Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles salgsmodell- og pris-spekulering (FUNCOM)

Bare så det er sagt så sa den samme mannen at beslutningen om å droppe microtransaksjonene ble tatt i august. Dette sa han da dette med $20 kom opp. Så det utelukker ikke $20 i det hele tatt nei.

2 Likes

Jeg tror også 20usd er et svært realistisk tall utifra ting jeg har sett å hørt.

2 Likes

Ah lol, nå leste jeg gjennom hele samtalen en gang til og ja, du har rett. Det er second hand info dog, ikke et dokument Funcom har sendt ut e.l.

2 Likes

Vet du om målet om 20 USD er brutto utbetalt fra Steam, eller netto etter Conan og Unreal Engine royalties?

Det er snakk netto, ikke brutto. Btw, så er det nå ganske klart at måten de har tenkt å klare det å upselle fra starten av. Det blir interessant å se om de klarer å få til det på en bra måte.

Så lenge de ikke kjører noe P2W opplegg på den biten, så tror jeg det har muligheten til å fungere, men hvor bra? Vanskelig å si spør du meg. :slight_smile:

1 Like

Hva skal de selge tror du?

De solgte soundtracket til AoC seperat? Kanskje en deal med annet Conan-relatert matriale? De har jo kontaktene, og eierene av Conan IP-en kan jo se noen interessante synergi-effekter.

1 Like

Som Mk1 sier, tror vi de går break even når de selger 500k som er målet? Maken til defensive holdning da… Hvis de selger spillet til 299,- hvor mye sitter de igjen etter dine beregninger @christian? se bort fra rabatt, i overkant av 15 dollar?

Npr de 500k solgte, tjener de fryktelig mye penger.

De fleste mener break even er 200-250k solgte første året.

1 Like

Kan være de håber på en stærk pre order kampagne med salg igennem deres egen hjemmeside, så skal de ikke betale afgift til valve.

Nei det mener jeg de ikke bør gjøre megetgod, fordi det vil potensielt ødelegge for listeplasseringen på Steam. Viktig att spillet kommer så høyt som mulig på listen og blir der så lenge som mulig. Det vil trigge flere kjøp. Deler de opp dette slik de har gjorde før tenker kanskje enkelte att, nei det er vel ikke så populært og lar være og kjøpe det. Høye listeplasseringer på Steam trigger kjøp voldsomt.

3 Likes

Mener det er sagt at spillet bare kan fåes gjennom steam / steam keys på PC
som h&s og TP

Hvis spillet sælger så dårligt at det ikke kan komme op på toplisten på steam fordi de sælger via egen hjemmeside, så er der nok andre problemer. Fordelen ved at sælge via eget site er at de kan lave pre orders, så der faktisk er nogen der har købt det når det åbner for early access. Så vidt jeg husker gjorde teamet bag the culling det samme. Om de så vælger at gøre det ved jeg ikke.

1 Like

Spillet kommer kun ut på steam, man kan nok kjøpe nøkler andre plasser, men det er forsatt steam nøkler. Og da skal det i teorien komme på steam sine lister.

1 Like

Ja men valve skal kun have betaling for de spil der sælges igennem steam. Så Funcom kan sælge steam Keys via eget site og undgå de 30% steam afgift.

Det kan de ikke :wink:

Valve står forsatt for nedlastning, patching går via valve servere og DRM som brukes er valve sin.

Valve tar sin cut uansett hvor nøkkelen er kjøpt :=)

1 Like

Hmm lurer på om dette ikke stemmer?

[quote]Full support for wherever your
game is sold.
Keep all of your users together no matter where or how they get your game. Steamworks has a host of features and services that support your retail product and any digital copies, wherever they are sold. It’s free. There is no per-copy activation charge or bandwidth fee.[/quote]

2 Likes

Hmmz, høres rart ut. Husk at CE også benytter seg av steam early access . ikke bare Steamworks DRM.

1 Like

Du var hurtigere, men jeg er også på min iPhone og sidder med ramen i den anden hånd :stuck_out_tongue:

1 Like

Hvis Funcom hadde reist med 50 % av salgene tror jeg att vi ville tenkt att dette kan vel ikke være så bra ett spill. Vi ville ikke fått info fra Funcom før tidligst neste q og da pakket inn i andre inntekter. Nei veldig bra att alt går via steam. Fint for oss også fordi vi hvet med ganske stor sikkerhet hvordan dette går bare etter en uke eller tre etter releas. Høye listeplaseringer som varer det er det vi må ha av CE. Vi må holde oss høyt oppe i flere mnd for å nå 5-600k da begynner det for alvor å lokte fugel.