Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles salgsmodell- og pris-spekulering (FUNCOM)

Topp 5 ser faktisk nokså lett ut. Jeg har spilt de fleste der og kommer garantert til å kose meg mer med CE enn hva jeg gjorde med the forrest for eksempel. Jeg forventer egentlig topp 5 om bare funcom kan stå inne for det de har sagt. Har de ikke kunnet det i det siste syns du?

å “guide” antall salg for CE er vanskelig

Kan noen lage en poll der de spør om antall salg vi tror på totalt på alle platformer i 2017 med rangering fra 100 000 - 10 000 000 :slight_smile:
Så tar vi den samme pollen igjen i romjula?

@pdx digg om du husker på det :slight_smile:

2 Likes

Målet deres for de to siste spillene har vært å få teamene oppe å gå på Unreal-enginen og å få til konsoll-release. Jo, jeg vil si de har kunnet stå for det. :smiley:

At de har lovet klasseledende melee combat - jeg vet ikke helt hva de legger i det, men hvis det betyr at man får kamp som er et par hakk bedre enn i AoC, så er nok mer enn halve jobben gjort med å skaffe seg den topp ti-plasseringen. Jeg er veldig nysgjerrig på hva de klarer å levere.

6 Likes

Du kan prøve selv :slight_smile: Det er ikke så vanskelig: Ny funksjonalitet: Slik lager du avstemninger

3 Likes

Synes det blir feil å tviholde på netto 11dollar som Holmes gjør, Funcom kan ta noe mer, og i posten til Holmes skriver de at man skal se på tilsvarende spill som feks ARK, og ta med i beregningen kvaliteten de ønsker å levere i EA. Jeg tolker det som at de klarer bli best og kan ta noe høyere pris. De beste kan ta seg betalt, la oss håpe de blir best. Mk1 sier ca 20 netto. Hvor ligger feilen, er holmes fasit feil, eller antar Funcom de kan ta 40 dollar spillet? Personlig synes jeg det er innafor så lenge kvaliteten er god og kan regnes som en slightly EA. Husk at holmes også er defensive av natur, ref egne uttalelser :+1::wink:

1 Like

Hvor mange spill selger Funcom av CE første 12 mnd på alle platformer de klarer å lansere på innen da?

• 100 000 - 399 999
  • 400 000 - 799 999
  • 800 000 - 1 199 999
  • 1 200 000 - 1 599 999
  • 1 600 000 - 1 999 999
  • 2 000 000 - 2 399 999
  • 2 400 000 - 2 799 999
  • 2 800 000 - 3 500 000
  • 3 500 001 - 5 000 000
  • 5 000 001 - 10 000 000
  • mer enn 10 000 001

0 stemmegivere

Jeg tviholder ikke på 11, jeg tror 13 nå om vi ser plattformene under ett i EA (Xbox + PC der PC selger dobbelt så mange kopier), men det kan bli mer ved full lansering. Det er også en del ukjente parametre, men dette er altså mitt base case (basert på empiri) - realiteten kan komme noe over og under, men jeg tror ikke på 20 dollar. Det estimatet var basert på 3 pakker som skulle selge opp mot 60 dollar, det tror jeg ikke på.

Jeg er defensiv i mine investeringer, men jeg er også optimistisk, pleier faktisk tippe litt for høyt.

2 Likes

Når tror du vi får vite prismodellen? Før eller etter jul? Når det kan forhåndsbestilles?

Jeg vet lite om informasjon som de ikke offentliggjør, men regner med at de gir lik tilgang til informasjon som er kurssensitiv, noe annet er vel neppe lovlig. Kanskje litt naivt? :slight_smile:

Jo høyere de har tenkt å legge seg på pris jo tidligere ville jeg gitt spillerne korrekte forventninger. Ellers kan en risikere å få en Internet shitstorm i mot seg bare på grunn av prisen akkurat når de skal ha positiv hype. Legger de seg på noe helt vanlig så har det ingenting å si nei. Det er jeg enig i.

1 Like

De brukte vel ord som “Target scenario” for TSW også? Det er såvidt jeg fikk med meg noe av forsvaret som er blitt brukt av de tidligere Funcom-ansatte i rettssaken som pågår.

2 Likes

Hvilke paramtre er du 100% sikker på og hvilke er du usikre på? Er det slik at du velger en median der du har usikkerhet, eller går du for den defensive ?

Er summen fremdeles 13dollar hvis de selger spillet for 34.90 dollar?

Har rundet opp, men har tatt Ark sine priser. PC blir høyere hvis utsalgspris er 35 dollar. Det er ikke noe problem å få inn 20 usd per kunde, men jeg tror ikke det er lurt. Jeg tror det er bedre å være mindre grådig og heller satse på å selge mye.

1 Like

Enig i at de ikke skal være grådige for spillet. Men gjerne på type collectors edition. Der er det potensiale for å ta mye.

ARK har ca 6 mill views på Youtube, med ca 4 mill solgte spill
Conan Exiles hadde noen dager tilbake ca 780k views, som med samme sammenligning vil gi ca 520k solgte. Vi er innenfor målsetningen til Funcom :wink:

3 Likes

Mitt estimat går ikke på antall solgte, jeg bare prøver å regne ut hva Funcom sitter igjen med slik at jeg kan tolke spiller og salgstallene når dette kommer. De kan sitte igjen med 10 dollar og det kan bli en suksess eller 20 dollar og flopp eller motsatt. Det handler bare om å ha et verktøy for å tolke salget.

Jeg handler ikke i aksjen nå så den diskusjonen om fundamental verdi er egentlig først interessant for min del fra februar, og da vet vi også mer. Jeg trenger ikke gjette på utsalgspris nå.

3 Likes

Fair enough

Kan noen gjøre en oversikt over antall solgte spill her? Bare for å få en følelse av hvor mange spill Funcom skal selge før de når 5 milliarder market cap

1 Like

Link til den listen. så skal jeg gjøre et godt estimat for deg

husk dog at prisene på disse spillene er svæært ulike.

Og de fleste av spillene er vel kun utgitt og ikke utviklet, særdeles ulikt regnestykke.