Potato - potato @megetgod - det var en språklig unøyaktighet fra min side. Skal være mer nøyaktig i fremtiden
Ja 02 juni var slipp dato - men steam har bare info for ant owners 03.juni… idk why så jeg har brukt det som dag 1 i mine charts
@holmes @Nocturne
29,99 - 30% - 5% (0% tax) gir 19.4935 USD pr copy
100.000 solgte og dollar 8.2 gir 15,984,670 NOK
Takk @Irathi - du er veldig flink med statistikk og tall. Tror nesten du må ha utdanning innen dette?
Jeg mener royalties ligger på ca. det samme som unreal, mulig litt lavere. Men la oss si 5% der også. Så 18,5189 USD pr. copy? Dvs. 15,185,498 NOK på 2 døgn?
Fikk B i statistikk, BI, uten å prøve
(norsken min derimot fikk jeg en 3’er for på gym)
Royalties 5%
17.994
14,755,080
(trekker % fra totalen, ikke etter hverandre)
Nice, nice. Det blir jo bare spekulering men likevel. Jeg tror du er inne på noe her
Bagger svarte meg på ho, mulig han har rett, men jeg holder meg konservativ
Alle prosentene forhandles og Funcom har oppnåd langt bedre forhold enn 5% hos Unreal. 5% er noe en Indie developer på 4 ansatt får.
Valve tar heller ikke 30%… Dette er forhandlebart… Og Steam er veldig keen på å få Funcom inn i Steam. Funcom er en av de gamle store fra MMO verdenen. De har ingen slike Developers I sin portefølge (skaperne av LoL, WoW osv… er ikke i steam). I tillegg så er det ikke sales tax på spillene I US og store deler av verdenen… Det legges til når kjøper betaler (på top av utsalgspris 29.99 USD).
Summen er at neppe mer enn 30% av omsetning skal kuttes vekk.
Jeg er enig med deg @Irathi - Bagger hiver ut tall opp og ned i mente. Jeg så han mente de tjente 80 mnok på eksisterende spill, når sannheten var kanskje halvparten av dette…
Bunnen for i dag ble satt omtrent 2000 over i går!
Ok. Takk irathi
Ark 2 juni 12576 players
Jeg har sett han har brukt 50 mill på eksisterende spill
Enig med deg her irathi. Bedre å legge seg litt under så får alt over være en bonus
Hvis du trykker på blyanten på første svaret ditt, så slipper du å poste 4 ganger på rad
Å faen
CONAN EXILES: Survive. Build. Dominate.
93,190 Members | 9142 In-Game | 28,895 Online | 8 In Group Chat
Imponerende. Viser bare at salgstallene er mye høyere enn 93000 etter 2 dager.
det vil jeg anta med god sikkerhet ja, vil tro de fleste i community er eiere av spillet og , det er nok en stor del av spillerene som ikke tar seg bryet med og melde seg inn i community !!!
Ofte kommer det en “korrigering” på Steamspy tallene på dag 3. Jeg inkludert flere mistenker at steamspy underrapporterer dag 1 og 2 for å kunne dekke inn for høye tall dag 3. Dette er dog kun en teori.
På ark var dette veldig synlig hvor dag 3 var den absolutt beste.
Det er viktig å ikke glemme at spillet vil selge minst det neste året fremover og at det ikke “alt er over” i løpet av den første måneden. Har inntrykk fra enkelte på Hegnar Forum at de tror det forholder seg slik.
Kan ikke se annet ut fra respons så langt at ikke dette spillet skulle kunne selge over en million eksemplarer minst frem i tid. Og så blir vel også den endelige versjonen og full lansering et enda bedre spill en slik det fremstår i dag.