litt seint då? Eg meinar…Om vi ser stabile salgstall og ligg an til fleire millionar på PC + Xbox + PS4, så skal vi på sikt over 10 kroner.
Det eg tenker då er at; Ser ein gode og stabile xbox salg, så bør reprisinga skje lenge før PS4 og det “ferdige” spillet kjem ut? Ellers blir det jo for lett å tene penger?
Kursen er steget 5x , er det seint
Det er jo like bra som at etter kvar lansering har kursen krasja.
Om vi gløymer historikk og tenker 1-2 år fram?
Tanken min er at om vi “veit” at kurs på 7-8-9 kan forsvares, så vil ein kjøpe aksje. Om fleire tenker dette vil prisen bli pressa opp til den kursen. Men dette skal ikkje skje (ennå)?
Som sagt, skuler meg!
Det kan hende vi skal opp til 7-8-9 kr, men det er langt fra sikkert. For at den prisen skal kunne forsvares, så må jo Funcom levere flere spill som går i pluss enn CE, og de er på planleggingsstadiet pr dags dato. Kanskje.
Nå skal det jo sies at hvis du tror på Funcom 2.0, så vil de komme med nye spill hvor Funcom tjener bra med penger. Der er det slutt på dyre spill som koster mer enn de smaker.
Jeg satser jo på sistnevnte, men det er altfor tidlig å si noe sikkert.