Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles salgstall (FUNCOM)

Da har google trends blitt oppdatert med forrige ukes tall, 17% av launch-peaken.


Ref: https://trends.google.com/trends/explore?q=conan%20exiles

Hvis det var 100% korrelering mellom google trends og salgstallene, og det ble solgt 500k første måned ved launch, så skal det totalt på xbox og steam bli solgt 17% av 500k eller 85k.

Samtidig, launchen kom på en onsdag, og det var først på torsdag søketrenden virkelig tok seg opp, og jeg tror det er mindre korrelering mellom google trends og xbox salg enn det er med steam.

Ref: https://trends.google.com/trends/explore?date=now%207-d&q=conan%20exiles

EDIT Hadde litt mer tid til å gå igjennom tallene, og da se på siste 90 dager:


Ref: https://trends.google.com/trends/explore?date=today%203-m&q=conan%20exiles

Må si jeg likte den der. Tipper at snittet de to månede før launch var på 6+12/2 = 9, så denne toppen er 11x høyere. Hvis man ser på siste to månder før launch i 12-måneders viewet, så er snittet der ca 3. Mao, toppen ser ut til å kunne bli ca 33% av lanseringstoppen. 500k i lanseringsmåneden * 33% = 167k solgte fra 16. aug til 16. sept høres bedre ut enn 85k, spesielt med samme justeringer som nevnt over.

EDIT 2, ser at det var 18% ikke 17%, så 90k fra det første estimatet, ikke 85k. Spørsmålet er jo om peaken i 12-måneders chartet blir justert noe mer. Jeg er ikke sikker.

17 Likes

Salget er over 177219 medlemmer var det da i CE-gruppa.

CE 624.000 på steamspy nå, opp 36000 fra i går :grinning:
SWL 691.000 opp 35600 :grinning:

13 Likes

Solid! Men dessverre stupt til #88 på GTS No…

2 Likes

Å med den berømte tre dagers lagginga skal vi videre oppover ons og tor…
Steamspy viser nå 65k solgte siden salget startet. Tror dere vi klokker 100k før steamspy stopper økningen i forbindelse med salget ?
Det som er flott med det som har skjedd nå er att vi får en bra brkreftelse på att man ikke trenger å ligge på topp 5 for å gjøre ett ok hopp i salg.
Topp 10 gir gode salgstall, gode nokk tall til att CE har en bra mulighet på å nå 1 Mill solgte kun på PC før nyttår tikker inn.
Det aller beste, OPPÅ dette kommer X-Box tallene :smiling_imp:
Dere skjønner hvor dette bærer henn folkens…
Kursen kommer til å stige oppover, ganske mye oppover, utover året :grinning:

5 Likes

52 plass nå

3 Likes

BTW, nattens store hopp er nok ikke bare pga salget de siste dagene men en eller annen endring i algoritmene hos Steamspy. Hvis man f.eks ser på Payday2(som har ligger rundt #50 på gts siste dagene) så økte det fra 15,6mill til ca 16,4mill i natt. Du ser samme endring i andre spill ( f.eks Dead by daylight som har hatt ca samme plassering som pd2 og økte med 150k spill i natt )

6 Likes

Joda men hvordan vi når 1 mill solgte bryr jeg meg ikke om. Det viktige er att vi kommer dit.

2 Likes

Ser flere snakker om 4-500,000 solgte i august, og det tror jeg er i overkant optimistisk. Basert på reviewmodellen(reviews ganget med 59) er dette salgstallene siden launch:

PC: 44,840(760 reviews)
Xbox: 113,398(1922 reviews)
Totalt: 158,238

Hvis dette er tilfelle mener jeg det er veldig gode tall. Men det er mange usikkerhetsmomenter, spesielt på Xbox. Jeg tror likevel det reelle tallet er i nærheten av dette, tatt blant annet listeplassering i betraktning. Men dette er første uke. Å forvente at det selges like mye uke 2, 3 osv er ikke realistisk.

Etter PC-launch ble det solgt 320K første uken, deretter 160K de kommende tre ukene. Om samme salgsbane følges nå, og tallene over representerer hva som er tilfelle, vil det selges 80,000 de kommende tre ukene - 240,000 totalt første måned, altså frem til 16. september.

6 Likes

Og at det blir melding… :slight_smile:

1 Like

Da har spillertallene naturlig nok begynt å synke igjen. Tviler sterkt på at vi får flere og flere online helg etter helg som noen her ser ut til å håpe. Ser det mer sannsynlig at vi får litt samme scenario som ved EAlaunch. MEN. Jeg tror og håper at vi får en svakere nedgang og en stabilisering av spillerbasen høyere opp. Conan drar inn penger pr solgte spill og ikke på de som er ingame! Derfor ser jeg ikke dette som et problem så lenge spillerbasen er høy nok til at spillet ikke føles tomt og kjedelig.

Så folkens, det er bare å forberede seg på den latterlige baissinga ang fallende antall spillere. Den kommer.

3 Likes

Kommer snart mounts, mange som venter på det! Husk de som har jobbet med frozen North har nok et nytt prosjekt på gang allerede.

2 Likes

Mounts kommer, men som vi har sett: disse småoppdateringene hjelper, men ikke så altfor mye. Tviler desverre sterkt på at vi får et sterkt løft av mounts, dog jeg vil gjerne ta feil.
Ang ny biome som jeg regner med er det du mener. Den kommer ikke før om noen måneder. Innen den tid har antall spiller fallt.

1 Like

Er ikke annonsert flere biomer enda. Det kom en gigaoppdatering med 2 biomer og masse stash nå nylig :wink:

3 Likes

De som har jobbet med FN får nok andre oppgaver ikke nødvendigvis en ny biome. Mounts er ikke en liten oppdatering for mange. Har du fulgt CE siden slipp vet du at ordet Mounts har gått igjen hele veien…

Spiller antallet kommer nok til å går sakte nedover ja…

For de som har spilt World of Warcraft så vet dem godt hvor mye mounts hadde å si… så må ikke undervurderes i det hele tatt… Det kommer nok et par weekend sales senere også

1 Like

Mounts er et must. Men det er ikke nok til å holde en svakt fallende spillertalltrend unna :wink:

1 Like

Får bare håpe at bunnen i spillertall stabiliserer seg på et høyere nivå enn det var på før xbox og frozen north ble lansert.

Som du sier , Conan drar inn penger på pr. solgte spill, sålenge CE lever og dem holder kok i oppdateringer, biomes, DLC etc etc så får vi bare glede oss til årene som kommer :slight_smile:

2 Likes

Det du glemmer er at jevnt høye spillertall også selger. Se på Ark. DYR pris, men de selger enda.