Regnskapene ligger ute på Companies House. I 2015 hadde GMG ca £40 millioner i omsetning. Steam genererte $3,5 milliarder.
Det blir 1.4%
Ja, var noe sånt vi kom fram til tidligere her også. Men så var det noen Steam exclusive (f.eks. League of Legends) som genererte mye, noe som gjorde at vi havnet litt høyere på estimert %.
?
//8char
Bare å ignorere
For å spinne videre på denne. Kanskje Funcom tenker helt likt som meg, men vil sjekke ut hvordan et salg vil slå ut relativt sett? Mao, hvis salget her ikke generer noe særlig ekstra salg, så kjører de ikke på noe salg på Steam? Dvs at dette rett og slett er en test?
Tror det heller er snakk om at de ønsker “litt flere spillere”, men ikke store horder
blir jo endel omtale av det, og potensielt kan det sende mange kunder over til de smaa for en liten periode: http://www.pcgamer.com/conan-exiles-and-the-long-dark-discounted-in-humble-store-survival-sale/
Tror du har helt rert, facepunch som lager rust har jo beskrevet i detalj utfordringen med å selge for mye spill mens man enda er i early access
Ser ut til at det blir salg på Steam også. Trodde de ville ta det senere. Jeg tok feil
Verdt å følge med her også: http://store.steampowered.com/search/?specials=1&os=win
Kommer de inn på topp 10 her, så vil nok salget sprette opp betraktelig. Er på #34 nå.
Topp ti på specials vil si ett klikk unna førstesiden til Steam:
… hvis noen lurte på hva som var så magisk med topp ti.

Kjenner litt på at eg har snakka så varmt om effekten av salg på steam… Nå blir det ikkje krise om dette ikkje buller noko voldsomt, for summersale, xbox, Ps4 og SWL bonusen blir uansett fin.
MEn ååååå eg er så spent! Nesten litt greit at børsen er stengt fram til vi får litt meir nøyaktige peikepinnar! (altså, utanom i morra då…)
STÅÅÅÅÅÅÅÅÅKUUUUUUUUUUUUUK DETTA BLIR BRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA GOOD PÅÅÅÅSKEEEE ELOLOLOLOL
#shortskviiiis
#kursmål50
#FILTHYRIIIICH
#FUCKYEAH
Skal nevnes at de som er på side 1 er nå 50-75% rabattert.
Ikke rart vi er på side 2 med 20% rabatt da. 12 stk ca er DLC’s altså billige småpakker og ca 10 av de er Payday sine dlc’s.
Hehe. @Onns du er happy?
Kurs 50, jeg legger inn veto om den kursen! 20 dobling hadde gjort godt selv med bare 40k hehe
Hos meg er CE på 53.plass, global best seller. Sist jeg sjekka var vi på 130. Tipper vi ser effekten av salget I løpet av helga.
Hoppet til 47 nå når det updata. Sikkert ikke så mange salgene imellom 53 og 47, men er tydelig at Sale har effekt!
Såså, salget har vart på steam i kor mange minutter?
Så så ja. Jeg bare melder min observasjon. Trekker ingen konklusjon foreløpig utover at salget har effekt på antall salg. Jeg ønsker i tillegg at Spillerantallet øker litt